Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@19:20:31 GMT

اوقاف حریم آثار تاریخی قم را حفظ کند

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۴۴۴۸

اوقاف حریم آثار تاریخی قم را حفظ کند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، احمد امیرآبادی فراهانی،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۱۱بهمن ۱۳۹۹ در جلسه کارگروه تخصصی گردشگری که با حضور حمید یزدانی، مدیرکل میرات‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم برگزار شد، در موضوع حریم تاریخی تپه‌باستانی قلی‌درویش و زمین‌های وقفی امامزاده جعفر غریب (ع)، تصریح کرد: اوقاف وقف‌های بسیاری دارد که بهتر است به آن‌ها رسیدگی کند و به حریم آثار تاریخی ورود نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه با بیان این که میراث‌فرهنگی و توسعه‌یافتگی لازم و ملزم یکدیگر هستند، افزود: نباید اجازه بدهیم برخی قوانین سختگیرانه مانع توسعه شود.

امیرآبادی تصریح کرد: آثار تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است باید حفظ شوند، اما در کنار آن لازم است که توسعه هم اتفاق بیفتد.

او در این موضوع به پارکینگ شرقی حرم اشاره کرد و گفت: هم اکنون برای پارکینگ شرقی حرم سرمایه‌گذار وجود دارد و حاضر است یک واحد اقامتی، یک بازارچه و یک پارکینگ ایجاد کند، اما متأسفانه بعضی از افراد به بهانه‌های واهی، مانع از ورود سرمایه‌گذار می‌شوند.

عضو هیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در زمینه صنایع‌دستی گفت: «در سطح شهر قم به سه چهار بازارچه صنایع‌دستی نیاز داریم که در این زمینه لازم است که مجمع نمایندگان با شهرداری و شورای‌شهر جلسه برگزار کند و موضوع جانمایی بازارچه صنایع‌دستی را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه آثار تاریخی میراث فرهنگی قم صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین

صنایع‌دستی استان کردستان جلوه‌گر هنر دستانِ مردان و زنان کردستانی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080203 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود