Web Analytics Made Easy - Statcounter

هسته‌های خفته داعش دو هدف عمده را برای اهداف تروریستی خود انتخاب کرده‌اند که یکی از آنها حمله به شهروندان عادی است تا تلفات جانی زیادی به همراه داشته باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،«محمد البلداوی» نماینده وابسته به ائتلاف فتح به سلسله حملات تروریستی داعش طی روزهای گذشته در بغداد، صلاح الدین و برخی استان‌های دیگر این کشور اشاره کرد و به هدف تروریست‌ها پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حملات داعش در این مرحله در دو راستا و با هدف دست یابی به دو هدف است؛ نخست هدف قرار دادن آنچه به خدمات دهی به مردم و شهروندان مربوط می‌شود از جمله خطوط انتقال برق و دیگری هدف قرار دادن نیروهای امنیتی، حشد شعبی و شهروندان است تا تلفات انسانی بالا برود.

البلداوی تاکید کرد: باید تحرک سریعی درباره دلایل این رخنه‌های امنیتی انجام شود و فورا راهکاری برای آن اندیشیده شود تا این حملات متوقف شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این منبع امنیتی اعلام کرد: نیروهای حشد شعبی به شکل گسترده در اطراف صحرای نجف به منظور ممانعت از هر گونه رخنه امنیتی با توجه به شرایط نامساعد جوی از سوی تروریستها، مستقر شدند.

هشدار درباره رخنه تروریست‌ها

«فاضل الفتلاوی» نماینده وابسته به فراکسیون صادقون عراق بر ضرورت حمایت از نیروهای امنیتی تاکید کرد و گفت: نیروهای ارتش، پلیس و حشد شعبی باید مورد حمایت کامل به منظور ممانعت از رخنه  تروریست‌ها، قرار گیرند.

وی افزود: آنچه در منطقه «العیث» رخ داد رخنه امنیتی بزرگی محسوب می‌شود. باید حمایت اطلاعاتی هم زیاد شود تا روزنه‌های امنیتی بسته شود.

الفتلاوی تاکید کرد: هسته‌های داعشی در داخل عراق حضور دارند؛ اما با هوشیاری نیروهای امنیتی و حشد شعبی همه تحرکات آنها با شکست روبرو خواهد شد.

بازداشت 2 تروریست در دروازه‌های کرکوک

فرماندهی پلیس کرکوک عراق از بازداشت دو تروریست هنگام ورود به شهر کرکوک خبر داد و اعلام کرد: پس از بررسی اسامی کسانی که اجازه ورود و خروج به کرکوک را داشتند، نیروهای ایست و بازرسی موفق به بازداشت دو مظنون تروریستی مطابق ماده چهارم مبارزه با تروریسم شدند. یکی از تروریست‌ها در مرکز ایست و بازرسی «تازه» و دیگر در مرکز ایست و بازرسی «العلوه» هنگام ورود به شهر بازداشت شدند.

آیا ترکیه در آستانه حمله به «سنجار» است؟

«علی ورهان» عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق تاکید کرد: اوضاع در پایگاه‌های نظامی ارتش ترکیه کاملا طبیعی است و هیچ تحرکی در جاده منتهی به سنجار در غرب استان نینوا مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: نیروهای ترکیه در پایگاه‌های خود واقع در دهوک و اربیل که تعداد آنها 21 پایگاه است حضور دارند و تمرینات نظامی در این این پایگاه‌ها موضوعی طبیعی است.

ورهان گفت: هیچ تحرک نظامی ترکیه در جاده زمینی منتتهی به سنجار وجود ندارد و پایگاهی هم در این جاده احداث نشده است.

این در حالی است که برخی رسانه‌های محلی از تحرکات ارتش ترکیه به منظور حمله نظامی به«پ ک ک» در سنجار مخابره کرده بودند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تروریست ها حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات حکومت طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رحمت الله نجیب» معاون ریاست عمومی اطلاعات حکومت طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

وی افزود حضور و فعالیت گروه تروریستی داعش به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

نجیب تاکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی حکومت طالبان نیز پیش از این اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شود«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استاظهار نگرانی شورای امنیت از فعالیت داعش در افغانستان

وی با اشاره به برخی گزارش‌ و اظهارات مقامات آمریکایی گفته بود برخی کشورها و نهادها از نام داعش در جهت اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند.

مجاهد تاکید کرده بود این ادعاها با هدف بزرگنمایی گروه تروریستی داعش انجام می‌شود.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین برای افغانستان نیز پیش از این تاکید کرده بود آمریکا و انگلیس به تقویت سنگرهای شاخه خوراسان داعش کمک می‌کنند و در عین حال سران طالبان را با تهدید هواپیماهای بدون سرنشین تهدید می‌کنند تا از روسیه و چین فاصله بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس