Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد رحیمیان روز شنبه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا افزود: در نیمی از این جنگل ها به دلیل در دست نبودن مصالح و قرار گرفتن در مناطق کوهستانی امکان اجرای عملیات اصلاحی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در راستای صیانت از جنگل های این استان انجام عملیات اصلاحی در ۵۰۰ هکتار از جنگل های این استان امسال انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمیان تصریح کرد: برای این طرح بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد و تاکنون این عملیات در ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی این استان انجام شده است.

وی ادامه داد: از زمان شناسایی کانون های خشکیده بلوط در این استان  اقدامات مختلف بیولوژیکی و کاهش تنش رطوبتی کوتاه و بلند مدت در استان انجام گرفته که این روند تا کنترل کامل خشکیدگی درختان بلوط در استان ادامه دارد.

رحیمیان گفت: شاخه زنی و قطع بافت های آسیب دیده ناشی از خشکیدگی یا بیماری های دیگری چون زغالی، خروج بافت های آسیب دیده از جنگل و معدوم سازی آنها، تولید نهال و بذرکاری و ایجاد سامانه های سطوح آبگیر باران از جمله فعالیت های مربوط به احیای درختان بلوط در این استان است.

وی گفت: ۳۶۰ هزار اصله  نهال در سه شهرستان کهگیلویه، بویراحمد و گچساران از نوع کنار، کهور، اکالیپتوس و تعدادی از گونه های زاگرسی اعم از بلوط، بنه، زالزالک و گلابی وحشی امسال تولید شد.

رحیمیان  با اشاره به اینکه بخشی از جنگل های استان هرساله به دلایلی مانند آتش سوزی دچار آسیب می شود افزود: سالیانه بخشی از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد با غرس نهال ترمیم می شود.

وی تصریح کرد: ۲ هزارو ۱۳۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های این استان امسال  نهالکاری و بذرکاری خواهد شد.

رحیمیان گفت: از این میزان یکهزارو ۹۰۰ هکتار بذر کاری  و ۲۳۰ هکتار نهالکاری خواهد بود.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۵ میلیارد ریال از محل توسعه ملی برای اجرای طرح نهال کاری و بذر کاری  امسال دراراضی ملی این استان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵ هزار هکتار هم اکنون جنگل دست کاشت در این استان وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و۸۸۰ هزار هکتار جنگل است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل کهگیلویه و بویراحمد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل کهگیلویه و بویراحمد منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل کهگیلویه و بویراحمد اخبار کنکور کهگیلویه و بویراحمد هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۷۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عملیات اجرایی ساخت سردرب دانشگاه یاسوج سال ۱۳۹۶ آغاز شد.
این سردرب ۱۸ متر ارتفاع و ۲۸ متر طول دارد، استفاده از معماری ایرانی- اسلامی در این طرح مورد توجه است.

طرح کلی سردرب دانشگاه یاسوج دارای ویژگی های خاصی و در جنوب کشور منحصر به فرد است و می تواند معرف استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون