Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری آریا- معماری ایرانی از زمان گذشته تا به امروز دستخوش تحولات بسیاری قرار گرفته است. ولی هنوز شیشه رنگی به عنوان یکی از عناصر مهم در معماری ایرانی جایگاه خود را حفظ کرده است. به طور کلی شیشه های رنگی می توانند به فضای خانه شما هویت های گوناگونی از جمله ایرانی بودن، اصیل بودن و هماهنگی بین معماری کلاسیک و مدرن را القا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین شما می توانید با استفاده از انواع شیشه های رنگی علاوه بر نشان دادن هویت خود، زیبایی و درخشش را به فضاهای خانه خود هدیه کنید. به طور کلی شیشه های رنگی می تواند به عنوان یک عنصر مهم و کاربردی در تلفیق دکوراسیون کلاسیک و مدرن در خانه شما معرفی شوند. بنابراین با استفاده از این نوع شیشه ها در فضاهای خصوصی، نیمه خصوصی و عمومی خانه خود برای هر فضا در خانه خود هویتی خاص را تعریف نمایید. کاربرد شیشه رنگی در فضاهای مختلف

به طور کلی شیشه رنگی های امروزی دیگر مانند گذشته از نوع شیشه رنگی های شفاف نیست. این روزها با پیشرفت دانش و تکنولوژی شیشه رنگی جدیدی تحت عنوان شیشه رنگی لاکوبل تولید شده است. شیشه رنگی لاکوبل یکی از پرطرفدارترین و مدرن ترین نوع شیشه های موجود در بازار است که افراد می توانند از این نوع شیشه ها در نماهای داخلی و خارجی خانه خود استفاده کنند. شیشه رنگی لاکوبل اگر در فضای داخلی خانه مورد استفاده قرار بگیرد، می تواند به عنوان دیوارپوش در فضاهایی چون نشیمن، پذیرایی و اتاق خواب معرفی شود. از این نوع شیشه ها به دلیل زیبایی و درخشندگی که در ماهیت آن وجود دارد در فضاهای بین کابینتی نیز استفاده می کنند. بنابراین اگر قصد دارید خانه خود را بازسازی نمایید، بهتر است از این نوع شیشه ها به عنوان دیوار پوش ها در فضاهایی چون اتاق خواب، نشیمن و پذیرایی استفاده نمایید. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این نوع شیشه ها، قیمت مناسب آن است که بسیاری از افراد به دلیل ارزان بودن آن برای فضاهایی که نیاز به کاشی و سرامیک دارد از این نوع شیشه ها استفاده می کنند. علاوه بر فضاهای مسکونی فضاهای اداری نیز می توانند به عنوان کاربری های مناسب برای استفاده از این نوع شیشه ها معرفی شوند. بنابراین برخی از افراد به دلیل گران بودن انواع رنگ های پوششی، با استفاده از شیشه رنگی لاکوبل به جای رنگ کردن فضای خود، از دیوارپوش های لاکوبل برای پوشش دیوارهای خانه خود استفاده می کنند. شیشه های لاکوبل برای فضاهایی چون سالن های آرایشی، فروشگاه ها و گالری ها به عنوان دیوارپوش بسیار مناسب معرفی شده است.

مزایای استفاده از شیشه های رنگی لاکوبل

شیشه های لاکوبل نیز مانند سایر شیشه های رنگی ویژگی هایی دارد که بسیاری از افراد به دلیل داشتن این ویژگی سعی می کنند از این نوع شیشه ها استفاده نمایند.

قابلیت انعکاس نور تابیده شدهتمیز کردن راحتنصب راحت و آسان براق بودن زیبا بودندارای رنگ های مورد نظر کاربر آیا استفاده از شیشه رنگی لاکوبل در آشپزخانه امکان پذیر است؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که وجود شیشه در آشپزخانه بسیار خطرناک بوده و ممکن است حوادث جبران ناپذیری را برای افراد خانواده رقم بزند. ولی بهتر است بدانید که استفاده از شیشه های لاکوبل علاوه بر اینکه ایمنی آشپزخانه شما را بالا می برد، می تواند سبب زیبایی آن بشود. چراکه در آشپزخانه به دلیل گرم بودن و پخت و پز دائم در آن، باید از یک شیشه ای استفاده شود که علاوه بر اینکه در برابر شکستن مقاوم باشد، درجه حرارت بالا نیز به آن آسیب نزند. بنابراین برای برطرف کردن این مشکل شیشه های لاکوبلی که در آشپزخانه ها استفاده شده است را از جنس شیشه های سکوریت می سازند، چراکه این نوع شیشه ها در برابر تمامی عوامل تهدید کننده مقاوم است. شیشه های سکوریت شده به هیچ عنوان با هر ضربه ای نمی شکند، و در صورت شکستگی، شما با قطعات ریز و تیز شیشه در کف آشپزخانه مواجه نخواهید شد، و همین موضوع یکی از دلایل مهم برای ایمنی این شیشه در نظر گرفته شده است.

شیشه رنگی لاکوبل چه تفاوت هایی با سایر شیشه ها دارد؟

شیشه های رنگی انواع مختلفی دارد که هریک از آن ها به دلیل داشتن ماهیت گوناگون می تواند عملکرد آن را عوض کند. به طور کلی شیشه های لاکوبل در مقایسه با شیشه های رنگی شفاف و شیشه های رنگی مات، این قابلیت را دارد که نور را بازتاب کند و فضا را روشن کند. بنابراین شما می توانید در فضاهایی که نسبتا تاریک هستند از این نوع شیشه استفاده نمایید. از دیگر ویژگی های مهم این نوع شیشه ها این است که، شیشه های لاکوبل تحت هیچ عنوانی کثیفی را پخش نمی کنند، و شما می توانید تنها با چند قطره شیشه پاکن و یک دستمال، سطح این آن را تمیز نمایید.

جمع بندی

این روزها بسیاری از افراد در تلاش هستند تا با حفظ کردن هویت ایرانی خود، از تمامی عناصر ایرانی برای دگرگون کردن در راستای زیبایی فضاهای خانه خود، استفاده نمایند. شیشه رنگی از نوع شیشه لاکوبل یکی دیگر از شیشه های مدرنی است که علاوه بر اینکه زیبایی خاصی را به محیط شما هدیه می کند، می تواند به عنوان یک شیشه رنگی با قیمت نسبتا مناسب، به عنوان دیوار پوش فضاهای خانه شما معرفی شود. یکی از مجموعه های تولید کننده این نوع شیشه ها، مجموعه بزرگ ایران لاکوبل است که توانسته است، با تولید انواع شیشه های رنگی نیاز کاربران خود را برطرف نماید. شما می توانید با مراجعه به سایت iranlacobel.ir از محصولات این مجموعه دیدن فرمایید.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دکوراسیون آشپزخانه شیشه لاکوبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات

قدیمی ترین عکس رنگی ثبت شده در تاریخ از حرم مطهر حضرت سید الشهدا مربوط به ۲۳ فروردین سال ۱۳۰۶ شمسی و در ساعت ۵:۱۶ عصر است.

به گزارش مشرق، آلبرت خان یا کان یک بانکدار فرانسوی بود که در طول ۲۲ سال در پروژه‌ای به نان پروژه آرشیو سیاره تعداد ۷۲۰۰۰ عکس و ۱۸۳۰۰۰ متر فیلم را از ۵۰ کشور جهان تهیه و ضبط کرد. این فکر جذاب و اثر گذار در سال ۱۲۸۸ شمسی به ذهن آلبرت رسید و با هزینه شخصی تعداد بسیاری از عکاسان را برای این پروژه استخدام کرد و هر یک را به کشورهای مختلفی گسیل نمود تا این برنامه جهانی شکل بگیرد، آلبرت کان به جهت هزینه‌های زیاد این پروژه دچار بحران مالی شد و کار متوقف گردید، او سرانجام در تاریخ ۲۳ آبان سال ۱۳۱۹ شمسی هنگام اشغال فرانسه توسط آلمانی‌ها درگذشت. هم اکنون آرشیو آلبرت خان در پاریس قرار دارد.

فردریک گادمر یک عکاس نظامی فرانسوی بود، او در زمان خدمت در ارتش در بخش عکاسی و نقشه کشی فعالیت می‌کرد و پس از پایان جنگ جهانی اول به گروه آلبرت کان پیوست و تا زمانی که آلبرت ورشکست شد با او همکاری می‌کرد، گادمر تا آخر عمر مجرد باقی ماند و در اواخر تمام دارایی خود را به ارتش نجات که برای فقرا تلاش می‌کرد بخشید، او سرانجام در سال ۱۳۳۴ درگذشت. فردریک گادمر اولین عکاس در طول تاریخ است که اولین عکس‌های رنگی را از عتبات عالیات عرش درجات تهیه کرده است، او به شهرهای مقدس کربلا، نجف، کاظمین و سامرا و دیگر شهرهای عراق سفر کرد و از حرم های مطهر اهل بیت علیهم السلام تصاویر بسیار زیبا و دیدنی تهیه کرد.

در تصاویر زیر سعی شده است که ساعت عکاسی از روی برج ساعت حرم های مطهر تشخیص داده شده و اعلام شود، عکاس اغلب ساعات قبل از غروب خورشید را برای عکاسی انتخاب کرده است، این زمان به عنوان ساعت طلایی عکاسی شناخته می‌شود که اغلب تصاویر در این ساعات به صورت طلایی دیده می‌شوند، انتخاب ساعت طلایی عکاسی توسط فردریک گادمر نشان از هوش ذاتی و تبحر او می‌باشد.

حرم مطهر امیر المومنین حضرت علی (ع) _ نجف حرم مطهر حضرت سید الشهدا (ع) _ کربلا حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) _ کربلا درب باب قبله حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) _ کربلا حرم مطهر امامین کاظمین حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام سامرا آلبرت خان فردریک گادمر عکاس

دیگر خبرها

  • چرا وجود نور فراوان در خانه الزامی است؟
  • عجیب ترین دکوراسیون خانگی که تا حالا دیده اید! کاملا واقعی است(فیلم)
  • (ویدئو) ژیلا صادقی جواب تمام منتقدانش را یکجا داد!
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • کشف کمیاب‌ترین «رنگ» دنیای باستان در یک حمام رومی؛ رنگی گران‌تر از طلا (+عکس)
  • تصویر قدیمی از آشپزخانه بازار طهران در دوره قاجار
  • ساخت آشپزخانه‌ به سبک مجلات دکوراسیون با هوش مصنوعی!
  • تغییر چهره بازیگر نقش اصلان «خانه به دوش» بعد از ۲۰ سال
  • (تصاویر) تغییر چهره بازیگر «خانه‌به‌دوش» بعد از ۲۰ سال