Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران: مینو محرز عضو کمیته علمی کشوری کرونا اظهار کرد: خوشبختانه جوانان این مرز و بوم از استعداد و توانایی‌های علمی بالایی برخوردار هستند و توانسته‌اند هرگونه نیاز کشور را در زمینه دارو و واکسن به خارج بر طرف سازند.

او ادامه داد: در حال حاضر واکسن ایرانی کرونا که در مرحله اول فاز انسانی قرار دارد از استاندارد‌های بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به آخرین وضعیت تزریق کنندگان واکسن ایرانی، بیان کرد: در حال حاضر وضعیت تزریق کنندگان واکسن کرونای ساخت داخل خوب ارزیابی شده است. تا به امروز واکسن ایرانی به ۲۱ نفر تزریق شده و در فاز اول مطالعه انسانی قرار است این واکسن را ۵۶ نفر دریافت کنند.

تولید انبوه واکسن کرونا تا خرداد ۱۴۰۰ به شرط کسب نتایج خوب

محرز تاکید کرد: بررسی عوارض جانبی احتمالی واکسن ایرانی کرونا بیشترین هدف ما از این مطالعات انسانی است. تا به امروز نتایج خوبی در خصوص واکسن ایرانی کرونا بدست آمده است. در مرحله دوم فاز انسانی این واکسن بر روی حدود ۳۰۰ نفر آزمایش می‌شود و امیدواری‌های زیادی وجود دارد که با کسب نتایج خوب این واکسن تا خرداد ماه سال آینده به تولید انبوه برسد.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: ما ویروس را برای تهیه واکسن ایرانی از یک بیمار ایرانی گرفته ایم و با افتخار اعلام می‌کنم که تمام مراحل ساخت این واکسن تولید داخل است.

او با اشاره به ویروس کرونای جهش یافته برزیلی و آفریقای جنوبی افزود: واکسن‌های خارجی بر روی ویروس‌های جهش یافته برزیلی و آفریقای جنوبی موثر نیستند و دوباره باید مراحل تولید واکسن انجام شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: ویروس برزیلی واکسن های خارجی کرونا واکسن ایرانی کرونا محرز واکسن ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد

معاون مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه وزارت علوم از ارسال ۱۵۰ پرونده برای انتخاب اساتید نمونه از سوی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ۶ نفر از این اساتید زن و مابقی مرد هستند.

به گزارش ایسنا، علیرضا حیدری در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی درحال برگزاری است، گزارشی از روند انتخاب اساتید نمونه اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی بخشنامه انتخاب عضو هیات علمی برجسته به همه دانشگاه‌ها ارسال و مدتی به آنها فرصت داده شد تا افراد واجد شرایط را به دبیرخانه معرفی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد:  ابتدا تا ۳۰ دی ماه فرصت داشتند ولی تا فروردین هم پرونده‌هایی دریافت شد، بهتر است در دوره بعد بازه زمانی را رعایت کنیم. در نهایت حدود ۱۵۰ پرونده بعد از داوری اولیه در دانشگاه‌ها به دبیرخانه رسید.

معاون مرکز هیات‌های امنا و هبات‌های ممیزه وزارت علوم تاکید کرد: تعدادی از پرونده‌ها حداقل امتیازهای تعیین کننده را نداشتند و بقیه پرونده‌ها غربالگری شدند و در نهایت ۸۷ پرونده به دست آمد که انتخاب کار دشواری بود.

حیدری در پایان اظهار کرد: با توجه به برخی معیارها مانند توجه به گستره جغرافیایی، گروه‌های آموزشی یعنی ۶ گروه علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری ۶۵ عضو هیات علمی از ۳۱ دانشگاه به این عنوان دست یافتند.

معاون مرکز هیات‌های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم خاطرنشان کرد: امسال تعداد اعضای هیات علمی نمونه کشوری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و شش نفر از اساتید نمونه خانم هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود