Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید شعبان  روز شنبه درگفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: ظرف پنج ماه گذشته با مساعدت وزارت امور خارجه به خصوص نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای ایتالیا ، افغانستان و چین زمینه برگزاری نشست مجازی هیات رئیسه اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی بندرعباس و همچنین فعالان اقتصادی استان با خارج از مرزهای استان و کشور فراهم شد ؛ تا جاییکه در حال حاضر یکپیش نویس یادداشت تفاهم همکاری های استانی با استان فریولی ونتزیا جولیا ایتالیا تنظیم گردیده که مراحل اداری آن در استانداری  در حال طی شدن بوده و حوزه های مختلف استان از قبیل شیلات ، جهاد کشاورزی ، گردشگری ف شهرداریها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را شامل می شود.

وی ادامه داد: همچنین دو تفاهم نامه همکاری های تجاری اتاق های بازرگانی هرات  (افغانستان ) و نینگبو ( چین) تهیه شده که تجار و بازرگانان دو کشور به صورت مستیقم با یکدیگر ارتباط خواهند داشت و مدت اعتبار این تفاهم نامه ها بین ۲ تا ۵ سال می باشد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس اظهار داشت : باوجود شرایط کرونا در اکثر کشورهای جهان و محدودیت های موجود جهت مبادله هیات های مختلف اقتصادی و تجاری، نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس که نقش بستر سازی و تسهیل گری دارد موفق گردیده بستر مناسبی جهت شناساندن ظرفیت های استان و معرفی و ارتباط بازرگانان و فعالان اقتصادی استانرا به صورت رسمی با خارج از کشور فراهم کنندبه گونه ای که تا هفته اول اسفند سال جاری، ارتباط مستقیم اتاق بازرگانی بندرعباس افزایش یافته و به ۷ کشور می رسدکه آمار بسیار خوبی در روابط تجاری استان در شرایط فعلی کشور به شمار می رود.

شعبان یاد آور شد: استان هرمزگان جذابیت های بسیاری برای سرمایه گذران و فعالان اقتصادی خارجی دارد و ضروری است اقدام های مربوط به روابط خارجی استان متناسب با ظرفیت های استان ، رعایت پروتکل های بین المللی صورت پذیرد در این زمینه اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی به عنوان پارلمان بخش خصوصی که جایگاه بین المللی دارد نقش تعیین کننده ای در روابط خارجی استان ایفا می نماید خوشبختانه هیات رئیسه و اعضای اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی بندرعباس از تجار خوش نام، با تجربه بوده و به این نقش بطورکامل واقف است.

بنا به اظهار وی در حال رایزنی با نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بوده و برنامه های بسیاری جهت ارتباط اتاق بازرگانی بندرعباس با اتاق های بازرگانی سایر کشورها طراحی نموده که بدلیل فشردگی برنامه های جاری اتاق بازرگانی بندرعباس و همچنین نزدیک شدن به تعطیی پایان سال قابل اجرا نبوده و به سال جدید موکول شده است.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس، این حجم برنامه ها می تواند بیانگر علاقه طرف های خارجی به برقراری ارتباط با تجار استان هرمزگان ، نقش نمایندگی وزارت امور خارجه در بستر سازی و همچنین اجرای برنامه های مناسب و هدفمند اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی بندرعباس در معرفی توانمندیهای استان دانست .

شعبان اضافه کرد : جا دارد به نوبه خود از حمایت های استاندار هرمزگان ، وزارت امور خارجه و همکاری سازمان های اقتصادی استان به ویژه اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی بندرعباس که نمایندگی وزارت امور خارجه را در زمینه توسعه روابط خارجی استان یاری کردند قدردانی می شود. 

برچسب‌ها وزارت امور خارجه هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه هرمزگان بندرعباس وزارت امور خارجه هرمزگان بندرعباس اخبار کنکور نمایندگی وزارت امور خارجه معادن و کشاورزی بندرعباس اتاق بازرگانی روابط خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۲۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان

اجلاس دو روزه اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان با صدور بیانیه و تصویب توافقنامه‌ای از سوی نمایندگان بیش از ۲۰ کشور حاضر در این اجلاس به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در پایان این اجلاس از تابلو نقاشی هنرمند اصفهانی استاد رضا بدرالسماء رونمایی کرد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیاACDهستند.

کد خبر 749517

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد