Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که تشکل‌های تروریستی و نیروهای قسد تحت حمایت اشغالگران آمریکایی به ارتکاب جرائم در حق کودکان سوری و نقض حقوق آنها شامل قتل، نقص عضو، ربودن و به عضویت درآوردن و انتقال این کودکان به مناطق درگیری در کشورهای منطقه ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، بشار الجعفری، معاون وزیر خارجه سوریه در سخنرانی خود در نشست غیر رسمی شورای امنیت که روسیه و قزاقستان به صورت مجازی با موضوع "کودکان در درگیری‌های مسلحانه" برگزار کردند، ضمن تاکید بر لزوم هماهنگی با دولت سوریه در هر اقدامی برای بازگرداندن ده‌ها هزار کودک از سوریه، کشورهایی را که نیروهای مسلح خود را برای جنگیدن در سوریه اعزام کردند و اکنون بازگشت آنها را نمی‌پذیرند، محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجعفری تاکید کرد: تشکل‌های تروریستی و قسد که تحت حمایت اشغالگران آمریکایی هستند، به ارتکاب جرم در حق کودکان سوری و نقض حقوق آنها شامل قتل، نقص عضو، ربودن و به عضویت درآوردن و انتقال این کودکان به مناطق درگیری در کشورهای منطقه و نیز آتش‌زدن و تخریب مدارس و بیمارستان‌ها و تبدیل آنها به پایگاه‌های نظامی و توقف آموزش ادامه می‌دهند.

معاون وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت: با وجود فشارهای بسیار، کشور سوریه تمام تلاش خود را برای حمایت از کودکانی که در مناطق آزاد شده از دست تروریست‌ها حضور دارند و یا آن دسته از کودکانی که توسط نهادهای دولتی بازداشت شده‌اند، انجام می‌دهد.

الجعفری افزود: این موسسه‌ها از این متعجبند که شرایط این کودکان خارج از ساختار واقعی‌اش بررسی می‌شود و عوامل اصلی وقوع نقض‌های بزرگ در حق این کودکان و در راس آنها تروریسم، جنگ، اشغالگری طرف خارجی، اقدامات ظالمانه و یک جانبه تحمیل شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا نادیده گرفته می‌شود و مساله‌ای که شرایط را بدتر می‌کند این است که این کشورها از بازگرداندن اتباع خود یعنی همسران و کودکان تروریست‌های داعش امتناع می‌کنند و حتی فراتر از آن، اگر آنها جرات اندیشیدن به بازگشت به کشورهای اصلی‌ خود را پیدا کنند، این کشورها در راستای لغو تابعیت و گذرنامه‌های آنها اقدام می‌کنند.

این مسؤول دولت سوریه در ادامه گفت: تروریسم از خطرناک‌ترین آفت‌هایی است که کشورها و جوامع به آن دچار می‌شوند و زمانی که منتشر شود، اولین گروهی که آسیب می‌بیند، کودکان هستند و پیچیده‌ترین تصویر از این آسیب این است که تروریست‌ها و تشکل‌های غیر قانونی کودکان را به عضویت خود درآورده و آنها را در اقدامات تروریستی و جرائم مرتبط با آن درگیر می‌کنند.

الجعفری بار دیگر اعلام کرد که سوریه اقدام نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری مسلحانه ژوئن ۲۰۱۹ یعنی امضای نقشه راهی با نیروهای جدایی‌طلب و مسلح قسد در شمال شرق سوریه را محکوم کرده و مخالفت قاطع خود را با آن اعلام می‌کند، اقدام این نماینده سازمان ملل در امضای این طرح و تبلیغ آن موضعگیری جانبدارانه او در رابطه با وضعیت سوریه را نشان می‌دهد و هر گونه فرصتی برای همکاری با آن را تضعیف می‌کند.

الجعفری در همین راستا به ماجرای اخیر مرگ تعدادی از کودکان اردوگاه الهول در حسکه هنگام فراری دادن آنها در داخل یک تانکر آب اشاره و تاکید کرد: تنها راه قانونی کشورها برای بازگرداندن اتباع خود یعنی کودکان اعضای تشکل‌های تروریستی، همکاری و هماهنگی با دولت سوریه و از طریق کانال‌های رسمی است.

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه دمشق دو روز قبل دو نامه رسمی برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درباره ورود غیرقانونی و بدون هماهنگی قبلی هیات‌های برخی کشورهای غربی همانند آمریکا، کانادا، بلژیک، فرانسه، سوئد و اتریش از مرزهای کشورهای همسایه سوریه به مناطق شمال شرق آن ارسال کرده، تاکید کرد: این رفتار نشان‌دهنده بی‌احترامی این کشورها به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل و اصول روابط دوستانه میان کشورها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بشار جعفری معاون وزیر خارجه سوریه سازمان ملل تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، هادی حلیم زاده جمع آوری متکدیان و کودکان کار از سطح معابر را یکی از مطالبه‌های جدی شهروندان در دزفول دانست و ادامه داد: شهرداری دزفول با هماهنگی فرمانداری ویژه شهرستان، دادستان و نیروی انتظامی جمع آوری متکدیان و کودکان کار را در این شهر آغاز کرده است.

وی افزود: ۴۸ متکدی و کودک کار طی مرحله نخست این طرح از تقاطع‌های پرتردد دزفول جمع آوری و برای تعیین تکلیف و ساماندهی به دستگاه‌های متولی تحویل داده شده است.

معاون امور شهری شهرداری دزفول بیان کرد: متکدیان و کودکان کار جمع آوری شده به چند دسته تقسیم می‌شوند که برخی به بهزیستی، برخی اتباع غیرمجاز به پلیس اتباع و برخی به مراکز نگهداری در اهواز انتقال داده می‌شوند.

وی همراهی شهروندان برای ساماندهی معابر شهری را ضروری دانست و ادامه داد: طرح جمع آوری متکدیان و کودکان کار طی روز‌های اخیر در دزفول آغاز شده است و تا پاکسازی و ساماندهی کامل معابر طی یک ماه آینده ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد