Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@15:23:57 GMT

کاهش استرس و رفع اضطراب با ۸ دمنوش گیاهی

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۷۱۹۴

کاهش استرس و رفع اضطراب با ۸ دمنوش گیاهی

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، چای‌های گیاهی و برخی داروها می‌توانند باعث از بین رفتن استرس، آرام کردن ذهن و رفع اضطراب شوند اما مهم است بدانید آنچه برای یک شخص مفید است، ممکن است برای دیگری نباشد. در واقع، یافتن چای گیاهی یا دارویی مناسب  می‌تواند زمان‌بر باشد.

بابونه

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ دریافت که استفاده طولانی مدت از عصاره بابونه به طور قابل‌توجهی علائم متوسط ​​تا شدید اختلال اضطراب فراگیر (GAD) را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسطوخودوس

اسطوخودوس به دلیل اثرات تثبیت‌کننده خلق و خو و آرام بخش به طور گسترده‌ای شناخته‌شده است اما آیا می‌دانید ممکن است به اندازه برخی از دارو‌ها در رفع اضطراب موثر باشد؟. محققان در یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ دریافتند که سیلکسان، کپسول اسطوخودوس، به اندازه لورازپام در بزرگسالان مبتلا به GAD موثر است.

 چای سبز

چای سبز سرشار از ال‌تیانین، اسید آمینه‌ای است که ممکن است اضطراب را کاهش دهد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد دانشجویانی که چای سبز می‌نوشند به طور مداوم فشار روانی کمتری دارند؛ بنابراین چای سبز هم در دسته چای‌های مناسب برای آرام کردن ذهن و رفع اضطراب قرار می‌گیرد.

ریحان مقدس

ریحان مقدس که تولسی نیز نامیده می‌شود برای آرام کردن ذهن و رفع اضطراب عالی است. یک مطالعه نشان داد که مصرف عصاره ریحان مقدس علائم اختلال اضطراب فراگیر را کاهش می‌دهد.

 زردچوبه

زردچوبه غنی از ترکیب ضد التهابی کورکومین است. یک بررسی تحقیقاتی ۲۰۱۷ منبع معتبر دریافت که کورکومین می‌تواند اثرات ضد اضطراب و ضد افسردگی داشته باشد.

رازیانه

در گذشته چای رازیانه برای رفع اضطراب استفاده می‌شد اما یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۸ نشان داد که رازیانه دارای اثرات ضد اضطراب و ضد افسردگی در زنانی است که یائسه هستند.

 گل رز

بوی گل رز با آرامش همراه است و حداقل یک مطالعه این موضوع را تأیید می‌کند. محققان در یک مطالعه ۲۰۱۶ دریافتند که رایحه درمانی با گلاب به کاهش احساس اضطراب در افراد مبتلا به بیماری کلیه در مرحله نهایی کمک می‌کند. عطر گلاب برای آرام کردن ذهن و رفع اضطراب موثر است.

جینسینگ

جینسینگ ممکن است یک درمان جهانی نباشد اما تحقیقات از مزایای آن پشتیبانی می‌کند. برای مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که جینسینگ به محافظت از بدن در برابر اثرات استرس کمک کرده و خستگی را کاهش می‌دهد.

 شیرین بیان

ریشه شیرین بیان یکی از عناصر محبوب گیاهی در چای‌ها و جوشانده‌های سرماخوردگی و آنفلوانزااست که برای کاهش استرس، خستگی و همینطور آرام کردن ذهن و رفع اضطراب استفاده می‌شود. محققان در مطالعه‌ای روی موش‌ها دریافتند که عصاره شیرین بیان می‌تواند اثرات ضد اضطرابی دارو‌های افسردگی را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید

غربالگری جنین حق زنان ایران است/ ژنوم ایرانیان به خارج ارسال نمی‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چای گیاهی کاهش اضطراب یک مطالعه در سال چای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۷۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 

برای داشتن انرژی بیشتر در طول روز باید چند کار تأثیر گذار روی سلامت جسمی و روانی تان را انجام دهید. به طور کلی شما باید تغذیه سالم، ورزش منظم، خواب کافی، برنامه‌ریزی روزانه داشته باشید و کنترل استرس و اضطرابتان را در دست بگیرید.

۱. تغذیه سالم: مصرف غذاهای سالم و با ارزش غذایی بالا مانند میوه، سبزیجات، مغزهای خشک، ماهی، مرغ و محصولات کامل‌مغذی برای افزایش انرژی بدن بسیار مفید است.

۲. ورزش منظم: ورزش و فعالیت بدنی منظم به افزایش انرژی و تقویت قدرت بدنی کمک می‌کند.

۳. خواب کافی: خواب به موقع و کافی حدود ۷-۹ ساعت در شب برای بازسازی بدن و افزایش انرژی ضروری است.

۴. آب کافی: مصرف آب به میزان کافی برای حفظ هیدراسیون بدن و افزایش انرژی بسیار مهم است.

۵. کاهش استرس: استرس و نگرانی‌های زیاد می‌توانند باعث کاهش انرژی شما شوند. به دنبال روش‌های کاهش استرس و آرامش پیدا کنید.

۶. استفاده از روش‌های تنظیم احساسات: تمرین‌های تنفس، مدیتیشن و یوگا می‌توانند به شما کمک کنند تا احساسات خود را تنظیم کرده و انرژی بیشتری داشته باشید.

۷. برنامه روزانه: برنامه‌ریزی منظم روزانه و تعیین اهداف قابل دست‌یابی می‌تواند به شما احساس موفقیت و انگیزه بدهد که در نتیجه انرژی شما را افزایش دهد.

کد خبر 750766

دیگر خبرها

  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • راهکارهای کاهش استرس
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • رابطه سلامت روده و سلامت مغز
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • با این راهکار استرس را از خود دور کنید
  • آیا قلیان در کاهش استرس تأثیر دارد؟
  •  کاهش استرس یا تلقین؟
  •  کاهش استرس با قلیان جنبه تلقینی دارد
  • حد کم کردن وزن چقدر است؟