Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر قسمت از برنامه «چراغ مطالعه» به بررسی یک کتاب با حضور نویسندگان یا مترجمان این آثار خواهد پرداخت. این آثار رویکردهایی تاریخی-اجتماعی به مسائل نظری و تاریخی انقلاب اسلامی دارند.

به گزارش ایسنا، «چراغ مطالعه، فصل انقلاب اسلامی» به تهیه کنندگی «مرتضی روحانی» و دبیری مهند حامدی در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما برای پخش در شب‌های دهه فجر تولید شده است که به مدت دو هفته از شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۲۱ روی آنتن می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازپخش «چراغ مطالعه» روز بعد از پخش، ساعت ۱۴ است.

کتاب‌هایی که در هر قسمت از برنامه در مورد آن ها گفتگو خواهد شد، به شرح زیر است:

در این برنامه کتاب اصلاحات ارضی با حضور رسول مهربانی به عنوان یکی از مجریان «انقلاب شاه و مردم» بررسی خواهد شد.

روحانیت و اندیشه‌های چپ با حضور محمد صدرا به تعامل دو سنت مهم و تأثیرگذار اسلامی به نمایندگان روحانیان و چپ مارکسیستی می پردازد. عملیات مهندسی بررسی‌گر عملیات‌های تروریستی سازمان مجاهدین است.

«انقلاب تصور ناپذیر در ایران» بررسی می‌کند چرا هیچ کس نتوانسته بود انقلابی چنین سهمگین را پیش‌بینی کند؟

انقلاب ایران با حضور مصطفی مهرآیین شرایط تاریخی، اجتماعی و اقتصادی زمینه‌ساز انقلاب ایران را بررسی می‌کند. انقلاب اجتماعی، سیاست و دولت رفاه در ایران با حضور محمدرضا فدایی تاریخ سیاستگذاری اجتماعی و رفاهی در ایران از هنگام تأسیس حکومت پهلوی تا امروز و تبعات خواسته و ناخواسته آن بر تحولات اجتماعی و سیاسی کشور را بررسی می‌کند.

پرونده مسکوت با حضور محمد مهدی اسلامی به انفجار دفتر نخست وزیری می‌پردازد. انقلاب اسلامی و نبرد نمادها با حضور مجید استوار جریان شکل گیری و تکوین انقلاب اسلامی ایران را با استفاده از مباحث نظری «پیر بوردیو» جامعه شناس برجسته فرانسوی بررسی می‌کند. یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار با حضور موسی فقیه‌حقانی تحولات نیم قرن اخیر تاریخ معاصر ایران از نگاه ابوالحسن عمیدی نوری را بررسی می‌کند.

الف لام خمینی با حضور هدایت‌الله بهبودی با معرفی خاندان امام خمینی آغاز می شود و سیر زندگی روح الله را از تولد، نشو و نما، تحصیل در زادگاه، ادامه درس آموزی در اراک و مهاجرت به حوزه علمیه قم پی می گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چراغ مطالعه دهه فجر انقلاب اسلامی چراغ مطالعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟

بر اساس بیانیه اخیر دولت هند مبنی بر منع مسافرت شهروندان هندی به ایران و اسرائیل شنیده‌ها حاکی از عدم حضور هند به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کمتر از 11 روز مانده به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران،‌ حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه این رویداد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که پس از صدور بیانیه دولت هند در روز 24 فروردین که در آن  به شهروندانش توصیه کرد که با توجه «به شرایط حاکم بر منطقه» تا اطلاع ثانوی از سفر به ایران و اسرائیل خودداری کنند. بعید است که ناشران هندی بتوانند خود را به نمایشگاه کتاب تهران برسانند. پیگیری‌های دوطرف تا این لحظه به نتیجه‌ای ختم نشده است.

نگاهی به سالن رایت نمایشگاه کتاب دهلی/ رایت سنتر دهلی چه قابلیت هایی برای نشر ایران دارد؟

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مذاکره با وزارت فرهنگ هند پیگیر حضور ناشران این کشور در نمایشگاه کتاب تهران است،‌  یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه کتاب تهران و معاون فرهنگی وزرات ارشاد در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تایید این پیگیری‌ها گفت: نتیجه این پیگیری‌ها به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • ۲۰۰ روز پس از جنگ اسرائیل علیه غزه: تحلیلی از مهمترین سلاح‌های مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل (فیلم)
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی