Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرزین بهنامی فر روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، افزود: برخی اموال دستگاه های اجرایی نیز در مرحله فروش و واگذاری قرار دارند که به این ترتیب درآمدهای حاصله از فروش اموال مازاد دولتی در استان قزوین افزایش می یابد.

این مسوول گفت: از آنجا که درآمدهای ناشی از فروش اموال و ابنیه دستگاه های دولتی به خود آنها بازگردانده می شود، استقبال ادارات و نهادهای دولتی قزوین از فروش اموال مازاد خود خوب بوده و برای معرفی ساختمان ها و زمین های مازاد نیاز خود اقدام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی دستگاه های اجرایی استان قزوین از حیث فضاهای اداری با تنگنا و مضیقه روبه رو هستند،افزود: فروش اموال دستگاه های دولتی مربوط به آن دسته از ساختمان ها، زمین ها و سایر اموالی است که در چشم انداز و افق خدمت دستگاه های مربوط کارایی لازم را نداشته و مازاد محسوب می شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین در ادامه با تاکید بر تلاش دستگاه های اقتصادی برای کمک به بهبود فضای کسب و کار در استان،گفت: این موضوع تابعه عوامل مختلفی است اما دستگاه ها باید روان سازی را در این حوزه در دستور کار جدی خود قرار دهند.

وی همچنین پنجره واحد سرمایه گذاری را فرصتی برای حذف موانع و بروکراسی اداری پیش روی سرمایه گذاران دانست و گفت: این پنجره متعلق به همه دستگاه های استان بوده و با هدف روان سازی سرمایه گذاری ایجاد شده است.

این مسوول گفت: باید همه دستگاه های اقتصادی استان از ظرفیت این سامانه در جهت تقویت سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار به شکل مطلوب استفاده کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین همچنین یادآور شد: براساس بررسی های انجام شده، استان قزوین امسال رتبه سوم جذب سرمایه گذاری خارجی صنعتی کشور را به دست آورده و در این مدت سه سرمایه گذار خارجی به میزان سه میلیون و ۳۱۰ هزار دلار جذب استان شده است.

وی همچنین با بیان اینکه تولید مقررات و بخشنامه ها در کشور ما زیاد و برای حوزه سرمایه گذاری مشکل ایجاد می کند،افزود: بخش زیادی از موانع و علل کندی سرمایه گذاری به این موضوع بازمی گردد که البته باید به شکل کشوری و در سطح ملی برای آن چاره اندیشی شود.

دارندگان سهام عدالت به روش مدیریت غیرمستقیم در سامانه سجام ثبت نام کنند

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود تعداد دارندگان سهام عدالت را در استان ۷۶۰ هزار نفر خواند و افزود: پیرو درخواست رئیس جمهوری و موافقت مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه امسال شاهد آزادسازی این سهام بودیم.

وی با بیان اینکه امکان مدیریت و عرضه و فروش این سهام با آزادسازی آن ایجاد شد،افزود: ۴۶۳ هزار تن از دارندگان سهام عدالت در استان معادل ۶۱ درصد روش غیرمستقیم مدیریت را برای سهام خود برگزیدند.

بهنامی فر همچنین گفت: در این روش، سهامداران مدیریت سهام خود را به شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت واگذار کردند که یک سهامی عام بوده و در بورس دارای نماد شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین با بیان اینکه انتخابات هیات مدیره شرکت سرمایه گذارای استانی سهام عدالت به زودی برگزار می شود،افزود: از سهامدارانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود برگزیده اند درخواست داریم تا برای شرکت در این انتخابات، در سامانه سجام شرکت کنند.

وی یادآور شد: تاکنون ۳۲ نفر برای شرکت در انتخابات و عضویت در هیات مدیره این شرکت ثبت نام کرده اند که صلاحیت عمومی و تخصصی آنها از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تعیین می شود.

این مسوول در ادامه از دریافت داده های مربوط به آسیب ها و خسارات کرونا به تولید ناخالص استان خبر داد و گفت: در حال پردازش این اطلاعات هستیم و رقم آن را در پایان سال اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: بیشتر آسیب های کرونا در استان قزوین متوجه بخش های خدمات شامل گردشگری و اصناف شده است.

برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی سهام عدالت استان قزوین سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور اقتصاد و دارایی سهام عدالت استان قزوین وزارت امور اقتصاد و دارایی سهام عدالت استان قزوین سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بورس اخبار کنکور دارایی استان قزوین سرمایه گذاری فروش اموال سهام عدالت دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش آیفون در چین

ایتنا - در حالی که انتظار می رود اپل، بزرگترین کاهش درآمد سه ماهه در بیش از یک سال گذشته را به دلیل کاهش فروش در بازار چین گزارش کند، این شرکت قصد دارد برای احیای فروش خود، هوش مصنوعی مولد را به آیفون اضافه کند.
سهام اپل که مدت‌ها در وال استریت به عنوان یک سهام قوی شناخته می‌شد، در ماه‌های اخیر عملکرد ضعیفی نسبت به سایر شرکت‌های بزرگ فناوری داشته و تا به امروز بیش از ۱۰ درصد سقوط کرده است که ناشی از نگرانی‌ها در خصوص کندی عرضه خدمات هوش مصنوعی در محصولات این شرکت و احیای هواوی بوده که از زمان بازگشت پرقدرت خود، بخشی از سهم آیفون در بازار چین را ربوده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بنا بر گزارش شرکت مالی  LSEG، تحلیلگران پیش بینی کردند میانگین فروش آیفون که حدود نیمی از درآمد اپل را تشکیل می‌دهند، در سه ماه اول سال میلادی جاری، ۱۰.۴ درصد کاهش پیدا کرده است. این کاهش فروش اگر تائید شود، شدیدترین کاهش در بیش از سه سال گذشته خواهد بود.

تحلیلگران برآورد می‌کنند درآمد کل اپل در سه ماهه دوم که دوره از ژانویه تا مارس است، پنج درصد کاهش یافته است. این بزرگترین کاهش درآمد اپل از سه ماهه دسامبر سال ۲۰۲۲ خواهد بود که طی آن، درآمد این شرکت، ۵.۵ درصد سقوط کرده بود.

اپل در اوایل سال میلادی جاری، عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را به مایکروسافت واگذار کرد و ارزش بازار این شرکت پس از کاهش قیمت سهامش، به ۲.۶۸ تریلیون دلار رسیده است، درآمد ضعیف و سقوط سهام، اپل را تحت فشار قرار داده تا پس از سال‌ها عدم تغییرات اساسی، گوشی پرچمدار خود را ارتقا دهد.

طبق گزارش بلومبرگ نیوز، اپل سرگرم مذاکره با شرکت OpenAI و گوگل برای افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد برای آیفون بوده که ممکن است در کنفرانس سالانه طراحان اپل در ژوئن، رونمایی شود.

تحلیلگران معتقدند یکپارچه شدن هوش مصنوعی، می‌تواند تقاضا برای سری بعدی آیفون را که انتظار می‌رود در پاییز معرفی شود، افزایش دهد.

در حالی که مدیران مایکروسافت، آلفابت، متا پلتفرم و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری، درباره استراتژی‌های هوش مصنوعی خود در کنفرانس‌های گزارش‌های مالی سه ماهه صحبت کرده اند اما تیم کوک، مدیرعامل اپل، درباره برنامه‌های خود برای این فناوری نوظهور، کمتر صحبت کرده است.

افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به آیفون، می‌تواند به اپل کمک کند بهتر با هواوی و سامسونگ الکترونیکس رقابت کند.

باقی کسب و کار سخت افزاری اپل هم با تقاضای ضعیف روبرو شده و پیش‌بینی شده است فروش آی‌پد و مک در سه ماهه مارس، به ترتیب ۱۱.۴ درصد و ۴.۳ درصد کاهش پیدا کرده باشد.

اپل اعلام کرده است که تمرکز خود را روی دستگاه‌هایی بیشتر می‌کند که ارتقای عمده‌ای نداشته‌اند. این شرکت در اواخر ماه میلادی جاری، میزبان رویدادی است که در آن انتظار می‌رود سری جدید آی‌پد رونمایی شود و طبق گزارش‌های رسانه‌ها، این شرکت قصد دارد هر مدل مک را با پردازنده‌های M۴ سریع‌تر و متمرکز بر هوش مصنوعی، به‌روزرسانی کند.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود کسب و کار خدمات اپل که شامل درآمد حاصل از فروشگاه اپ استور و خدمات اشتراکی مانند اپل تی وی است، با رشد درآمد ۷.۷ درصدی، نقطه درخشان کسب و کار این شرکت باقی بماند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش آیفون در چین
  • درآمد ۱۵۰میلیونی مالخری وسوسه‌کننده است
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • رونالدو در اندیشه فروش وایادولید
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی