Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@08:29:54 GMT

پیغمبریه؛ گنجینه‌ای از تاریخ مدفون شده قزوین

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۷۲۶۶

پیغمبریه؛ گنجینه‌ای از تاریخ مدفون شده قزوین

عضو شورای شهر قزوین گفت: خیلی‌ها برای مراسم سال تحویل یا نماز و یا زیارت آخر ماه به پیغمبریه رفته‌اند ولی فکر می‌کنم خیلی‌ها مثل من نمی‌دانند که در زیر زمین دنیایی است متفاوت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدیه‌سادات قافله‌باشی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"گاهی وقت‌ها بعضی از دعوت‌ها چنان لذت بخش است که دلت می‌خواهد ساعت‌ها وقت بگذاری و جاهای ندیده شهر را اکتشاف کنی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

”پیغمبریه"یا همان "چهارانبیا"با گنبد فیروزه اش در مرکز شهر مقبره چهار تن از پیامبران بنی‌اسرائیل است که مژده میلاد مسیح را از اورشلیم به شرق آورده اند.

خیلی‌ها برای مراسم سال تحویل یا نماز و یا زیارت آخر ماه به پیغمبریه رفته‌اند ولی فکر می‌کنم خیلی‌ها مثل من نمی‌دانند که در زیر زمین دنیایی است متفاوت.

سنگ قبرهای تاریخی و قبور شخصیت‌های مؤثر و عالمان و نیکان شهر و حتی قبور ناشناخته و با طاق‌های ضربی تو در تو و سردابی که سال‌ها باز نشده، تاریخ مدفون شده شهر با رازهای کشف نشده است!

عطش دیدن آنقدر جذاب است که با تلاش فراوان از پله‌های فلزی بالا می‌رویم به پشت بام می‌رسیم، رنگ فیروزه‌ای گنبد با رنگ نیلگون آسمان یکی می‌شود و صدای اذان در شهر می‌پیچد.

حیاط موزه چهلستون، حجره‌های مسجد حیاط دولت خانه صفوی، فضاهای خالی و حتی ایزوگام نچسب پشت بام که انعکاس نور را دو چندان می‌کرد.

امروز روی پشت بام چیزی که بیشتر از همه حس می‌شد مرزهای نانوشته دستگاه‌هایی بود که به تاریخ پر افتخار شهر افتخار نمی‌کنند! "

کد خبر 471824

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پیغمبریه قزوین شورای شهر قزوین گنجینه تاریخی شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خیلی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ترافیک فوق سنگین آزادراه رشت-قزوین نرسیده به رودبار

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • آب به قزوین رسید
  • تساوی سرد و بی‌روح گل‌گهر و شمس آذر
  • استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • ترافیک فوق سنگین در محور رشت - قزوین
  • (ویدیو) ترافیک فوق سنگین آزادراه رشت-قزوین نرسیده به رودبار
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله