Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر ساعد وکیل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره احتمال بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس در صورت پرداخت نشدن مطالبات ماریو بودیمیر تا تاریخ 31 ژانویه (12 بهمن) اظهار داشت: براساس مقررات فیفا هیچ صراحتی درباره زمان اجرای محرومیت‌های انضباطی با توجه به اینکه پرونده ماریو بودیمیر بعد از تصمیم کمیته حل اختلاف فیفا به دادگاه CAS ارجاع شده و در دیوان داوری ورزش غیر قابل استماع شناخته شده وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با این وجود براساس اصول کلی و رویه‌های مشابه در خصوص پرونده‌های دیگری که در فیفا وجود دارد، تفسیر و برداشت شخصی خودم این است که چنانچه تا تاریخ 31 ژانویه یعنی فردا مطالبات بودیمیر پرداخت نشود، لازم است وی به کمیته انضباطی فیفا مراجعه کرده و این کمیته هم درخصوص پرداخت یا عدم پرداخت مطالبات این بازیکن از باشگاه پرسپولیس استعلام خواهد گرفت و اگر تا آن تاریخ پرداختی صورت نگرفته باشد، کمیته انضباطی فیفا مهلتی بین 15 تا 30 روز به باشگاه خواهد داد.

وکیل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: برداشت من این است کمیته انضباطی فیفا به پرسپولیس مهلت می‌دهد تا برای پرداخت مطالبات بودیمیر اقدام کند و اگر در مهلت تعیین شده این بدهی تسویه نشود، مجازات‌های انضباطی شامل محرومیت از پنجره‌های نقل و انتقالاتی، کسر امتیاز و حتی سقوط به دسته پایین‌تر در انتظار باشگاه خاطی خواهد بود.

وی در توضیح این موضوع که باشگاه پرسپولیس پس از صدور حکم ابتدایی پرونده ماریو بودیمیر آن را به دادگاه CAS برد و اکنون دادگاه داوری ورزش حکم کمیته وضعیت را تائید کرده است، با توجه به این موضوع و اینکه در رای ابتدایی کمیته حل اختلاف فیفا مهلت 45 روزه برای باشگاه پرسپولیس در نظر گرفته شده بود، آیا اکنون با اتمام 45 روز احتمال بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی وجود ندارد، گفت:  نکته اینجاست که دادگاه CAS همان رأی را تائید نکرده است بلکه اصولاً به دلیل برخی مسائل به پرونده ورود نکرده بود. اگر همان رأی تائید می‌شد، احتمال می‌دادم با گذشت 45 روز از تاریخی که کمیته حل اختلاف فیفا برای پرداخت مطالبات بودیمیر در نظر گرفته مجازات‌های انضباطی‌ هم اعمال شود.

وی افزود: دادگاه CAS به دلیل ناقص بودن اطلاعات و مدارکی که تیم حقوقی سابق باشگاه در اختیارش گذاشته بود عملاً این پرونده را غیر قابل استماع دانست. یکی از مسائلی که سبب شده نتوانم رأی فیفا را به صورت دقیق بررسی کنم همین ماجراست اما در همان رأی ابتدایی ذکر نشده بود که با پرداخت نشدن مطالبات بودیمیر ظرف مهلت مقرر، محرومیت اعمال خواهد شد. 

وکیل باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: اکنون به این دلخوش هستیم که شاید باید پرونده از سوی کمیته انضباطی فیفا مورد تصمیم‌گیری مجدد قرار گیرد و به شکل مستقیم محرومیت اعمال شود. البته مقرره مشخصی وجود ندارد و این موضوع برداشت شخصی‌ام است.به نظر من، باشگاه پرسپولیس فردا به صورت اتوماتیک شاهد بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی‌اش نخواهد بود بلکه دوره زمانی 2 ماهه را برای تسویه حساب با بودیمیر را پیش رو خواهد داشت.

وکیل درباره آخرین وضعیت شکایت باشگاه النصر در AFC توضیح داد: این پرونده همچنان در روند رسیدگی است و تاکنون تصمیم‌گیری نشده است. البته دادگاه CAS داورانی را برای رسیدگی به آن تعیین کرده اما تاکنون زمان رسیدگی را مشخص نکرده‌اند. باشگاه النصر درخواست داد قبل از فینال لیگ قهرمانان این پرونده به شکل فوری بررسی شود که ما با این موضوع مخالفت کردیم.اکنون هم محدودیت زمانی برای رسیدگی به این موضوع وجود ندارد.

وی درباره ارجاع پرونده شجاع خلیل زاده از سوی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به کمیته وضعیت گفت: ما از ابتدا هم گفتیم کمیته وضعیت برای رسیدگی به این پرونده صلاحیت دارد. من هم می‌فهمم اگر بخواهیم علیه باشگاه الریان طرح دعوا کنیم کمیته وضعیت صلاحیت رسیدگی ندارد اما برای پیگیری پرونده در فیفا باید نظر کمیته وضعیت نسبت به فسخ قرارداد خلیل‌زاده مشخص شود.

وکیل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا در صورت پرداخت نشدن مطالبات بودیمیر جریمه قطعی این باشگاه بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی است، عنوان کرد: اگر باشگاهی به عدم رعایت تعهدات خود اصرار ورزد می‌توان بجز محرومیت نقل و انتقالاتی مستقیم به سراغ سایر موارد رفت، اما اعتقاد دارم اگر قرار به چنین اتفاقی باشد ابتدا برای باشگاه مهلتی در نظر می‌گیرند. همه چیز معطوف به این است از طریق کمیته انضباطی فیفا فرصت دیگری به باشگاه داده شود و اگر پرسپولیس همچنان به تعهدات خود عمل نکرد شاهد خواهیم بود محرومیت‌های دیگری هم اضافه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وکیل امیرساعد وکیل طلب ماریو بودیمیر وکیل باشگاه پرسپولیس بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی کمیته انضباطی فیفا مطالبات بودیمیر باشگاه پرسپولیس کمیته وضعیت وجود ندارد دادگاه CAS

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید امیری: هنوز برای قهرمانی فرصت داریم

به گزارش "ورزش سه"، وحید امیری، کاپیتان تیم پرسپولیس، بعد از پایان بازی با سپاهان در خصوص این دیدار گفت: بعد از اتفاقاتی که هفته گذشته افتاده بود، همه هواداران یکدل شدند که سه امتیاز بازی را کسب کنند اما متاسفانه شرایط بازی طوری رقم خورد که تیم حریف با تمام احترامی که برایشان قائلم، بازی فشرده ارائه دهد.

وی افزود: این، شرایط را خیلی سخت کرده بود اما این را هم باید بگویم که هواداران برایمان سنگ تمام گذاشتند و قول می‌دهم که تا آخرین بازی تمام تلاشمان را میکنیم و به نظرم هنوز چیزی تمام نشده و 15 امتیاز باقیمانده و اختلاف یک امتیاز چیزی نیست که بخواهیم از الان خودمان را برای اتفاقی که مدتهاست زحمت کشیدیم، کنار بکشیم.

او در خصوص بازی بعدی سرخپوشان گفت: نساجی یک تیم قابل احترام است که همیشه تمام تلاشش را کرده تا دقیقه 90. این جدال ما مرگ و زندگی است و امیدوارم هرچیزی که خیر و صلاح است، اتفاق بیفتد. مطمئن باشید فوتبال زیبایی ارائه خواهیم کرد و امیدوارم در نهایت تیمی که لیاقت برد دارد، به آن برسد.

امیری در مورد تغییر مالکیت پرسپولیس و پاداشی که برای برد امروز وجود داشت، عنوان کرد: من از پاداش برد سپاهان اطلاع نداشتم اما به هر حال یک اتفاق میمون و مبارکی بود برای دو باشگاه. امیدوارم اتفاقات سالیان گذشته دیگر تکرار نشود و در عرصه بین‌المللی رقابت کنیم.

کاپیتان سرخپوشان درباره بازگشت بیرانوند گفت: جا دارد از زحمات امیررضا رفیعی تشکر کنم، واقعا روی گلهای بازی قبلی مقصر نبود و مقصر ما بازیکنان بودیم و نباید اجازه میدادیم موقعیت بسازند. علی بیرانوند هم نیازی به تعریف و تمجید ما ندارد و یک انرژی و دلگرمی است.

او راجع به کیفیت نازل بازی پرسپولیس سپاهان نیز اظهار داشت: من احساس می‌کنم حساسیت بیش از حد بازی و اینکه سپاهان با آنالیزی که کرده بود و تک تک بازیکنان ما را من تو من کرده بود، بازی را کسل کننده و سخت کرد.

دیگر خبرها

  • یک پرسپولیسی دیگر هم با تراکتور قرارداد بست | حالا فقط مانده خود یحیی
  • شوک بزرگ به شگفتی‌سازان لالیگا؛ احتمال سقوط به دسته 2 و محرومیت از لیگ قهرمانان!
  • شوک به خیرونا: احتمال اخراج از اروپا و سقوط به لیگ 2
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • تمرین شاداب سرخپوشان در ورزشگاه کاظمی
  • شکایت پرسپولیس از آلومینیوم رد شد
  • حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • وحید امیری: هنوز برای قهرمانی فرصت داریم
  • انتشار توضیحات و جزییات جدید از پرونده جنجالی بابک زنجانی | بیش از بدهی‌اش پرداخت کرد!
  • سومین آزمون سخت اوسمار/ نوبت پیروزی پرسپولیس فرا می‌رسد؟