Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در دانشگاه سمنان گفت: استان سمنان رشد بسیار خوبی در حوزه اموزش عالی دولتی غیرپزشکی در کشور داشته به طوری‌که مجموع ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های دولتی استان سمنان به نسبت جمعیت بالاترین در کشور بوده است.

دکتر عبدالحسین رحیمی در سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: وزارت علوم تلاش می‌کند دانشگاه‌های موجود با کمک مدیران دانشگاه‌ها از نظر کیفی رشد بیشتری داشته باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری افزود: علی‌رغم اینکه  تعداد قابل توجهی از پروژه‌های بزرگ صنعتی و حساس و حیاتی در دانشگاه‌ها در حال انجام است اما پیوندهایی که باید بین دانشگاه و جامعه وجود داشته باشد هنوز عمق و وسعت زیادی نیافته است.

وی با بیان اینکه در مجموعه وزارت علوم 34 تا 35 هزار عضو هیات علمی و حدود 150 هزار دانشجوی دکتری و حدود 600 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کشور در حال تحصیل هستند تصریح کرد: این تعداد، یک نیروی عظیم علمی محسوب می شوند اما متاسفانه این ظرفیت هنوز به صورت یک جریان پیوسته و ملی در خدمت رفع نیازهای کشور قرار نگرفته و فقط تعداد محدودی از آنان در انجام  پروژه ها دخیل هستند .

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری،تقویت اثر بخشی دانشگاه‌ها در محیط پیرامونی خود و سپس اثر بخشی در بخش ملی و حتی بین المللی را از برنامه‌های وزارت علوم برای دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: خوشبخانه ما از لحاظ علمی توفیقات شگرفی را داشتیم و خبرهای خوب تری را از نظر میزان استنادات به مقالات دانشمندان و پژوهشگران ایرانی که در ژورنال‌های معتبر بین المللی چاپ شده  در آینده نزدیک خواهیم داشت که این امر  نشان‌دهنده کیفیت بالای مقالات دانشمندان و پژوهشگران ایرانی است .

دکتر رحیمی خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای کشورهای همجوار نیز نشان دهنده اثر بخشی نظام علمی جمهوری اسلامی ایران ،در فراتر از مرزهاست .

وی با اشاره به اینکه تعداد رساله ها و پایان نامه های تقاضا محور در کشور کم است اظهار کرد: باید این بخش را بیش از پیش تقویت و توسعه دهیم .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه سمنان دانشگاه ها وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود

محمد فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شعارهای جدید وزیر علوم مبنی بر اشتغال‌پذیری است، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها نمی‌توانند رشته‌ای را راه اندازی کنند مگر اینکه پیوست اشتغال پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد: به عبارتی هیچ رشته‌ای بدون تضمین شغلی نباید دایر شود و دانشگاه‌ها موظف هستند ک پیوست اشتغالپذیری دریافت کنند و دانشگاه اصفهان هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری به تازگی وزارت علوم بسته مهارت‌آموزی و اشتغال را به دانشگاه‌ها معرفی کرده است که شامل ۱۵ واحد درسی، کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی که دانشگاه موظف هستند در برنامه درسی با هدف بالا بردن مهارت‌ها قرار دهد.

وی افزود: در آذرماه سال گذشته در استان اصفهان کارگروهی به نام «پیاده سازی آمایش و طرح تحول آموزش عالی» شکل گرفت که متشکل از روؤسای دانشگاه‌ها بود و در دور اول راه‌اندازی سامانه‌ای رشته‌های تحصیلی، رشته‌هایی که سه سال پذیرش آنها کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت اعلام شده در تحصیلات تکمیلی داشته باشند و رشته‌های کارشناسی که کمتر از ۴۰ درصد پذیرش داشته باشند توسط وزارتخانه تغییر پذیرش دادند.

فرامرزی با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک ۲۸ درصد رشته‌های کارشناسی ارشد موجودیت دارند، گفت: حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳ حذف شده است. در دکتری ۱۰ درصد رشته ها تحقق پذیرش خوردند و ۲۸ درصد رشته در کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در کارشناسی دانشجو ندارد و استقبالی از سمت جامعه نمی‌شود و این توقف پذیرش یا کاهش ظرفیت از همه گروه‌ها بوده و گروه علوم انسانی بیشتر است.

کد خبر 6093318

دیگر خبرها

  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری