Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس ملی هسته ای چین اعلام کرد که نخستین راکتور هسته ای نسل سوم این کشور با نام «هوآلونگ وان»، نسل سوم راکتورهای هسته ای تحت فشار با آب، فعالیت های تجاری خود را از امروز شنبه آغاز کرده است.

به گزارش برنا، از تلویزیون چین، این راکتور در شهر فوچینگ واقع در استان فوجیان در جنوب شرقی چین برای اولین بار در ۲۷ نوامبر سال ۲۰۲۰ /۶ آذر ۱۳۹۹/ و پس از بیش از پنج سال کار ساخت و ساز به شبکه متصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت در بیانیه ای در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی وی چت اعلام کرد: آغاز بکار این راکتور نشان می دهد که چین بعد از ایالات متحده، فرانسه و روسیه به فناوری هسته ای مستقل نسل سوم تسلط یافته است.

گزارش می افزاید: واحدهای «خوالونگ وان» (Hualong One) طراحی شده برای طول عمر ۶۰ ساله، دارای ظرفیت نصب شده ۱.۱۶۱ میلیون کیلووات هستند.

آژانس ملی هسته ای چین اعلام کرد که ساخت واحد دوم این نوع راکتورها در سایت فوچینگ قرار است امسال به اتمام برسد.

بر اساس این گزارش، این پروژه به چین کمک می کند تا امنیت ملی انرژی خود را حفظ کند و به خنثی شدن کربن برسد.

استخراج انرژی بیشتر از مقادیر معین سوخت اورانیوم با شیوه‌ای امن‌تر در مقایسه با فناوری های قبلی، از ویژگی‌های راکتور نسل سوم عنوان شده است.

دولت چین به دلیل معضل آلودگی هوا و نیاز فزاینده کشور به انرژی، قصد دارد وابستگی انرژی کشور به سوخت زغال سنگ را تا حد ممکن کاهش داده و منابع دیگری مانند انرژی هسته ای را جایگزین آن کند.

این کشور در حال حاضر ۲۶ راکتور هسته‌ای فعال و ۲۳ راکتور در دست ساخت دارد که یک سوم نیروگاه های در حال ساخت جهان را تشکیل می دهند.

ظرفیت کنونی نیروگاه های هسته ای چین در صورت از سرگیری کامل فعالیت آنها، به ۵۸ هزار مگاوات در سال ۲۰۲۰ رسید و نیروگاه های در حال ساخت نیز ۳۰ هزار مگاوات بر این ظرفیت خواهند افزود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: راکتور هسته ای در ژاپن هسته ای نسل سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی

ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی خود است؛ طرحی بلندپروازانه که هدف آن برآورده‌کردن نیازهای این کشور در حوزه نیروی دریایی است.

به گزارش ایسنا، خبرها حاکی از آن است که ناو هواپیمابر ترکیه قرار است از فناوری «استوبار» (STOBAR) استفاده کند.

در این فناوری هواپیماها بدون کمک منجنیق‌های روی عرشه و تنها با نیروی حاصل از موتور خود به پرواز درمی‌آیند.

در همین راستا، عرشه این ناوها را مانند سکوهای پرش اسکی، شیب‌دار می‌سازند.

بااین‌حال، ازآنجاکه بیشتر هواپیماهای استفاده‌شده روی این ناوها از قابلیت فرود عمودی بهره‌مند نیستند، کابل‌های فرود همچنان در هنگام فرود به هواپیماها کمک می‌کنند.

به گزارش «کلش ریپورت»، طول این کشتی ۲۸۵ متر، عرض آن ۷۲ متر و وزن آن ۶۰ هزار تُن خواهد بود. همچنین بر اساس گزارش‌ها، حداکثر سرعت این ناو هواپیمابر ترکیه به ۲۵ متر خواهد رسید.

بر اساس طرح اولیه آنکارا، این نا هواپیمابر ظرفیت حمل ۵۰ جنگنده را خواهد داشت که ۲۰ فروند از آن‌ها روی عرشه و ۳۰ فروند در آشیانه ناو نگهداری خواهند شد.

این ناو می‌تواند برای پرواز پرنده‌های مختلفی مورداستفاده قرار گیرد، از جمله جنگنده‌های «آنکا ۳»، هواگرد نظامی سبک «هورجت»، پهپاد «بیرقدار کیزیلما» و پهپاد «بیرقدار تی‌بی ۳».

طراحی و ساخت این ناو بر عهده دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه است؛ نهادی که گرچه تا امروز چندین ناوچه و ناوشکن تولید کرده، اما تجربه‌ای در حوزه ناو هواپیمابر ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی
  • فیلم| رونمایی از نخستین موتور بنزینیِ ۶ سیلندر؛ ساخت ایران