Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@23:11:02 GMT

سي و نهمين جشنواره تئاتر فجر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۳۲۲۸

سي و نهمين جشنواره تئاتر فجر آغاز شد

خبرگزاری آریا- امروز شنبه 11 بهمن و همزمان با نخستین روز برگزاری سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر نمایش‌هایی در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و دیگرگونه‌ها اجرا می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر، امروز شنبه 11 بهمن همزمان با روز نخست این رویداد، مجموعه تئاتر شهر، تئاتر مولوی، تماشاخانه ایرانشهر و تالار حافظ میزبان نخستین روز از اجرا‌های صحنه‌ای آثار این دوره از جشنواره خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اجرا‌های صحنه‌ای
در مجموعه «تئاتر شهر»، نمایش «گرگاس‌ها یا روزبخیر‌آقای وزیر» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی ساعت 18 در تالار اصلی روی صحنه می‌رود. «ایوب‌خان» به کارگردانی امیر دژاکام ساعت 17 در تالار چارسو اجرا می‌شود. تالار سایه در ساعت 15 میزبان اجرای نمایش «برونسی» به کارگردانی مرتضی شاه‌کرم خواهد بود و «جوادیه (بیست‌متری)» به کارگردانی رضا بهرامی هم در ساعت 17 در تالار قشقایی روی صحنه می‌رود.
در «تئاتر مولوی» و در ساعت 15 نمایش «الف کاف شین» به کارگردانی روزبه حسینی اجرا می‌شود.
تماشاخانه «ایرانشهر» هم در دو سالن «دکتر ناظرزاده» و «استاد سمندریان» میزبان آثار این دوره از جشنواره است. در ساعت 17 نمایش «خواهرم منم ایسمنه» به کارکردانی سعید یوسفی و علیرضا زارع در سالن ناظرزاده اجرا می‌شود. ساعت 19 هم نمایش «اسموکینگ روم» به کارگردانی سعید زارعی در سالن سمندریان روی صحنه می‌رود.
«تالار حافظ» هم ساعت 19 امروز میزبان نمایش «مختلفیم» به کارگردان آرمان شیرالی‌نژاد خواهد بود.

نمایش‌های خیابانی
امروز شنبه 11 بهمن‌ماه و در بخش نمایش‌های خیابانی و دیگرگونه‌ها، از ساعت 15:30 تا 18:30 در محوطه مقابل تالار وحدت به ترتیب نمایش‌های «مجلس حماسه‌خوانی نفر ششم»، «لبخند با طعم ماسک»، «خودم شروع می‌کنم»، «او پهلوان اکبره» و «به‌نام» اجرا می‌شود.
در محوطه آب‌نمای بازار بزرگ «ایران‌مال» هم در دو نوبت 18:30 و 19 دو نمایش «مضحکه در مضحکه» و «لبخند با طعم ماسک» اجرا خواهد شد.
«ایوان انتظار» مترو میدان ولیعصر (عج) هم امروز در ساعت 11 میزبان اجرای نمایش «به‌نام» و پس از آن در ساعت 11:30 میزبان نمایش «او پهلوان‌اکبره» خواهد بود.

دیگرگونه‌ها
نمایش «دموکراسی سفارشی» به کارگردانی میلاد جباری مولانا هم در بخش «دیگرگونه‌ها» امروز 11 بهمن‌ماه در ساعت 18:30 در باغ موزه قصر اجرا می‌شود. اجرای این نمایش تا 19 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.
سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری آقای حسین مسافر آستانه تا 20 بهمن در حال برگزاری است.
نشانی سایت جشنواره www.fitf.ir است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تئاتر فجر جشنواره تئاتر فجر دیگرگونه ها اجرا می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی

میثم کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از چهار روز بازبینی و بررسی آثار توسط مهدی حبیبی، مهدی محمدی و محمد زارع‌زاده به عنوان هیأت انتخاب جشنواره، ۱۰ اثر برای بخش مسابقه، ۲ اثر برای بخش ویژه ایثار و یک اثر در بخش جنبی پذیرفته شدند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۸۶ اثر دریافتی ۱۳ اثر در بخش‌های مختلف جشنواره پذیرفته شده است، گفت: ۱۸ اثر از استان تهران، ۱۳ اثر از استان لرستان، ۱۴ اثر از استان مرکزی، ۱۱ اثر از استان همدان، ۱۰ اثر از استان کرمانشاه، ۱۰ اثر از استان کردستان، ۶ اثر از استان اصفهان و ۴ اثر از استان قم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

کرمی افزود: در بخش مسابقه «امروز درختی خواهم شد» به نویسندگی و کارگردانی فرامرز غلامیان از شاهین شهر، «پیوند کوالانسی» به نویسندگی مصطفی جعفری جوزانی و کارگردانی ابراهیم حاجی حیدری از خمینی شهر، «غولک‌های نازنین» به نویسندگی و کارگردانی موسی هدایتی از قروه، «استامینوفن با طعم کدئین» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان و «دژم» به نویسندگی و کارگردانی عسل میرزایی از محلات حضور خواهند داشت.

دبیر دومین جشنواره تئاتر خیابانی منطقه‌ای محلات گفت: سایر آثار بخش مسابقه شامل «به خاطر چند قطره آب» به نویسندگی و کارگردانی مهسا افتحی از تفرش، «لابستر» به نویسندگی و کارگردانی شایان سلطانی از اراک، «ماریتا» به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه از تهران، «آقای خاص» به نویسندگی حمیدرضا ارجمندی و کارگردانی حسنا قبادی از تهران و «ساعت دودی» به نویسندگی آرش رضایی و کارگردانی مهدی روزبهانی از ملایر هستند.

کرمی تصریح کرد: در بخش ویژه جشنواره «قالی» به نویسندگی محمد جعفری لفوت و کارگردانی امیر امینی از تهران و «مادر» به نویسندگی و کارگردانی مسعود کردی از بروجرد، در بخش جنبی «باشد وقتی دیگر» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی حسین فیروزی از محلات و در بخش مهمان نیز «عجیب غریب» به نویسندگی و کارگردانی سمیرا سلیمانی از سقز حضور خواهند داشت.

وی افزود: اجراهای عمومی جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی محلات با حضور نمایندگانی از استان‌های مرکزی، اصفهان، تهران، قم، لرستان، همدان، کرمانشاه و کردستان با شعار «محلات، مهد لطافت و رنگ» در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بوستان‌های سرچشمه و سلامت محلات و پارک ساحلی و پارک دانش نیم‌ور در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

کرمی گفت: افتتاحیه این جشنواره ۱۹ اردیبهشت ساعت ۱۰ از میدان کوهنورد به سمت پارک سرچشمه و اختتامیه جشنواره نیز ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6097404

دیگر خبرها

  • پرفروش ترین تئاترهای دولتی کدام اند؟
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • «گالیله» یک میلیاردی شد
  • نمایش «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت