Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه مراسم بازدید از کارخانه ایران خودرو گفت: برنامه داریم بر مبنای زنجیره تولید، به تمام زنجیره رسیدگی کنیم و باید منابعی که در دسترس داریم در انتهای  زنجیره هزینه شود.

او بیان کرد: این روند به مرور آثار مثبتی خواهد داشت، امروز هم آمدیم تا ببینیم خودروسازسازان و تولید کنندگان چه مشکلاتی دارند تا بتوانیم  به آن‌ها رسیدگی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول ادامه داد: برای خودروسازان و قطعه سازان ارز اقلام اولیه تامین شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. اوراق وام یک گواهی اعتبار مولد است و یک روش تامین مالی غیر مولد به حساب می‌آید.

همتی ادامه داد:این اوراق نقدینگی ایجاد نمی‌کند، فقط از طریق توسط سیستم‌بانکی در بازار سرمایه معامله می شوند. با این‌روش ۱۰ هزار میلیارد طی چند ماه آینده در اختیار خودرو سازان قرار می‌گیرد و امیدواریم جهش خوبی در تولید ایجاد کند.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص وضعیت واردات خودرو و دادن ارز تخصیصی به آن گفت: در حال حاضر کشور نیاز‌های ارزی مهم تری دارد، بنابراین تخصیص ارز به واردات خودرو جزء اولویت‌ها قرار ندارد و بحث واردات اصلا مطرح نیست.

یک ماه فرصت بانک مرکزی به مهاجران افغان برای دریافت کدشهاب

همتی رئیس بانک مرکزی گفت: از بانک‌های عامل در خواست کرده ایم یک ماه فرصت دهند. به طور جد به دنبال این هستیم جلوی نقل و انتقال پول و کار‌های بانکی از طریق کارت‌های نامعتبر گرفته شود.

وی گفت:قانون مبارزه با پولشویی را به طور جد پیگیری می‌کنیم، برای ما بحث ایرانی و افغانستانی مطرح نیست، ما می‌گوییم کارتی که هویت ندارد نباید تراکنش انجام دهد.

پربیننده ترین محدودیت‌های جدید برای صادرکنندگان چک برگشتی دلیل مسدود شدن کارت‌های بانکی اتباع افغان چیست؟ نحوه رسیدگی مالیاتی به تراکنش‌های بانکی اعلام شد دولت از افزایش نرخ ارز سودی نمی‌برد/ انتظارات از نظام بانکی باید متناسب با توانایی‌ها باشد مدیرعامل بانک صادرات: دنبال حل مشکل مهاجرین عزیز هستیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عبدالناصر همتی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان

توانمندی‌های نظام بانکی ایران توسط مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان معرف شد.

به گزارش ایسنا، محمد شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشستی تخصصی اقتصادی و بانکی در بانک مرکزی کشور پاکستان شرکت کرد. 

وی در این نشست که پیش از سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان صورت گرفته بود، ضمن معرفی بانک و اشاره به ظرفیت های همکاری فی مابین، برضرورت تسهیل تجارت خارجی با کشور پاکستان به عنوان یکی از طرف های تجاری ایران تاکید کرد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تبیین رسالت بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک توسعه ای بخش تعاون در کشور، به فعالیت های بانک از جمله فعالیت های ارزی که در راستای حمایت از بخش تعاون و تولید انجام می شود اشاره کرد.

این مقام بانکی افزود: پاکستان دارای قرابت فرهنگی، دینی، و تاریخی بسیاری با ایران است، لذا زمینه های بالقوه فراوانی جهت همکاری و توسعه روابط وجود دارد که با همت و تلاش می توان به بهره برداری رساند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی