Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@16:39:57 GMT

عون: حریری تک روی می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۳۴۸۰

عون: حریری تک روی می‌کند

دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نخست‌وزیر مکلف این کشور به تشکیل کابینه جدید به شکل یکطرفه و بدون در نظر گرفتن ملاحظات ریاست جمهوری اصرار دارد.

قدس آنلاین: در ادامه تشدید تنش میان نخست وزیر مکلف و رئیس جمهور لبنان، دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری در بیانیه‌ای نسبت به اظهارات تند سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف این کشور درباره میشل عون، رئیس جمهوری لبنان واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: حریری اصرار دارد کابینه جدید را به صورت یک‌طرفه و بدون در نظر گرفتن ملاحظات میشل عون تاسیس کند که خواستار مشارکت در تشکیل دولت است.

دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری لبنان تأکید کرد: هیچ دولتی تشکیل نخواهد شد که با توازن ملی و محافظت از بنیان‌های آن، مشارکت، پیمان و همزیستی واقعی مغایرت داشته باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: بیانیه حریری، پر از مغالطه و حاوی اطلاعات غلط است.

نخست‌وزیر مکلف لبنان جمعه در سخنانی به شدت از رئیس جمهوری این کشور انتقاد کرد.

حریری گفت که ادارات کاخ بعبدا (ریاست جمهوری لبنان) می‌خواهند اختلافات بر سر تشکیل دولت را به سمت اختلافات فرقه‌ای سوق دهند.

اختلاف میان عون و حریری از دسامبر به دلیل اختلاف نظر درباره تشکیل کابینه، تشدید شد و طی چند روز اخیر به اوج خود رسید.

حریری اکتبر به تشکیل دولت مکلف شد و تعهد داد فورا دولتی تشکیل دهد که قادر به احیای نقشه راه فرانسه باشد اما اختلافات سیاسی قدیمی مذاکرات تشکیل دولت را ناکام گذاشته است و این درحالی است که آژانس‌های سازمان ملل نسبت به فاجعه اجتماعی در لبنان به دلیل پیامدهای انفجار بندر بیروت و همچنین بحران اقتصادی و کرونا هشدار می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سعدالحریری میشل عون نخست وزیر مکلف ریاست جمهوری جمهوری لبنان تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت لبنان سربازان اشغالگر را در داخل مقر «بیاض بلیدا» هدف قرار داد

مقاومت اسلامی در لبنان، سربازان ارتش اشغالگر را در حالی که در داخل مقر «بیاض بلیدا» در حال فعالیت بودند، با گلوله‌های توپ هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، مقاومت لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که این هدف گیری در حمایت از مردم فلسطین و نوار غزه و در پشتیبانی از مقاومت آنها انجام شده است.

مقاومت همچنین پیشتر بیانیه صادر کرد که مبارزانش صبح چهارشنبه محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی را در مجاورت پادگان «برانیت» با سلاح‌های راکتی و توپخانه هدف قرار دادند.

روز سه‌شنبه نیز صحنه‌هایی از عملیاتی را منتشر کرد که ساختمان‌های محل استقرار سربازان اشغالگر در شهرک «المطله» را هدف قرار داد و در بیانیه‌ای جداگانه تاکید کرد که آنها تخریب شده‌اند.

تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های نظامی مقاومت نشان می‌دهند که ساختمان‌ها پس از رصد با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • مقاومت لبنان سربازان اشغالگر را در داخل مقر «بیاض بلیدا» هدف قرار داد