Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان در بازدید از مراکز معاینه فنی خودور در سنندج گفت: نیمی از آلودگی هوای شهر های استان ناشی از فعالیت خودروهای فرسوده است.

فریبا رضائی امروز در بازدید از مراکز معاینه فنی خودرو در سنندج اظهار کرد: بخش اعظمی از آلایندگی‌های موجود ناشی از فعالیت خودروهای سبک و سنگین است که استانداردهای زیست محیطی در مصرف سوخت آنها رعایت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نقش مراکز معاینه فنی خودروها را در کاهش آلودگی مهم دانست و خاطرنشان کرد: انجام معاینه فنی اصولی خودروها در این مراکز و رعایت کامل استانداردهای زیست محیطی می تواند  نقش مهمی در کاهش آلودگی هوای شهرها داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه انجام بموقع معاینه فنی خودروها یکی از عوامل مهم در مدیریت منابع آلاینده هوا است تصریح کرد: بیش از50  درصد آلودگی هوا در شهرهای استان توسط وسایط نقلیه و خودروها ایجاد می شود و به همین دلیل مدیریت این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: به مناسبت هفته هوای پاک، مراکز معاینه فنی خودروها در شهرستان های استان مانند قروه، سقز و بانه هرساله با اعمال تخفیف میانگین حدود 20% تخفیف هزینه ی معاینه فنی خودروها به منظور تشویق و ترغیب عموم مردم برای انجام معاینه فنی خودروها فعالیت داشتند و با تهیه بنر و اقلام تبلیغاتی روزملی و هفته هوای پاک را ارج نهادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه 27  مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به متصل بودن تمامی مراکز به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) نتایج حاصل از تست خودروها رصد شده و در صورت عدم وجود مشکل برای خودروها،  گواهینامه ی معاینه فنی صادر می‌شود.

وی در پایان با اعلام به اینکه بر اساس قانون هوای پاک، خودروهای فاقد معاینه فنی مشمول پرداخت جریمه هستند، یادآور شد: در بازدید امروز موضوع تست آلایندگی خودروها و سنجش گازهای خروجی در مراکز معاینه فنی مورد پایش به صورت عملی و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلودگی هوا استانی اجتماعی معاینه فنی خودروها مراکز معاینه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۵۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران در شرایط قابل قبول

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران امروز _ ۱۴ اردیبهشت_ بر روی عدد ۵۹ و در شرایط قابل قبول قرار دارد و در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص کیفیت هوا با قرار گرفتن روی عدد ۵۸ در همین شرایط قرار داشت.

بیشتر بخوانید: مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن واردات واگن‌های چینی

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان ۶ روز هوای پاک و ۳۹ روز هم هوای سالم استنشاق کردند.

به گزارش ایسکانیوز، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229304 برچسب‌ها آلودگی هوا

دیگر خبرها

  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • تولید خودروهای برقی گامی برای کاهش آلودگی‌هوا است
  • این خودروها پلاک ملی نمی‌ گیرند
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • اصفهان رکورددار آلودگی هوا/ هوای ۲۰ کلان‌شهر سالم و پاک ثبت شد
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد
  • مشکل کمبود نیروهای پلیس راهور در شهرها را با برون‌سپاری رفع می‌کنیم