Web Analytics Made Easy - Statcounter

شفیعی با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب را باید به فال نیک گرفت، گفت: متاسفانه ناشران خیلی این نمایشگاه را جدی نگرفتند و با عناوین کمی در آن شرکت کردند.

«کمال شفیعی» در مورد برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تجربه خوبی بود به دلیل اینکه خیلی از مشکلات از قبیل رفت و آمد و ترافیک در سطح شهر ایجاد نمی شود؛ ضمن اینکه بخشی از نیروی انسانی از جمله غرفه داران به خاطر حمل و نقل دچار زحمت نمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت در نمایشگاه حضوری کتاب، بخش عظیمی از سرمایه انسانی و مادی به دردسر می افتاد و به هدر می رفت.

 

این شاعر  و نویسنده با بیان اینکه باید نمایشگاه مجازی کتاب را به فال نیک گرفت، عنوان کرد: افرادی از شهرستان برای خرید کتاب راهی نمایشگاه تهران می شدند و کلی دغدغه داشتند که شب کجا بمانند، غذا چه بخورند و از طرفی نیز کلی هزینه رفت و آمد و غذا پرداخت می کردند. اکثر کسانی که مخاطب کتاب هستند، جیب پر پولی ندارند. بر این اساس نمایشگاه مجازی کتاب برای این عزیزان بسیار مثمرثمر هست زیرا از بسیاری از هزینه های آنها کاسته می شود و آنها می توانند آن هزینه ها را صرف خرید کتاب کنند.

 

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مجازی کتاب مفیدتر از نمایشگاه فیزیکی کتاب است، بیان کرد: نمایشگاه مجازی کتاب اولین تجربه است و ممکن است مشکلاتی داشته باشد اما به هر حال مزایای آن بیشتر از معایب اش است. اگرچه خیلی از ناشران در این نمایشگاه شرکت جدی ندارند و برخی از ناشران هم با چند عنوان در این نمایشگاه شرکت کرده اند. به نظرم ناشران خیلی نمایشگاه مجازی کتاب را جدی نگرفته اند. در انتشارات مروارید کتابی داشتم که در نمایشگاه مجازی کتاب آن را ندیدم.

 

نویسنده کتابهایی همچون گوزن های پا به ماه، در سکوت ماسه ها، این پرنده بیقرار، ابرها مسافرند، چتری از پرنده و به یک زبان عاشق می شویم، اظهار داشت: قواعد نمایشگاه مجازی کتاب برای بسیاری روشن نشده است. از طرفی تمهیداتی برای نویسندگان در نظر گرفته اند که این خوب است. ارسال کتاب ها نیز برای مخاطبان رایگان است. یک فرد در شهرستان برای نمایشگاه کتاب به تهران می آمد و کلی هزینه رفت و آمد می داد؛ الان حتی هزینه پست را نمی دهد و این به سود علاقه مندان کتاب است.

 

شفیعی خاطرنشان کرد: به نظرم ناشران خیلی پررنگ در نمایشگاه مجازی کتاب حاضر نشدند، آنها با کمترین عنوان کتاب شرکت کردند. این نمایشگاه نیازمند یک برنامه ریزی دقیق تری است؛ بخش های مختلف از جمله تازه های نشر و کتاب های پرفروش نیز به آن اضافه شود. همچنین لازم است که به مخاطبان آموزش داده شود تا هنگام جست و جو و خرید کتاب با مشکل مواجه نشوند؛ حتی می شود قسمتی را در نظر گرفت که در آن نویسندگان و شاعران در چند دقیقه به معرفی کتاب خود بپردازند و این می تواند باعث جذابیت نمایشگاه مجازی شود.

 

وی با اشاره به اینکه به هر حال نمایشگاه مجازی کتاب، تجربه اول است، بیان کرد: نمی شود در تجربه اول همه چیز را توقع داشت. بعد از برگزاری این نمایشگاه باید یک ارزیابی صورت گیرد. نکات قوت و ضعف شناسایی شود تا برای دوره های بعدی اشکالات رفع شود. یکی از مزایای نمایشگاه فیزیکی کتاب نشست های تخصصی بود که در غرفه ها برگزار می شد که این را در نمایشگاه مجازی نداریم. همچنین در نمایشگاه فیزیکی یک شور و شوقی وجود داشت اما این هیجان در نمایشگاه مجازی کم است.

 

گفتنی است،نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن ماه آغاز به کار کرد و دهم بهمن به کار خود پایان داد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه مجازی کتاب مریم داوری کمال شفیعی نویسنده نمایشگاه مجازی کتاب نمایشگاه مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند


آقای اسماعیل جانعلی پور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: بخش خارجی نمایشگاه کتاب تهران با حضور بیش از ۵۰ ناشر به صورت مستقیم و کتاب‌های صد ناشر در قالب اعطای نمایندگی جدیدترین آثار منتشر شده در جهان را عرضه می‌کند.
وی گفت: بررسی و ارزیابی کتاب‌ها از ماه‌ها قبل شروع شده که پس از تسهیل ورود کتاب‌ها از مبادی گمرکی، غرفه‌ها به ناشران تحویل شد.
مدیر کمیته ناشران خارجی گفت: ناشران خارجی از ۱۵ کشور به صورت مستقیم حضور دارند و برخی دیگر در بخش بین الملل نمایشگاه به ارائه محصولات خود پرداخته اند.
آقای جانعلی پور افزود: ما تلاش کردیم این کتاب‌ها از میان آثار منتشر شده ده سال اخیر باشد و کتاب‌های جدیدتر که در پنج سال گذشته منتشر شده است تخفیف بیشتری دارد.
وی گفت: کتاب‌های جدیدی که در بخش مجازی ارائه می‌شود نیز از یارانه بیشتری برخودار است.
نمایشگاه کتاب در این دوره با ارائه بیش از پنجاه هزار عنوان کتاب در بخش خارجی نسبت به دوره قبل برگزاری آثار بیشتری ارائه کرده است.
دو شب گذشته نیز ۲۴ تن کتاب از کشور‌های عربی به نمایشگاه کتاب رسیده است.
سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

دیگر خبرها

  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند
  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • در بخش مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ چه خبر است؟
  • ۱۸ اردیبهشت؛ آخرین مهلت آماده‌سازی پنل مجازی‌ نمایشگاه سی‌وپنجم کتاب
  • سامانه بازار کتاب تا پایان نمایشگاه سی‌وپنجم غیرفعال است
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه سی‌وپنجم موقتا غیرفعال است
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه کتاب موقتا غیرفعال است
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • آغاز تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب