Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد انتخابات کشور تمهیدات وزارت کشور در خصوص نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 آنهم در شرایط کرونایی اعلام کرد: هنوز با شورای نگهبان درباره برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی به جمع‌بندی نرسیدیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی «تابناک»، «جمال عرف» رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و آغاز دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: یک رئیس جمهور غیرمنطقی و مستکبر در چنین ماهی کنار رفت و امیدوار هستیم دولت جدیدی که در آمریکا کار را شروع می کند از سنت گذشته عبرت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال ۹۹ برای جمهوری اسلامی سرنوشت ساز بود و دو اتفاق مهم در آن روی داد افزود: پاندومی کرونا و تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه و استراتژی فشار کشورمان را در مسیر جدیدی قرار داد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه با بیان اینکه مهمترین اتفاقی که فراروی کشور وجود دارد انتخابات ۱۴۰۰ است، تصریح کرد: در این انتخابات دولت جدیدی که به عنوان قوه مجریه سر کار خواهد آمد و هم انتخابات شوراها و میان دوره‌ای خبرگان و مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت که امیدواریم با مشارکت خوب مردم همراه باشد.

عرف خاطرنشان کرد: تقویم انتخابات به این شرح است که در ۱۹ اسفندماه تقویم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شکل می‌گیرد و ثبت نام‌ها و تشکیل هیئت‌های اجرایی انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: کسانی که قصد ثبت نام در انتخابات را دارند باید موارد را براساس اطلاعیه‌ها انجام دهند.‌

معاون وزیر کشور گفت: در ۸ فروردین ۱۴۰۰ انتخابات میاندوره‌ای را داریم و تقویم این انتخابات هم مدت‌ها شکل گرفته است و در نهایت ۲۱ اردیبهشت دستور اجرایی آغاز انتخابات ریاست جمهوری انجام می‌گیرد.

عرف در رابطه با نحوه ثبت نام‌ها و نحوه برگزاری انتخابات اظهار کرد: قاعدتاً در تمام دنیا یکی از نهادهایی که تحت تاثیر کرونا قرار گرفت، نهاد انتخابات بود. ثبت‌نام قطعا به شکل الکترونیکی و غیرحضوری خواهد بود و افرادی که علاقمند هستند ثبت نام خواهند کرد و نهایتا به موجب قانون که باید فرد حضور پیدا کند در حد چند دقیقه برای احراز هویت حضور خواهد یافت.

وی در خصوص تبلیغات افزود: تلاش بر کاهش تجمعات خواهد بود و براساس پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت باید کمترین تجمعات را داشته باشیم و فضای تبلیغات را به حوزه رسانه و فضای مجازی ببریم.

رئیس ستاد انتخابان وزارت کشور تصریح کرد: شاید مهمترین قسمت برای ما همین تبلیغات باشد. ما ۲۰ روز تبلیغات داریم که مشکل‌ترین قسمت برای ما خواهد بود. اگر این‌ها را پشت سر بگذاریم، روز انتخابات با چارچوب هایی که داریم برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: قانون به ما اجازه افزایش روز رأی گیری را نمی دهد اما افزایش زمان امکان‌پذیر است و احتمال دارد کار رأی گیری را زودتر شروع کنیم که فرصت بیشتری برای مردم وجود داشته باشد تا مشارکت کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور در رابطه با برگزاری انتخابات الکترونیک بیان کرد: در رابطه با دو طرحی که مجلس شورای اسلامی داشت تا این لحظه در خصوص انتخابات شوراها براساس آخرین جلسات نتیجه این بود که این طرح به این انتخابات نخواهد رسید و برای انتخابات شوراها براساس قانون گذشته عمل خواهیم کرد اما در مورد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری تا جایی که در جریان هستم ایرادهایی بر عدم تطبیق و صدق کلی در مجمع گرفته شده است. ایرادها به مجلس داده شده و مجلس باید برطرف کند و به شورای نگهبان بفرستد و به نظر می‌رسد این طرح هم به انتخابات نخواهد رسید.

عرف تاکید کرد: در آخرین جلسه‌ای که با شورای نگهبان داشتیم به این جمع بندی نرسیدیم که در انتخابات پیش رو از صندوق الکترونیک استفاده کنیم اما با هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها به توافق رسیده‌ایم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان مهدی جهانگیری پوری حسینی آنتونی بلینکن جمال عرف رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور انتخابات ۱۴۰۰ شورای نگهبان ریاست جمهوری مهرداد میناوند علی انصاریان مهدی جهانگیری پوری حسینی آنتونی بلینکن رئیس ستاد انتخابات برگزاری انتخابات انتخابات شوراها شورای نگهبان وزارت کشور ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود

 عبدالله مرادی با اعلام برگزاری نخستین نشست کمیسیون احزاب در ۱۴۰۳ گفت: با توجه به مصوبات قبلی کمیسیون در خصوص انتخابات دبیران کل احزاب سیاسی برای تعیین نماینده احزاب در کمیسیون ماده ۱۰، کمیسیون هیات نظارت بر این انتخابات از ۳ عضو کمیسیون امیری اصفهانی به عنوان نماینده قوه قضائیه و شریعتی نیاسر به عنوان نماینده قوه مجریه به همراه دبیر کمیسیون شکل گرفته است.

مردای ادامه داد: زمان برگزاری انتخابات ۱۰خرداد ۱۴۰۳ تعیین شد که طبق قانون، آگهی رسمی آن یک ماه زودتر برای ثبت نام داوطلبان منتشر می‌شود.

وی با اشاره به دیگر مصوبه این نشست اظهار کرد: مقرر شد مبلغ یارانه اختصاص یافته به احزاب سراسر کشور به حساب خانه احزاب ایران واریز و نحوه توزیع آن توسط کمیسیون احزاب تعیین شود.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به رای دیوان عدالت اداری در خصوص حزب جامعه زینب (س) اعلام کرد که اعضای کمیسیون ضمن توجه به رای صادره تصمیم گرفتند: متقاضیان برگزاری مجمع عمومی این حزب، مطابق قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی درخواست و پیشنهاد برگزاری مجمع عمومی را به دبیرخانه کمیسیون ارائه دهند.

مرادی اضافه کرد: در این جلسه با صدور پروانه فعالیت حزب «سازمان مردم تمدن ساز استان تهران» مشروط به اصلاح اساسنامه و مرامنامه موافقت و نیز با تمدید پروانه فعالیت سه حزب؛ «جوانان ایران اسلامی»، «کانون تربیت اسلامی»، «خانه پرستار» موافقت شد.

به گفته وی، ایجاد چهار شعبه استانی احزاب شامل: ۱-شعبه استانی حزب جمهوریت در استان همدان، ۲- شعبه استانی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در استان ایلام، ۳- شعبه استانی جمعیت اعتلای نهاد‌های مردمی در استان ایلام، ۴-شعبه استانی حزب نسل نو در استان ایلام مورد پذیرش کمیسیون قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب اعلام کرد: همچنین با تمدید پروانه فعالیت ۴ انجمن اقلیت دینی ۱-سازمان زنان زرتشتی، ۲-انجمن زرتشتیان رحمت آباد یزد۳، انجمن زرتشتیان مریم آباد یزد، ۴-انجمن زرتشتیان مزرعه کلانتر موافقت شد.

مرادی خاطرنشان کرد که طبق قانون، تعداد ۵۷ انجمن اقلیت‌های دینی در کشور در فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی