Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهر‌ها را از لحظ شیوع کرونا اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، براساس آخرین به روزرسانی وضعیت رنگبندی شهرستان‌ها از لحاظ شیوع بیماری کرونا براساس پایش‌های وزارت بهداشت، در حال حاضر شهرستان‌های بهشهر، نکا، ساری، جویبار، قائم شهر، بابلسر، محمودآباد، فریدونکنار،بابل، آمل، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن، رامسر، رودسر و لاهیجان، صومعه سرا در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۱۲۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۷ شهرستان دیگر در وضعیت آبی قرار دارند. 

در حال حاضر براساس پایش‌های وزارت بهداشت اغلب نقاط کشور بر اساس شیوع بیماری کرونا وضعیت پایداری دارند، اما طی روزهای گذشته و براساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، شاهد افزایش تعداد بیماران بستری در برخی از شهرهای کشور خصوصاً شهر تهران هستیم، به طوری که براساس اعلام وزیر بهداشت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دلیل عادی‌پنداری شرایط با کاهش مواجه بوده است. 

متأسفانه تاکنون ۵۷ هزار و ۸۰۷ نفر از بیماران در کشورمان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند. عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی‌توجهی به قوانین می‌تواند منجر به افزایش آمار فوتی‌ها و بیماران بستری مبتلا به کرونا طی روزهای آینده شود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی کرونا وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۵۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است

مصطفوی مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد موالید خراسان جنوبی که از سال ۱۳۹۵ به بعد هر سال با کاهش قابل توجهی روبه‌رو بود در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ ثابت ماند، اما در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۶ درصد (۳۹۰ مورد) افزایش یافت.

وی افزود9+: شاخص میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان جنوبی نیز سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده بود که سال ۱۴۰۲ به ۶.۵ در ۱۰۰ هزار تولد زنده کاهش پیدا کرد.

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل کاهش یافت و کاهش میزان مرگ مادران باردار در ۱۰۰ هزار موالید زنده یکی از شاخص‌های توسعه کشور‌ها به‌شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: مراقبت‌های قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان در حوزه بهداشت، اقدامات سریع و ارزشمند انتقال مادران به مراکز درمانی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و مداخلات درمانی مطلوب و موثر به خصوص مادران نیازمند مراقبت ویژه یا افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای در کاهش این آمار موثر بوده است.

مصطفوی گفت: جوانی جمعیت یکی از اولویت‌های استان به شمار می‌رود و لازم است فرهنگسازی و اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید با آسیب‌های پیر شدن جمعیت و خانواده‌های تک فرزند یا بدون فرزند آشنا شوند، افزود: بیش از ۹۰ درصد قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اجرا شده و سال گذشته رتبه اول را بین دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای قانون کسب کرده است.

حدود ۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی بالای ۶۰ سال و سالمند هستند و از این حیث هجدهمین استان سالمند کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود