Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-مدیر کل اداره امنیت عمومی لبنان از گشایش در پرونده لبنانی‌های بازداشت شده در امارات خبر داد و گفت که طی چند ساعت آینده شماری از این شهروندان لبنانی آزاد و به کشور بازگردانده خواهند شد.

 سرتیپ «عباس ابراهیم»، مدیرکل اداره امنیت عمومی لبنان اعلام کرد که پرونده لبنانی‌های بازداشت شده در امارات طی چند ساعت آینده شاهد گشایش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی   در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «الحره» افزود:« برای حل و فصل این پرونده‌ها، طی دو سال گذشته همواره با مقامات اماراتی در تماس بودم. در خصوص این پرونده‌ها سخن نخواهم گفت زیرا هنوز به پایان آن نرسیده‌ایم.»

این مقام امنیتی و اطلاعاتی لبنان گفت که مقامات اماراتی به صورت رسمی به همتایان لبنانی خود وعده داده‌اند که طی چند ساعت آینده، گروه بزرگی از افراد بازداشت شده را آزاد خواهند کرد و این افراد به لبنان بازگردانده خواهند شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص شمار افراد بازداشت شده لبنانی در امارات گفت: تعداد آنها ۳۰ نفر است و بیش از نیمی از این افراد طی چند ساعت آینده به لبنان بازگردانده خواهند شد.

رسانه‌های لبنانی نیز اسامی شماری از این افراد را که انتظار می‌رود طی چند ساعت آینده آزاد شوند، منتشر کردند که عبارتند از: زید الضیئة ،  محمد الدر، نادر خلیل، محمد حسینی، حسین زریق، ماهر الزین، زاهر خلیل، زاهر الزین، حسن زریق،  علی مخدر و حسن مرتضی.

دستگیری لبنانی‌ها در امارات از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است و در می ۲۰۱۹، امارات پنج لبنانی بازداشت شده، را آزاد کرد. اما در همین سال دستگاه قضایی امارات یک شهروند لبنانی به نام «عبدالرحمن شومان» را به حبس ابد و دو شهروند به نامهای«احمد صبح» و «حسین بردا» را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

عبدالرحمان شومان به همراه شش تن دیگر در خطوط هوایی امارات متحده عربی کار می‌کردند که به اتهام تلاش برای تشکیل گروه‌های مرتبط با حزب الله لبنان دستگیر شدند.

حتی سازمان عفو بین الملل نیز به محاکمه شهروندان لبنانی در امارات واکنش نشان داد و آن را ظالمانه توصیف و اعلام کرد که محاکمه این افراد با استناد به اعترافات اجباری تحت شکنجه صورت گرفته است.

 «فؤاد دندن» سفیر لبنان در امارات اخیرا در مصاحبه‌ای در پی انتشار اخباری در خصوص دستگیری ۱۴ شهروند لبنانی در امارات گفته بود که اطلاعات دقیقی از این موضوع ندارد اما تحقیقات درباره این بازداشتی‌ها همچنان محرمانه است. اما وی با خانواده‌های بازداشت شدگان و مقامات اماراتی که اجازه برقراری ارتباط بازداشت‌شدگان با خانواده‌هایشان را می‌‎دهند، در تماس است.

اخیرا گزارش‌های متعددی در خصوص سختگیری‌های امارات علیه شهروندان لبنانی در پی توافق سازش ابوظبی با تل‌آویو منتشر شده است. 

روزنامه لبنانی الاخبار، ماه پیش در گزارشی نوشت: پس از توقف بازداشت‌های خودسرانه لبنانی‌ها در امارات یا ساختن پرونده‌های امنیتی برای آنها به هیچ سندی، به نظر می‌رسد که دستگاه‌های اماراتی بار دیگر بازداشت لبنانی‌های ساکن دبی و ابوظبی را آغاز کرده‌اند که آخرین آنها هفت لبنانی بازداشت شده در ماه گذشته بودند؛ هم چنین به خانواده‌های آنها اعمال فشار شده تا این موضوع را رسانه‌ای نکنند.

مقامات صهیونیستی نیز به همکاری موجود میان ابوظبی و تل‌آویو علیه حزب‌الله لبنان اذعان دارند. «یهوشوا زرقا» مدیر امور استراتژیک وزارت خارجه رژیم صهیونیستی چندی پیش از توطئه جدید این رژیم به همراه کشورهای امارات و بحرین علیه حزب الله لبنان خبر داد و گفت:« اسرائیل با امارات و بحرین تلاش می‌کند تا کشورهای جهان را برای تروریستی اعلام کردن حزب الله لبنان، قانع کنند».

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: طی چند ساعت آینده شهروندان لبنانی بازداشت شده لبنانی ها حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۶۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

به گزارش جام جم آنلاین البرز،کامران ایمانی فولادی اعلام کرد: سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات سامانه‌ای است که توسط دولت برای سهولت شهروندان به اطلاعات درخواستی طراحی و تنظیم شده است.

 وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ از طریق این سامانه به ۱۳ درخواست شهروندان پاسخ داده شده که این درخواست‌ها در باره موضوع‌های مختلف از جمله بن کارت رفاهی، تعداد موتورخانه‌هایی که بهینه‌سازی‌شده، لیست اقدامات انجام شده در زمینه آیین‌نامه مدیریت سبز، وام مددکاری و آمار آموزش‌های ایمنی در مدارس از جمله درخواست‌های مطرح شده در این سامانه بوده است.

 ایمانی فولادی خاطرنشان کرد: ۱۰ درخواست نیز در سال ۱۴۰۱ از شرکت گاز استان البرز در این سامانه ثبت شده که با درخواست‌های سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۳ درخواست شهروندان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پاسخ داده شده است.

 وی مطرح کرد: سامانه پیامکی، درگاه سامد، بازرسی ملی گاز، بازرسی استانداری، اداره کل بازرسی استان، تلفن مرکز پاسخگویی به مردم و سامانه ستیران از دیگر راه‌های ارتباطی مردم با شرکت گاز استان البرز است.

دیگر خبرها

  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات