Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح اللهی گفت: همزمان با دهه فجر ۲۲۰ پروژه با اعتبار ۹۱۳ میلیارد تومان در شهرستان رشت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح‌اللهی» امروز(شنبه، ۱۱ بهمن ) در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان رشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را اتفاقی بزرگ در قرن حاضر و تاثیرگذار در همه کشورهای منطقه دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران الگوی همه آزاداندیشان و مظلومان جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان زندگی می‌کنیم که باید درک انقلاب و شرایط ویژه کشور را داشته باشیم افزود: انقلاب اسلامی ایران درس‌های بسیاری به ما آموخت و مسیری را روشن ساخت که برای رسیدن به هدف والای خدمت به مردم باید از این تفکر انقلابی بهره گیریم.

 

وی خدمت‌رسانی به مردم را وظیفه همه مسئولان دانست و تصریح کرد: باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، خدمت رسان مردمی باشیم که شایسته بهترین‌ها هستند و برای حفظ انقلاب و آرمان‌های انقلاب از جان خود گدشتند.

 

 

فتح‌اللهی تاکید کرد: در مسیر خدمت رسانی به مردم نباید از هیچ فرصتی دریغ کرد و هیچ غفلتی پذیرفتنی نیست بلکه باید با درایت و تدبیر بهترین خدمات را برای مردم داشته باشیم.

 

وی آب و هوای خوب، زمین‌های حاصلخیز، ابنیه تاریخی و فرصت‌های گردشگری و صنعتی را از ظرفیت‌های شهرستان رشت در مسیر توسعه برشمرد و بیان داشت: باید در مسیر پیشرفت و توسعه کشور از ظرفیت جوانان بهره گرفت و به آنان بها داد، همانگونه که پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام بر این امر توجه داشته و رهبر معظم انقلاب هم در بیانیه گام دوم بر استفاده از ظرفیت عظیم و سرشار از توانمندی جوانان تاکید داشتند.

 

فرماندار رشت دهه فجر را فرصت مغتنم برای تشریح اقدامات دولت دانست و اظهارکرد: در مقابل عظمت و بزرگی مردم هرآنچه انجام می‌شود قابل قیاس نیست و مردم ولی نعمتان ما هستند.

 

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال در شهرستان رشت با همت همه مسئولان 220 پروژه با اعتبار 913 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد گفت: از این تعداد پروژه، 209 پروژه با هزینه 161 میلیارد تومان مربوط به بخش دولتی و 11 پروژه با اعتبار 752 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی است.

 

فتح اللهی ادامه داد: این پروژه‌ها در بخش‌های عمران شهری، صنعت و معدن، کشاورزی، آموزشی و حمایتی موجب اشتغال مستقیم 782 نفرمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه فراهم‌سازی بستر سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی از وظایف مسئولان است اذعان کرد: مشارکت بیشتر بخش خصوصی در پروژه‌ها موجب افزایش تولید ناخالص ملی و اشتغال پایدار می‌شود.

 

فرماندار رشت از رسانه‌ها خواست تا اطلاع‌رسانی لازم در معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری را داشته باشند و افزود: سرمایه گذاران باید وارد عرصه شوند زیرا دولت به تنهایی قادر به ایجاد اشتغال در بدنه دولت نیست و باید چابک شده و شرایطی فراهم کند تا هزینه‌ها کاهش یابد.

 

وی با بیان اینکه از تعداد پروژه‌های افتتاحی شهرستان رشت در دهه فجر پنج پروژه بزرگ در حوزه صنعت و معدن با حضور استاندار و در صورت فراهم بودن شرایط با حضور مسئولان کشوری افتتاح می‌شود اعلام کرد: بهره‌برداری از فیبرنوری، شرکت گیل راه، واحد تولیدی هوشمند سازه آرا، شرکت اندیشه شمال  و رایان بهداشت با اعتبار 730 میلیاردتومان از جمله این پروژه‌هاست.

 

 

فتح اللهی در پایان با تاکید بر تعامل و هم‌افزایی بین مسئولان و اصحاب رسانه در شناسایی نقاط قوت و ضعف خاطرنشان ساخت: رسانه‌ها حلقه ارتباطی مطمئن بین مسئولان و مردم هستند و در تشریح اقدامات اجرایی و بیان دیدگاه‌های دولت کمک کرده و مشکلات مردم را نیز انتقال می‌دهند.

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: پروژه های دهه فجر در رشت سرمایه گذاری بخش خصوصی اشتغالزایی در رشت فرماندار رشت میلیارد تومان شهرستان رشت بهره برداری فتح اللهی پروژه ها دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟

تین نیوز

تاکنون تلاش های سه دولت برای به ثمر رساندن خط ریلی شلمچه-بصره به عنوان کوتاه ترین و کم هزینه ترین مسیرریلی اتصال به عراق، بی نتیجه مانده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،  با شکل گیری حکومت جدید در عراق پس از سقوط صدام حسین در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی، روابط دو کشور همسایه ایران و عراق در همه ابعاد به خصوص اقتصادی و فرهنگی ارتقا یافت؛ به گونه ای که در سال های اخیر تجارت دو کشور به بیش از ۱۰ میلیارد دلار و تبادل زائر و گردشگر نیز به حدود سالانه ۹ میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که زیرساخت های ارتباطی مناسب به خصوص در حوزه مسیر ریلی میان دو کشور وجود ندارد.

وجود مسیر ریلی که از نظر میزان حمل مسافر، بار و هزینه های نقل وانتقال نسبت به سایر مسیرها برتری دارد، می تواند روابط سطح بالای اقتصادی و فرهنگی کنونی را ارتقا دهد. اهمیت ایجاد خط ریلی در اوایل دهه ۹۰ شمسی با افزایش تبادلات اقتصادی و گردشگری بین دو کشور نمود پیدا کرد.

در میان مسیرهای ریلی که می تواند میان دو کشور احداث شود خط ریلی شلمچه-بصره در اولویت قرار دارد؛ زیرا این مسیر برای تکمیل به هزینه و نیز عملیات عمرانی کمتری نیازمند است. در حال حاضر خط ریلی شلمچه-بصره تنها نیازمند حدود ۳۲ کیلومتر عملیات عمرانی و ریل گذاری است که از این مسافت حدود ۱۶ کیلومتر نیز نیاز به مین روبی دارد.

توافق های پی درپی و بی نتیجه

در سال ۹۰ در زمان تصدی دولت دهم یک تفاهم نامه برای احداث خط ریلی مذکور میان دو کشور منعقد شد. این تفاهم نامه به دلایلی از جمله پایبند نبودن طرفین به مفاد تفاهم و نیز بحران داعش در عراق به مرحله اجرا نرسید. با تغییر دولت در ایران و روی کار آمدن دولت دوازدهم به دلیل اهمیت پروژه مذکور، اجرای آن مجدداً در دستور کار قرار گرفت و در سال ۹۳ یک تفاهم نامه جدید میان دو دولت به امضا رسید.

بااین حال به دلیل عدم ایفای تعهدات از سوی دولت عراق این تفاهم نیز حاصلی نداشت. در سال های ۹۶ و ۹۹ نیز تفاهم نامه هایی میان دو طرف شکل گرفت که هیچ کدام نتایجی درپی نداشت و نتوانست طلسم راه اندازی این خط ریلی را بشکند.

پس از این ناکامی ها دولت سیزدهم تلاش کرد با برطرف کردن موانع، این پروژه ملی و بر زمین مانده را اجرا کند. از همین رو با سفر وزیر وقت راه و شهرسازی در دی ماه ۱۴۰۰ به عراق یک توافق جدید میان طرفین شکل گرفت.

وزیر وقت راه و شهرسازی پس از این توافق اعلام کرد: «طلسم سال ها تفاهم نامه و مذاکره شکسته شد و این توافقنامه دارای یک زمان بندی مشخص است و یکی از بندهای آن این است که طی یک ماه آینده عملاً عملیات اجرایی شروع خواهد شد. توافق کلی به این شیوه است که شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و شرکت راه آهن عراق به طور مشترک این پروژه را اجرا می کنند و ظرف ۲ ماه شرکت مشترک تشکیل خواهد شد.»

در نهایت پس از حدود ۲ سال در شهریورماه ۱۴۰۲ با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور ایران و شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، سنگ بنای احداث این خط ریلی گذاشته شد.

مطابق وعده مسئولان مقرر شده تا این پروژه در طی ۱۸ ماه به بهره برداری برسد. با این وجود باگذشت حدود ۹ ماه از زمان تعیین شده، بررسی ها حکایت از آن دارد که عملیات های عمرانی از جمله مین روبی و حتی انجام مطالعات کافی برای احداث پل بر روی اروند نیز متوقف است.

حال باید دید آیا دولت سیزدهم می تواند با اجرای این پروژه در زمان باقی مانده طلسم بهره برداری از آن را بشکند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی