Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@03:02:37 GMT

کارکنان وظیفه سرمایه های کشور و نظام هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۲۹۰۵

کارکنان وظیفه سرمایه های کشور و نظام هستند

امیرسرتیپ حدادی سامانی با اشاره به نقش و جایگاه دوران سربازی گفت: کارکنان وظیفه سرمایه های کشور و نظام هستند و باید شان و جایگاه جوانان در یگان های نظامی حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، نیروی انسانی کارآمد، ارزشمندترین و قابل اعتماد ترین سرمایه سازمان محسوب می شود  و در صورتی که نیروی انسانی توانمند شناسایی و گزینش به خوبی انجام شود و بعد از آن نیز آموزش های لازم را ببیند آنگاه‏ از سرمایه انسانی به بهترین نحو  مورد بهره برداری و بازدهی را انجام داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وجود سربازان در یگان های نظامی یک سرمایه مهم و ارزشمند است که خدمات و بهره آن ها در تامین امنیت جامعه حایز اهمیت و مورد تاکید است.

 

با توجه به اهمیت و نقش جایگاه کارکنان وظیفه در کنار نیروهای نظامی و اینکه این قشر  بخش عمده‌ای از سازمان رزم  یگان های نظامی را بر عهده دارند  و با توجه به بحث های داغ این روزهای کشور پیرامون سربازان گفتگویی با امیر سرتیپ دوم «علی حدادی سامانی» فرمانده پدافند هوایی مرکزی کشور انجام که مشروح آن در این خبر آورده شده است.

 

* کارکنان وظیفه در نیروی پدافند هوایی چه ماموریت هایی دارند؟

 

 بخش عمده‌ای از تأمین حفاظت پیرامون  یگان‌های پدافندی با استفاده  از کارکنان وظیفه صورت می گیرد که البته کاری بسیار سخت و حساس و پر مخاطره است در تعدادی از سایت‌ها و مواضع سرباز های تخصصی ما پا به پای کارکنان پایور ما در حوزه‌های پشتیبانی و عملیاتی مشغول کار هستند.

 

 بخشی از امور خدماتی  و پشتیبانی در یگان های پدافند هوایی توسط همین دسته از نیروها انجام می شود که آن ها به عنوان یک پتانسیل قابل اعتماد نقش موثری در رفع نیازمندی های یگان و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و ارتقاء توان رزمی یگان‌های نظامی دارند.

 

* از ظرفیت علمی و تخصصی کارکنان وظیفه تا چه حدی استفاده می شود؟

 

کارکنان وظیفه  نخبه و دارای بنیه علمی که اقدامات مناسبی در راستای مسائل پژوهشی و تحقیقاتی در یگان‌های نظامی مورد استفاده قرار می گیرند و در حوزه‌های ورزش حرفه ای هم عمده تیم های ورزشی با استفاده از پتانسیل سربازان عزیز که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارند و به عنوان سرباز قهرمان فعالیت دارند.

 

*تخصص محوری در ساماندهی کارکنان وظیفه تا چه میزان انجام می شود؟

 

شناسایی سرباز های دارای شرایط و توانایی های مختلف توسط بخش های مختلف اداری و عملیاتی انجام می شود که پس از این مرحله، آموزش آن ها انجام می شود و البته سربازان ما در روزهای اول  ورود به یگان توسط مسئولین آموزش و فرماندهان به صورت خود اظهاری در مورد پایش و ارزیابی مهارت ها و تخصص، توانایی و ظرفیت های خود را معرفی می کنند.

سعی و تلاش و داریم که سربازهای دارای تخصص در محل های مربوطه مورد استفاده قرار بگیرند کلاس های مهارت آموزی در کنار این موارد سربازان مان در نظر گرفتیم که هم ارتقاء و هم آموزش می دهیم و هم در صورتی که سربازان یک زمینه ی تخصصی داشته باشند این مهارت ها رو ما ارتقا بدهیم.

 

*نحوه برخورد فرماندهان با سربازان چگونه است؟ چه توصیه هایی دارید؟

در تکریم جایگاه سربازان با توجه به اینکه آن ها معمولا در گروه سنی  ۱۸ تا ۲۳ سال قرار دارند و با توجه به تغییر در سبک زندگی خانواده ها با کاهش فرزندآوری در بین خانواده‌ها و تک فرزندی و شرایط خاصی که پدر و مادرها قبل از خدمت در محیط خانه برای فرزندان خود داشته اند، انتظارات به گونه ای دیگر شده اما همیشه بر رعایت اخلاق، حفظ حرمت ها و دوری از توهین به جوانان مورد تاکید بوده و تخلفات نیز به صورت جدی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 جوانان امروز و سربازانی که ما در خدمتشان هستیم جوانانی بسیار باهوش و بسیار زیرکی بوده و مهارت های نرم افزاری و فضای مجازی و ارتباطات اشراف کامل دارند و با توجه به اینکه ر این حوزه جوانان ما در لبه تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قرار گرفته اند و دشمنان دنبال تضعیف  مبانی کشور به واسطه تحریف جوانان می باشند،  نگاه فرماندهان به حوزه سربازی بایستی دغدغه همانند نگاه به فرزندان خود باشد که با چنین نگرشی بسیاری از مشکلات ما مطمئنا در این حوزه حل خواهد شد.

 

*حضور یک جوان به مدت 2 سال در یگان های نظامی، چه وظیفه ای را بر عهده فرماندهان و یگان ها می گذارد؟

 

این جوانان ارزشمندترین سرمایه به شمار می روند و باید به عنوان عضوی از خانواده خود به آن احترام کنند چرا که آنان هم وطن ما و سرمایه های کشور ما هستند و اینکه خانواده‌ها به واسطه آن  اطمینان هایی که به یگان های نظامی دارند دو سال و فرزندانشان را مورد اختیار فرماندهان قرار می دهند که رعایت اصل امانتداری برای این عزیزان  توصیه دیگری که به فرماندهان می‌شود تا  از این فرصت سربازی حداکثر استفاده را در آموزش مهارت های زندگی و مهارت‌های اجتماعی و فردی برای این افراد انجام دهیم.

تقویت باورهای دینی و اعتقادی در یگان های نظامی تا چه حدی انجام می شود؟

 

نماز اول وقت و انس با قرآن سرمنشع آرامش قلبی وزیر بنای یک زندگی سالم و اسلامی را برای ما فراهم می کند و  مهربانی و توجه به والدین از علل وجود برکت در زندگی می شود و دوران خدمت سربازی فرصتی جهت اخذ آموزش های زندگی فردی و اجتماعی فراگیری یک شغل و مهارت در کنار این سربازی و این فرصت را به عنوان یک بازه زمانی را به عنوان یک فرصت برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران و میهن عزیزمان است  باید از  فرصت سوزی و هدر رفت این زمان‌ها حتی یک لحظه در این بازه زمانی جلوگیری شود و به عنوان یک بازه طلایی در تقویت مهارت های فردی و دینی مورد دقت قرار بگیرد.

 

اعتقادات مذهبی و فرهنگ ایرانی اسلامی، جوانی و سلامتی از اصلی‌ترین سرمایه برای افراد است که در مقابل تهدیدات نرم و سخت که در جامعه وجود دارد با بیشترین حد ممکن از آن مراقبت بشود.

 

آموزش فرهنگی و تربیتی را تا چه حدی مورد نیاز می دانید؟

اقدامات فرهنگی و دفاعی سربازان از روزهای اولیه ورود به یگان های نظامی آغاز شده و این آموزش ها تا زمان پایان خدمت تداوم داشته و برنامه های فرهنگی همگام با سایر آموزش ها مثل برگزاری نمازهای یومیه به صورت جماعت در کلیه پادگان‌ها و یگان های آموزشی، برنامه های فرهنگی و مناسبتی، کلاس های قرآنی، مسابقات فرهنگی و مذهبی، دوره های بصیرت متناسب با شرایط موجود و ویژه برنامه هایی برای سربازان متاهل به صورت اختصاصی انجام می گیرد.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: حرمت سرباز منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی جوان سرباز خدمت سربازی پدافند هوایی اصفهان یگان های نظامی کارکنان وظیفه انجام می شود عنوان یک آموزش ها مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: بر اساس قرارداد منعقده با آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان کشور را در بحث مهارت آموزش می‌دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهرداد عظیمی عصر امروز در نشست با مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در استان کردستان، کردستان را سرزمین استعدادهای درخشان در حوزه‌های مختلف خدادادی و به ویژه نیروی انسانی برشمرد اظهار داشت: امیدواریم ظرفیت‌های نهفته این استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی به تبیین اهمیت شعار سال و رسالت این حوزه نسبت به این حوزه گفت: رویکرد مهارت آموزی از نکات مهم تحقق این شعار سال است و در این راستا تعهد و مقرر شده که بر اساس قرارداد منعقده با آموزش و پرورش، 200 هزار نفر از دانش‌آموزان کشور را در بحث مهارت آموزش دهیم.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور جهش تولید با مشارکت مردم را یک انتخاب راهبردی دانست و تصریح کرد: اقتصاد مسئله اصلی کشور است و دشمن همواره بر این حوزه تمرکز کرده تا با اهداف شوم خود برسد، اما دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال کمک کند.

وی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور 657 مرکز دولتی و 4 هزار و 800 کارگاه و واحد آموزشی، 22 هزار آموزشگاه آزاد در کشور دارد که می‌تواند به آموزش نیروی کار در کشور کمک کند.

عظیمی توسعه مراکز جوار کارگاهی را با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید از نیازهای اساسی و برنامه‌های اولویت‌دار سال جاری در کشور ذکر کرد و افزود: ارتقای این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت‌های این سازمان فنی و حرفه‌ای است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از وجود 40 هزار مربی و 8 هزار کارگاه در بخش دولتی در کشور خبر داد و عنوان کرد: تحقق شعار سال یکی از مهمترین راهکارهای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال است، می‌توان با تقویت مهارت‌افزایی، جهش تولید راه انداخت.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • تجلیل از اساتید و مدرسان بیمه سرمد به مناسبت روز معلم
  • دکتر ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان دار است
  • سربازان وظیفه، تنها تماشاگران امشب فوتبال ایران
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • وظیفه یگان‌های تکاوری در مناطق کویری، تامین امنیت است
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان