Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@20:20:17 GMT

افز ایش ۳۵ درصدی حمله به مساجد فرانسه در سال ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۴۴۴۱

افز ایش ۳۵ درصدی حمله به مساجد فرانسه در سال ۲۰۲۰

رئیس گروه نظارت بر اسلام هراسی در فرانسه گفت که تعداد حوادث اسلام هراسانه این کشور که دارای بزرگترین جامعه مسلمان در اروپای غربی است ،سال گذشته به دلیل اختلافات در زمینه موضع گیری دولت در قبال اقلیت های مذهبی به شدت افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دیلی صباح»،رئیس گروه نظارت بر اسلام هراسی در فرانسه گفت که تعداد حوادث اسلام هراسانه این کشور که دارای بزرگترین جامعه مسلمان در اروپای غربی است ،سال گذشته به دلیل اختلافات در زمینه موضع گیری دولت در قبال اقلیت های مذهبی  به شدت افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته «عبدالله ذکری»، رئیس مرکز ملی نظارت بر اسلام هراسی 235 حمله به مسلمانان در فرانسه در سال 2020 صورت گرفت که در مقایسه با 154 مورد در سال قبل  53٪ افزایش یافته بود.

 

ذكری در بیانیه ای اعلام كرد که بر اساس گزارش این آژانس بیشتر حملات در مناطق « Ile-de-France » (پاریس بزرگ) ، « Rhones-Alpes » و « Paca» این كشور صورت گرفته است.

 

رئیس گروه نظارت بر اسلام هراسی همچنین یادآور شد که حملات به مساجد در همان سال 35 درصد افزایش داشت.

 

ذکری با بيان اينكه سال گذشته 70 نامه تهديدآمیز  به مركز شورای اسلامی مسلمانان فرانسه (CFCM) يا مديران آن ارسال شده است نسبت به گسترش دروغ درباره اسلام و مسلمانان و همچنين ايميل هايي كه موجب نفرت عليه مسلمانان می شود هشدار داد.

 

آفت افراط گرایی راست گرایانه که به ویژه مسلمانان را هدف قرار داده در اروپا افزایش یافته است و گزارش های اخیر نشان می دهد که مسلمانان فرانسه بیشتر از بقیه کشورها از این فضای نفرت رنج می برند.

 

ذکری با اشاره به اینکه مسلمانان در فرانسه نگران دیدگاه های منفی برخی از مردم فرانسه در مورد اسلام هستند ، افزود: هیچ ارتباطی بین اسلام و تروریسم وجود ندارد و مسلمانان در فرانسه باید بتوانند مانند سایر ادیان دین خود را آزادانه انجام دهند .

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسلمانان فرانسه مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رئیس PSG بعد از دوازدهمین قهرمانی

آفتاب‌‌نیوز :

پاری‌سن‌ژرمن برای سومین سال پیاپی و دوازدهمین بار در تاریخ قهرمانی در لیگ فرانسه را به دست آورد. یکشنبه‌شب در ادامه هفته سی‌ویکم لوشامپیونه لیون در خانه موناکو را شکست داد تا قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن در لیگ فرانسه قطعی شود. به این ترتیب شاگردان لوئیس انریکه با ۷۰ امتیاز و سه هفته قبل از پایان لیگ، قهرمانی در لیگ یک فرانسه را قطعی و جایگاهشان را در صدر جدول پرافتخارترین تیم‌های این کشور تثبیت کردند.

ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، در پیامی نوشت: قهرمانی در لیگ فرانسه زیباست، اما قهرمانی برای دوازدهمین بار در تاریخ لیگ فرانسه اتفاق خاص‌تری است. این قهرمانی را به همه بازیکنان، لوئیس انریکه، سرمربی تیم، لوئیس کامپوس، مدیر ورزشی و همه هواداران و اعضای باشگاه تبریک می‌گویم.

در ادامه پیام مالک قطری پاری‌سن‌ژرمن آمده است: تیم از ابتدای فصل در کنار هم و بسیار متحد بود. نباید هواداران را فراموش کرد که همواره و با هر نتیجه‌ای در کنار تیم بودند. به عنوان یک خانواده از این لحظه لذت خواهیم برد. بازی به بازی ادامه می‌دهیم و تا آخرین لحظه برای هدف بزرگ خود خواهیم جنگید.

پاری‌سن‌ژرمن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز راه پیدا کرده و بسیار امیدوار است برای نخستین بار در تاریخ قهرمان این رقابت بزرگ شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • پیام رئیس PSG بعد از دوازدهمین قهرمانی
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌