Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:19:40 GMT

ایتالیا فروش سلاح به عربستان و امارات را متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۲۹۴۳

ایتالیا فروش سلاح به عربستان و امارات را متوقف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «لوئیجی دی مایو» وزیر امور خارجه ایتالیا، اعلام کرد که کشورش فروش هزاران فروند موشک به عربستان و امارات را در التزام رُم به صلح در یمن و حمایت از حقوق بشر متوقف کرده است.

دی مایو تاکید کرد: این گام را ضروری می دانیم زیرا پیام آشکار صلح از سوی کشور ماست. برای ما حقوق بشر ضرورتی است که اهمال در آن جایز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه ایتالیایی صلح و خلع سلاح نیز اعلام کرد تصمیم رُم شامل توقف عملیات فروش حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ فروند موشک به عربستان سعودی است.

این موشک های متوقف شده بخشی از قراردادی بزرگ تر شامل فروش ۲۰ هزار موشک به قیمت بیش از ۴۰۰ میلیون یورو (۴۸۵ میلیون دلار) است که در سال ۲۰۱۶ در دولت چپ میانه رو «ماتئو رنزی» منعقد شد.

هفته گذشته نیز دولت جدید آمریکا از توقف فروش سلاح به عربستان و امارات خبر داده بود.

کد خبر 5133988

منبع: مهر

کلیدواژه: ایتالیا فروش سلاح عربستان سعودی جنگ 2015 یمن امارات متحده عربی ایالات متحده امریکا عراق جو بایدن ایران روسیه رژیم صهیونیستی برجام سوریه عربستان سعودی فلسطین لبنان آنتونی بلینکن افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و غیره به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

کد خبر 6089552

دیگر خبرها

  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟! | اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که ....
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود