Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به مباحث تعرفه بخش خصوصی و پیگیری‌های انجام شده در این زمینه اظهار کرد: در بخش خصوصی هزینه تمام شده خدمات طبق قانون باید اعمال شود و در بخش دولتی نیز مسائل در مسیر دیگری حرکت می‌کند لذا تا زمانی که موضوعات مسیر درست خود را طی نکنند، مشکلات وجود خواهندداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعتقاد در مجلس نیز بر این است که گره زدن تعرفه بخش خصوصی و دولتی به یکدیگر و همچنین سلب اختیار تعرفه گذاری از سازمان نظام پزشکی مشکل اصلی بوده و باید این موضوع در احکام دائمی برنامه توسعه حل و فصل شود که مجلس نیز باید برای حل مشکل کمک کند.

ظفرقندی ادامه داد: طبق قانون بیمه همگانی در هر دو بخش دولتی و خصوصی باید هزینه واقعی خدمات محاسب شده و بر اساس آن تعرفه‌ها اعلام و تعادل منابع و مصارف نیز لحاظ شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با ا شاره به جلسات و رایزنی‌های سازمان نظام پزشکی با سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: پس از پیگیری‌های مکرر توانستیم ۸ درصد افزایش گلوبال تعرفه‌ها را برای ۶ ماه دوم سال ۹۹ در شورای عالی بیمه به تصویب برسانیم و دلایل و مطالعات ما در این زمینه مورد قبول سازمان برنامه و بودجه نیز قرار گرفت و حتی مذاکراتی در خصوص اجزای تعرفه‌ها داشتیم که مقرر شد در ویزیت ۲۵ درصد؛ در هتلینگ ۳۷ درصد، جز فنی هشتک دار ۴۰ درصد و جز فنی بدون هشتک ۲۵ درصد افزایش لحاظ شود.

ظفرقندی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در تأمین هزینه‌های سرباری کرونا ریالی کمک از جایی دریافت نکرده است، تصریح کرد: بخش دولتی در تأمین هزینه‌های سرباری از سوی خیرین و دولت کمک‌های زیادی گرفت اما با وجود هزینه‌های سرسام آور سرباری کرونا به ویژه در بخش ICU، همکارانمان در بیمارستان‌های خصوصی هیچ نوع کمک مالی نگرفتند.

وی در خصوص نگرانی برخی از اعضای شورای عالی مبنی بر اینکه افزایش ۸ درصد گلوبال تعرفه‌ها این باور را ایجاد نکند که تعرفه‌ها در بهمن ماه افزایش داشته لذا برای سال ۱۴۰۰ نیازی به تعیین تعرفه نداریم، اظهار کرد: مذاکرات زیادی انجام شده و این ۸ درصد افزایش در واقع پله‌ای برای تعیین تعرفه سال ۱۴۰۰ است و این به عنوان تعرفه معوق اعلام شده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در ادامه به حل و فصل مشکلات پزشکان جوان اشاره کرد و گفت: سالی ۳ هزار درخواست گوداستندینگ در نظام پزشکی ثبت می‌شود که نشان از تمایل همکاران برای مهاجرت دارد و باید مشکلات آنها را بررسی کنیم و شرایط را برای ادامه فعالیت و ماندن در کشور مهیا نمائیم.

ظفرقندی با گریز به مبحث واکسن کرونا و اینکه ۷۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در افراد بالای ۷۰ سال رخ می‌دهد، تصریح کرد: تنها راه کاهش مرگ و میر واکسیناسیون بوده و باید واکسن استاندارد را تهیه کنیم. برای کاهش مرگ و میر به ۳ میلیون دوز واکسن فوری نیاز داریم و نباید زمان طلایی را برای تهیه و توزیع واکسن از دست بدهیم و در اسرع وقت باید کادر درمان و گروه های آسیب پذیر واکسینه شوند.

وی ضمن اظهار خوشحالی از تلاش متخصصان داخلی برای تهیه و تولید واکسن بومی، تصریح کرد: تا زمان تولید انبوه واکسن داخلی باید واردات واکسن استاندارد به فوریت انجام شود و هر جا که دست دولت بسته است می‌توان از بخش خصوصی کمک گرفت.‌

ظفرقندی ضمن اشاره به اینکه مذاکراتی در زمینه تهیه واکسن انجام داده ایم، ادامه داد: با راه های میانبر می‌توانیم این واردات را انجام دهیم که اگر مساعدت در انتقال ارز صورت گیرد تا دو هفته دیگر واکسن در اختیارمان قرار می‌گیرد تا حداقل گروه های پرخطر را واکسینه کنیم.

کد خبر 582027 برچسب‌ها كرونا در ايران سازمان نظام پزشکی واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران سازمان نظام پزشکی واکسن سازمان نظام پزشکی بخش خصوصی تعرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه | وظایف را انجام ندهیم، جامعه به بی‌حیایی دچار می‌شود

عصر ایران نوشت: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: وقتی در فضای مدرسه اقدامات معلمان را می‌بینیم درمی‌یابیم که اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است.

حجت الاسلام پورثانی در رویداد دختر ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت‌های ایران است گفت: دانش آموزان ما سال‌ها از ما جلوتر هستند. وقتی در فضای مدرسه اقدامات معلمان را می‌بینیم در می‌یابیم که اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز وقتی در مدرسه حاضر می‌شویم می‌بینیم که فضای دانش‌آموزان فضایی است که سال‌ها با ما متفاوت است. دانش آموز می‌بیند معلمش اصلاً صحبت‌هایش را درک نمی‌کند و او را بی‌جا قضاوت می‌کند.

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه قطعا اثرپذیری دختران از مادران زیاد است؛ گفت: دختری که امروز یار و یاوری ندارد و کسی به او اهمیت نمی‌دهد، دختری که امروز در جنگ روایت‌ها چندان بر سر سفره روایت‌های ما و مدرسه نمی نشیند طبیعی است که پای روایت دشمنان ایران بنشیند.

حجت‌الاسلام پورثانی گفت: وقتی چنین دانش آموزی فضایی هم برای تخلیه هیجاناتش ندارد در هنگام بروز حوادث و اعتراضات، برای تخلیه هیجان خود به خیابان می‌آید و به شبیه سازی آنچه که در ذهن خود پرورش داده بود اقدام می‌کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ من معاون پرورشی در شهر مشهد بودم؛ در آن زمان می‌دیدم که دختر ما زیست مشترکی با مشاوران و مدیران و معلمانش نداشته و مشاور و معلم او هم نتوانسته بودند درکی از زیست دختر دانش آموزش داشته باشند.

 وی با طرح این سوال که امروز کدام معلم و مشاور است که یک ساعت با دانش آموز صحبت کند و حرف‌هایش را بشنود گفت: ما باید اردوهایی برگزار کنیم که اگر دختران در اردوگاهی حضور پیدا می‌کنند بدون حضور نامحرم و بدون حجاب باشند تا علاوه بر سپری کردن اوقات فراغت، تماما به گفتگو بپردازند.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دختران ایران حق دارند شادی کنند گفت: گاهی از مسئولان می‌پرسم شما دخترانتان را به کجا می‌برید تا آنها شادی کنند؟ ما نیاز به فضاهای مناسبی برای شادی دختران و سپری کردن اوقات فراغتشان داریم.

حجت‌الاسلام پورثانی گفت: نقطه قوت انقلاب اسلامی در دنیا اتفاقاً اهمیت دادن به نقش زن و دختر ایرانی است. جمهوری اسلامی می‌خواهد دختر ایرانی کنشگر باشد. اما ما نتوانستیم به خوبی این موضوع را برای دختر ایرانی بازگو کنیم؛ در حالی که جهان غرب برعکس، دختر را کالایی مصرفی می‌بیند اما به بهترین شکل تبلیغاتی این نگاه به دختر و زن را تزیین می‌کند.

حجت‌الاسلام پورثانی گفت: رویداد دختر ایران رویدادی برای بیان روایت صحیح از دختران ایران است. روایتی صحیح از نقشی که دختر می‌تواند داشته باشد. روایتی که می‌گوید دختر ایرانی سال‌ها در چه جایگاهی بوده و امروز می‌تواند در ایران عزیزمان در چه جایگاهی قرار بگیرد. روایتی که بیان می‌کند اسلام هم چگونه به دختر نگاه می‌کند و چه جایگاهی برای او در نظر می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه امروز روایتگری بر عهده ماست؛ گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم. در کنار آن هم ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست.

 حجت‌الاسلام پورثانی خاطر نشان کرد: باید از تشکل‌های دانش‌آموزی همچون اتحادیه انجمن‌های اسلامی تشکر کنیم؛ در حالی که امروز همه هجمه‌ها بر روی دختران عزیز ایران ماست؛ این تشکل‌ها پای کار آمدند. اگر ما وظایف خود را به خوبی انجام ندهیم؛ جامعه ایرانی به همان سرنوشت بی‌عفتی و بی حیایی دچار می‌شود که برخی از جوامع مسلمان امروز به آن دچار شدند.

دیگر خبرها

  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور۱۴۰۳ اعلام شد
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • اجرای طرح حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه | وظایف را انجام ندهیم، جامعه به بی‌حیایی دچار می‌شود