Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیری با بیان اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل فاضلاب آبادان خرمشهر اختصاص پیدا می‌کند گفت: تصفیه خانه های فاضلاب نیز با حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله تکمیل لوله کشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «اسحاق جهانگیری» صبح امروز (شنبه ۱۱ بهمن) در آئین افتتاح سالن مسافری اروند فرودگاه بین المللی آیت الله جمی (ره) آبادان، با تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ورود شکوهمند رهبر کبیر انقلاب اسلامی به کشور، جهانگیری آبادان و خرمشهر را نماد استقامت، مقاومت، پایداری، تاب آوری و از خودگذشتگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: آبادان و خرمشهر برای همه مردم ایران بیانگر روزهای سختی هستند، از یک طرف مردم ایران مظلومانه در مقابل یک جنگ بزرگ ایستادگی کردند و از سوی دیگر آبادان بیانگر شکوهمندی و سربلندی ملتی بزرگ در مقابل دشمنی متجاوز است که در نهایت به پیروزی ملت ایران ختم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اول رئیس جمهور افزود: این حق مردم آبادان و خرمشهر است که همواره این درخواست و این مطالبه را داشته باشند که آثار جنگ و مسائل و مشکلاتی که مردم عزیز با آنها روبه‌رو هستند و جزو مهم‌ترین وظایف ما است که باید برای برطرف کردن آنها تلاش کنیم.

 

وی با بیان اینکه بایستی کارهای مهمی را برای این دو شهر در دستور کار قرار دهیم اضافه کرد: در روزهای اول دولت تصمیم بر این شد که برای اولین بار منطقه آزاد اروند وسعتش در حد وسعت شهرستان های آبادان و خرمشهر توسعه پیدا بکند و این بیشتر به این دلیل بود که فکر می‌شد با چنین اقدامی یک تحول جدی در منطقه ایجاد می‌شود و منطقه و این دو شهرستان توسعه پیدا می‌کنند.

 

جهانگیری به احداث پایانه مسافری جدید فرودگاه آبادان اشاره کرد و ادامه داد: بایستی از منطقه آزاد اروند سپاسگزاری کرد، تمام دوستان منطقه آزاد اروند زحمت کشیدند این بخشی که امروز افتتاح شد بالاخره بخشی از سرمایه گذاری است که توسط منطقه آزاد و وزارت راه و شهرسازی انجام شده و از همه دوستان و پیمانکاران و کسانی که زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

 

وی از دو اقدام اساسی برای شهرهای آبادان و خرمشهر توسط دولت خبر داد و تصریح کرد: در سفر آقای دکتر روحانی به عراق توافقنامه ای با نخست وزیر آنجا برای لایروبی اروندرود و اتصال راه آهن شلمچه به بصره منعقد شد.

 

معاون اول رئیس جمهور ابراز کرد: به رغم امضای این تفاهمنامه اما هنوز عملیات واقعی اجرایی انجام نگرفته اما باید بکوشیم تا شکوه این بنادر را به دوران قبل از جنگ بازگردانیم و مردم بتوانند زندگی خوبی داشته باشند و تحولی جدی در اقتصاد منطقه با تجارت و با رفت و آمد کشتی های اقتصادی و باری صورت گیرد، البته مقدمات این کار به خوبی از پیش رفته و امید می رود که سریع‌تر وارد مرحله اجرا شویم.

 

وی به احداث راه آهن شلمچه به بصره عراق اشاره کرد و گفت: طرح دومی که ما با عراقی‌ها بحث کردیم و به نتیجه رسیدیم و هفته‌های گذشته هیئت های دو کشور در مرز با یکدیگر گفت‌وگو کردند، احداث راه آهن شلمچه به بصره است که جزو مهمترین پروژه ها برای دو کشور به شمار می رود و از اهمیت خاصی نیز برخوردار است.

 

جهانگیری اذعان کرد: اگر این پروژه را بتوانیم به سرعت اجرایی کنیم در واقع یکی از بزرگترین مسیرهای ریلی دنیا خواهد شد که از چین تا دریای مدیترانه امکان جابه‌جایی ریلی کالا به وجود می آید و به این ترتیب اینجا می‌تواند به یکی از کانون‌های مهم حمل و نقل در مسیرهای شرق و غرب دنیا تبدیل شود.

 

وی خاطر نشان کرد: البته بقیه کار هم در عراق و سوریه بایستی انجام گیرد تا دریای مدیترانه زیرا آنجا مسیرش بوده و نیاز به بازسازی است.

 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سخنان مسئولان استانی و شهرستانی در این آئین بیان کرد: در زمینه رفع مشکلات ناشی از آب شور کار بزرگی در سال گذشته انجام شد که باید تقدیر کرد همگی به طور شبانه روزی کار کردند و کاری که می توانست طولانی باشد بر اساس کارهای جاری و قول هایی که داده شد انجام گرفت و امیدواریم در مورد مسئله فاضلاب آبادان و خرمشهر نیز همین اتفاق بیفتد.

 

وی عنوان کرد: هفته گذشته به بهانه این سفر نشستی با حضور دوستان سازمان برنامه بودجه، بانک‌ها، استاندار خوزستان و وزارت نیرو در تهران داشتیم و توافق شد تا در هفته آینده ۲ تا ۴۰۰ میلیارد تومان یعنی ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل کار فاضلاب آبادان خرمشهر اختصاص پیدا می‌کند.

 

جهانگیری تاکید کرد: طبق گفته استاندار خوزستان تصفیه خانه های فاضلاب نیز با حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله تکمیل لوله کشی است؛ نباید با هر بار بارندگی مردم با مشکل مواجه شوند، این موضوع در برخی از شهرهای استان خوزستان به یک مسئله نگران کننده تبدیل شده است.

 

وی با بیان اینکه بایستی شهرداری‌ها به سرعت به موضوع ورود کنند و با حمایت دولت که مصوبه ای برای برخی از شهرها در نظر گرفته ایم بتوانند کارها را از پیش ببرند اضافه کرد: امید می رود تا تحول خوبی را در این بخش شاهد باشیم، از همه دوستان تشکر می کنم از اینکه بالاخره در این فرودگاه این سالن زیبا ایجاد شد.

 

جهانگیری تصریح کرد: فرودگاه آبادان جزو فرودگاه های قدیمی ایران است که قبل از انقلاب هم پرواز زیادی از اینجا به نقاط مختلف جهان انجام می شد و لذا نیاز به ساخت چنین سالنی در اینجا احساس می شد البته با رنگ زردی که تمام جوان‌های آبادانی آن را دوست دارند و سمبل فوتبال برای آنهاست و همین شکل کار را زیبا و جالب کرده است.

 

وی به پالایشگاه آبادان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به کارهای در حال اجرا در پالایشگاه آبادان، به زودی این پالایشگاه به مدرن ترین پالایشگاه های دنیا با محصولات کیفی تبدیل می شود.

 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه پالایشگاه آبادان یکی از دغدغه های اصلی دوستان ما است بیان کرد: گاهی اوقات زمزمه می‌شد پالایشگاه آبادان غیر اقتصادی شده و محصولاتش از کیفیت مناسب برخوردار نیست و فقط زیان ده است در حالی که چنین نیست؛ برای نوسازی این پالایشگاه یک اعتبار بزرگ چند میلیارد دلاری اختصاص پیدا کرده است.

 

وی یاد آور شد: برخی فکر می‌کنند که در دوره تحریم هیچ کاری از پیش نمی رود و همه چیز متوقف می شود اما دیدم که تمام کارهای برنامه ریزی شده برای این پالایشگاه به سرعت در حال اجراست و منابع خارجی و داخلی آن تامین شده است و به زودی پالایشگاه آبادان به یکی از پالایشگاه‌های مدرن با محصولات کیفی بسیار خوب در سراسر دنیا مشتری خواهد داشت و به فعالیت خود ادامه خواهد داد، از تمام کسانی که برای اقتصاد منطقه تلاش کرده اند صمیمانه قدردانی می کنم.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور معاون اول رئیس جمهور پالایشگاه آبادان منطقه آزاد اروند آبادان و خرمشهر میلیارد تومان فاضلاب آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی سیزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، امروز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، بیست و سوم شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و دوم می‌سال ۲۰۲۴ میلادی است.
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
صدای اذان ظهر در آبادان و خرمشهر ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه شنیده خواهد شد و آفتاب ساعت ۱۸ و ۵۶ دقیقه غروب خواهد کرد.
گلبانگ اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۱۴ دقیقه به گوش می‌رسد و نیمه شب شرعی نیز ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه است.
اذان صبح فردا جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت ۴ و ۵ دقیقه و طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۳۱ ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم
  • برگزاری آزمون حفظ قرآن در خرمشهر
  • برگزاری آزمون کتبی اعطای مدرک حافظان قرآن در خرمشهر
  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی چهاردهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • جوی ناپایدار در اروند
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد
  • اوقات شرعی سیزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر