Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتیوپی امروز (شنبه) مصر و سودان را به متوقف ساختن مذاکرات سد النهضه متهم ساخته و به گزارش‌ها درخصوص احتمال وقوع جنگ بر سر رود نیل واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، وزیر منابع آبی اتیوپی در اظهاراتی به شبکه الجزیره گفت: گمانه زنی درمورد وقوع جنگ بر سر آب‌های نیل، اشتباه است. آب نیل مایه تحکیم و توسعه کشورهای حاشیه آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت، بعد از آنکه به توافقی با مصر درمورد پیشنهادهای کارشناسان اتحادیه آفریقا دست یافتیم، سودان عقب‌نشینی کرد.

وی تاکید کرد، زمانی که با سودان درمورد پیشنهادات کارشناسان اتحادیه آفریقا توافق حاصل گشت، مصر عقب نشینی کرد.

وزارت خارجه مصر اعلام کرده بود، نشست شش جانبه‌ای که در دهم ژانویه جاری برای بررسی بحران سد النهضه برگزار شد، در تحقق هرگونه پیشرفتی شکست خورد. سودان نیز اعلام کرد که نمی‌توان به دور باطل از مذاکرات بدون پایان درمورد سد النهضه ادامه داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاکرات سد النهضه سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی جهاد اسلامی از جنبش‌های دانشجویی برای حمایت از غزه

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی با تمجید از جنبش عظیم دانشجویی در حمایت از غزه که از آمریکا آغاز شد و به سراسر جهان گسترش یافت تاکید کرد که جنگ تنها در صورت توقف کامل تجاوزات دشمن صهیونیستی و خروج نیروهای آن از غزه پایان می‌یابد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مصعب البریم» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی اعلام کرد که تا زمانی که تجاوزات رژیم اشغالگر به طور کامل متوقف نشود و نیروهای صهیونیستی از نوار غزه عقب‌نشینی نکنند جنگ پایان نخواهد یافت و ما هرگز از این شروط خود عقب نشینی نخواهیم کرد.

سخنگوی جهاد اسلامی در گفتگو با المیادین اظهار داشت که مقاومت در انتظار عقب نشینی دشمن صهیونیستی است که شکست خود را در عرصه میدانی ثابت کرده است.

وی با تاکید بر هماهنگی و وحدت موضع همه گروه‌های مقاومت اعلام کرد که مقاومت همچنان با قدرت در میدان حضور دارد و موضع قدرت آن در روند سیاسی نباید کمتر از روند میدانی باشد.

این مسئول جنبش جهاد اسلامی در ادامه به جنبش عظیم دانشجویی در سراسر جهان از جمله آمریکا و اروپا و کشورهای عربی در حمایت از غزه اشاره کرده و به همه دانشجویان و آزادگان جهان که این جنبش‌ها و تظاهرات‌ها و اعتصابات را برای حمایت از غزه برگزار می‌کنند درود فرستاد.

در سایه تحولات اخیر مربوط به مذاکرات آتش بس غزه که در قاهره برگزار شد یک منبع فلسطینی آگاه جزئیات روند این مذاکرات و آخرین نتیجه آن را اعلام و تاکید کرد که در سند پیشنهادی جدیدی که به جنبش حماس ارائه شده شاهد عقب نشینی طرف صهیونیستی از برخی مواضع آن هستیم.

این منبع فلسطینی آگاه در گفت‌وگو با شبکه المیادین اعلام کرد که سند پیشنهادی که اخیراً به جنبش حماس تحویل داده شد شامل نکات مثبت و عقب نشینی در موضع رژیم صهیونیستی است. البته حماس همچنان باید موضوعات کلیدی به ویژه آتش بس دائمی و عقب‌نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه را بررسی کند.

این منبع افزود که جنبش حماس بعد از سفری که هیئت آن اخیرا به قاهره داشت، همچنان در حال بررسی پیشنهاد جدید طرف صهیونیستی بوده و در حال انجام رایزنی‌های فشرده است و تماس دائمی با میانجی‌های مصری و قطری دارد.

منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کردحماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • قدردانی جهاد اسلامی از جنبش‌های دانشجویی برای حمایت از غزه
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • آخرین تحولات و جزئیات مذاکرات قاهره از زبان منبع فلسطینی
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • یخ؛ جواهر کمیاب!