Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهاب الدین منتظمی گفت: با سرشماری های انجام شده در جزایر خارک و کیش از آهوان این جزایر و با توجه به جمعیت مازاد این گونه در این زیستگاه ها و برای جلوگیری از آسیب به اکوسیستم و از بین رفتن پوشش گیاهی، سرریز جمعیت آهوان این جزایر به تعدادی از مراکز مجاز تکثیر و پرورش در سطح کشور منتقل می شود.

به گزارش برنا؛ ​شهاب الدین منتظمی گفت: این موضوع پس از اعلام آمار سرشماری های انجام پذیرفته مورد بررسی قرار گرفته و قرار است به منظور جلوگیری از بروز تلفات آهو در زیستگاه های این استان ها اجرایی شود چرا که هم اکنون جمعیت آهو در این جزایر بیش از حد ظرفیت مراتع آن است و فقر پوشش گیاهی روز به روز تشدید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: شرایط اقلیمی، ‌کمبود میزان بارندگی و نامناسب بودن زمان بارش های صورت گرفته در مناطق باعث کاهش تولیدات علوفه ای خوش خوراک آهوان شده و همین امر می تواند در تابستان سال آینده، آهوها را با مشکل تغذیه و بیماری مواجه سازد که پیشنهاد شده با توجه به وجود مراکز تکثیر و پرورش مجاز در کشور این سرریز جمعیت به این مراکز منتقل شود.

منتظمی خاطرنشان کرد: با توجه به آسیب های ناشی از افزایش تراکم جمعیت و احتمال بروز بیماری در آینده در هر یک از این جمعیت ها که میتواند به تلفات سنگینی منجر شود.

او گفت: در حال حاضر ازدیاد آهو در جزیره کیش باعث بروز مشکلاتی در فرودگاه کیش شده که نیاز به برنامه ریزی و جابجایی فوری جمعیت این گونه در جزیره کیش احساس می شود.

منتظمی عنوان داشت: ۷ مورد تلفات جبیر هم در چند روز گذشته در جزیره هنگام استان هرمزگان مشاهده شده که با حضور و بازدید کارشناسان این دفتر و دامپزشکی استان هرمزگان، از لاشه ها نمونه برداری شده که علت مرگ این جبیرها فقر غذایی به دلیل کاهش نزولات جوی و عدم وجود علوفه مناسب تشخیص داده شد که در حال برنامه ریزی  و بررسی بیشتر برای رفع مشکل جبیرهای این جزیره هستیم.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: علاوه بر حفاظت حیات وحش، جلوگیری از درون آمیزی جمعیت ها و تحقیق و پژوهش در این خصوص است، که با انتقال این گونه ها به مراکز تکثیر و پرورش، ایجاد یک بانک ذخیره ژنی از این گونه و انجام مطالعات علمی، فرصت ارزنده برای دانشجویان و محققان به وجود می آید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست کیش آهو خارک تکثیر و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد

به گزارش قدس آنلاین، یک سخنگوی سفارت چین در مانیل روز ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) گفته بود که دو کشور اوایل سال جاری میلادی بر سر یک «مدل جدید» برای مدیریت تنش‌ها در جزیره مرجانی توماس شول دوم توافق کردند.

با گذشت بیش از یک هفته از طرح چنین اظهار نظری، گیلبرتو تئودورو وزیر دفاع فیلیپین امروز شنبه مدعی شد که وزارتخانه او از هیچ گونه توافق داخلی با چین از زمان روی کار آمدن فردیناند مارکوس جونیور، رئیس جمهور این کشور در سال ۲۰۲۲، اطلاعی ندارد و طرف هیچ توافقی با پکن نبوده است.

وی همچنین اضافه کرد که مقام‌های وزارت دفاع فیلیپین از سال گذشته با هیچ کدام از مقام‌های چینی گفتگو نکردند.

پکن و مانیل در ماه‌های اخیر بارها در جزیره مرجانی که هر دو مدعی مالکیت آن هستند، با هم درگیری داشته‌اند.

فیلیپین در سال ۱۹۹۹ یک کشتی نیروی دریایی خود را به طور عامدانه در جزیره مرجانی توماس شول دوم که خالی از سکنه است، زمین گیر کرد تا ادعای مالکیت بر آن داشته باشد. این کشور به طور معمول کشتی‌های تدارکاتی را برای ارسال وسایل به سربازان فیلیپینی مستقر در این جزیره ارسال می‌کند.

فیلیپین چین را متهم می‌کند که این کشور از مانورها و شلیک گلوله‌های آب به کشتی‌های مانیل برای مختل کردن ماموریت‌های کشتی‌ها استفاده می‌کند.

تئودورو اظهارات سفارت چین در مانیل مبنی بر توافق دوجانبه را "بخشی از تبلیغات چین" خواند و افزود که فیلیپین هرگز وارد توافقی نخواهد شد که ادعای مالکیتش در این آبراه را به خطر بیندازد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)