Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:21:48 GMT

شیوع کرونا تعداد فقرا را در آفریقا به شدت افزایش داد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۶۴۴۴

شیوع کرونا تعداد فقرا را در آفریقا به شدت افزایش داد

به گزارش ایرنا، کارشناسان اقتصادی معتقدند، بحران اقتصاد جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌تواند به فروپاشی کامل اقتصاد قاره آفریقا منجر شود.

موسسه پژوهشی «مکینزی» پیشتر خسارت اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد قاره آفریقا را افزون بر ۲۰۰ میلیارد دلار ارزیابی کرده بود. برآوردها نشان می‌دهد که با تداوم شیوع کرونا، صنعت گردشگری آفریقا بیش از ۵۰ میلیارد دلار زیان خواهد دید که نتیجه آن از بین رفتن ۲ میلیون شغل در کشورهای این قاره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «اومانیته» فرانسه در این ارتباط نوشت: از زمان شیوع بیماری «کووید-۱۹ » در بهار سال ۲۰۲۰، نگران‌کننده‌ترین پیش‌بینی‌ها در قاره آفریقا متصور می‌شد؛ قاره‌ای که عمده کشورهای آن که پرجمعیت هم هستند، زیرساخت‌های بهداشتی مطلوبی ندارند و برای جمعیت فقیر این کشورها دستورالعمل‌های قرنطینه همانند اقدام‌های فاصله اجتماعی کاربردی ندارد.

با این وجود، به غیر از آفریقای جنوبی که تاکنون ۴۰ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و این میزان تلفات نزدیک به متوسط اروپایی است اما فاجعه پیش‌بینی شده همچنان به وقوع نپیوسته است.
 

نرخ بیکاری در قاره آفریقا به دنبال شیوع کرونا از ۵ درصد به ۱۱ و نیم درصد افزایش پیدا کرده و اتحادیه آفریقا از بین رفتن مشاغل و پیامدهای ویرانگر برای فقیرترین جمعیت این قاره را پیش‌بینی کرده است.
 

سازمان جهانی بهداشت در حالی نگرانی خود از شدت موج دوم کرونا در قاره آفریقا را ابراز داشته که این قاره از ابتدای ژانویه به این سو به دومین قاره جهان از حیث پیشرفت سریع ویروس تبدیل شده است.

اومانیته از سوی دیگر می‌نویسد، اگرچه داستان همه‌گیری هنوز تمام نشده، پیامدهای پزشکی ویروس کرونا در آفریقا در مقایسه با تاثیرات اجتماعی و اقتصادی آن ناچیز است.

از ابتدای پیدایش کرونا و شیوع آن در قاره آفریقا تاکنون، افزون بر سه میلیون و ۵۵۱ هزار نفر در این قاره به کرونا مبتلا شده‌ و در این میان نزدیک به ۹۰ هزار هم بر اثر ابتلا به این همه‌گیری جان باخته‌اند.

در میان کشورهای آفریقایی، آفریقای جنوبی با بیش از یک میلیون و ۴۴۳ هزار مبتلا و ۴۳ هزار و ۶۳۳ نفر جان باخته در صدر جدول قرار دارد.

ابتلا به کرونا به دنبال بروز گونه جهش یافته دیگری از این ویروس در آفریقای جنوبی روند صعودی به خود گرفته است که توزیع نشدن بموقع واکسن کرونا به گفته کارشناسان می‌تواند به بروز فاجعه عظیم انسانی در قاره سیاه منجر شود.

«تدروس آدانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته هشدار داد که توزیع ناعادلانه واکسن کرونا، علاوه بر اینکه یک فاجعه اخلاقی به شمار می‌رود، ۹.۲ تریلیون دلار به اقتصاد جهان زیان می‌زند. او تاکید کرد: جهان در آستانه یک اشتباه اخلاقی فاجعه بار قرار دارد و قیمت این اشتباه جان انسانهایی را در فقیرترین کشورهای جهان خواهد گرفت.

پیشتر، «جان انکنگاسونگ» رئیس مراکز پیشگیری و کنترل بیماری قاره آفریقا هم گفته بود که اگر ایمن سازی (واکسیناسیون) کرونا در این قاره به تاخیر بیفتد، دنیا با فاجعه‌ای خطرناک روبرو خواهد بود.

طبق پیش‌بینی‌ها، آفریقا برای ایمن‌سازی ۶۰ درصد از جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری خود به ۱.۵ میلیارد دوز واکسن نیاز دارد که بین ۵.۸ تا ۸.۲ میلیارد یورو برای این قاره هزینه خواهد داشت.

برچسب‌ها ویروس کرونا قاره آفریقا اتحادیه آفریقا آفریقای جنوبی سازمان جهانی بهداشت نرخ بیکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قاره آفریقا اتحادیه آفریقا ویروس کرونا قاره آفریقا اتحادیه آفریقا آفریقای جنوبی سازمان جهانی بهداشت نرخ بیکاری اخبار کنکور قاره آفریقا آفریقای جنوبی ویروس کرونا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پزشکان بدون مرز درباره «پیامدهای فاجعه‌بار» حمله به رفح

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد حمله به رفح پیامدهای فاجعه‌باری برای بیش از یک میلیون فلسطینی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد: حمله به رفح پیامدهای فاجعه‌باری برای بیش از یک میلیون فلسطینی خواهد داشت و آسیب به سیستم پزشکی را افزایش خواهد داد. بیمارستان‌های میدانی یا تأسیسات جایگزین نمی‌توانند با افزایش شدید مجروحان تعامل کنند.

طبق گزارش الجزیره، این سازمان اعلام کرد: ارائه کمک‌های پزشکی و انسانی به مردم غزه اکنون چالش بزرگی است.

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شرق رفح با مقاومت شدید گروه‌های فلسطینی روبرو شده است.

طی ساعات گذشته بیمارستان ابویوسف النجار در شرق رفح به دلیل حمله شدید رژیم اشغالگر به اطراف بیمارستان و مناطق شرقی تخلیه شد.

همچنین منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند ۳۵ شهید و ۱۲۹ زخمی ظرف ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان الکویت در رفح منتقل شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار پزشکان بدون مرز درباره «پیامدهای فاجعه‌بار» حمله به رفح
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند