Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@15:58:36 GMT

ایجاد ۲ خانه صنایع دستی در شهر بندرعباس

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۷۵۰۷

ایجاد ۲ خانه صنایع دستی در شهر بندرعباس

شهردار بندرعباس گفت: یکی از مهمترین اهداف پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو، کمک به اقتصاد خانواده ها است.

عباس امینی زاده در حاشیه بازدید از مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی پیوستن بندرعباس به شهرهای خلاق یونسکو، کمک به اقتصاد و معیشت فعالان حوزه صنایع دستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه راه‌اندازی بازار مجازی صنایع دستی نخستین گام تحقق این هدف است، افزود: تا پیش از شیوع ویروس کرونا، بازارچه هفتگی فروش صنایع دستی نیز دایر بود که موقتاً ناچار به تعطیلی آن شده‌ایم؛ این اقدام بسترساز معرفی و فروش صنایع دستی خانگی بندرعباس به خریداران در سراسر جهان است.

شهردار بندرعباس اضافه کرد: شهرداری به این نتیجه رسیده که فعالیت‌های عمرانی و خدمات‌شهری، بدون در نظر گرفتن مسائل اجتماعی ناقص خواهد بود و در حال حاضر اقتصاد و معیشت مهمترین دغدغه اقشار مختلف مردم است.

امینی زاده تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که صنایع دستی با توجه به قدمت و هویتی که در بندرعباس دارد، یکی از زمینه‌های مناسب برای تقویت اقتصاد خرد خانوارهاست که می‌تواند در کانون توجه برنامه‌های شهر خلاق قرار بگیرد.

وی با اشاره به اقدام مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین در راه‌اندازی بازارچه آنلاین صنایع دستی، یادآور شد: این حرکت با راه‌اندازی مرکز نمایش، آموزش و فروش صنایع‌دستی در محل بازار ماهی‌فروشان قدیم واقع در محله پشت شهر، تکمیل می‌شود.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های عمومی و جمعی را مختل کرده است، عنوان کرد: پس از دوران کرونا حداقل دو مرکز دیگر نیز با عنوان خانه صنایع‌دستی در مناطق مختلف شهر ایجاد می‌شود.

کد خبر 471806

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بندر عباس خانه صنایع دستی شهر خلاق یونسکو یونسکو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی هنرستان فنی و حرفه ای شهدای هفتم تیر شاهرود در گالری سیب مجتمع فرهنگی و هنری مهر ارشاد اسلامی با حضور مسئولان شهرستانی گشایش یافت.

مسئول نمایشگاه صبح سه شنبه و در جمع خبرنگاران همزمان با صبح سه شنبه در گالری سیب ارشاد اسلامی شاهرود بیان کرد: تابلو فرش، گواش، نقاشی، بافت گلیم و جاجیم و دست بافت ها در زمره آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایش است.

معصومه بزرگمهر بیان کرد: این نمایشگاه از آثار ۵۵ دانش آموز هنرستان فنی و حرفه ای هفتم تیر شاهرود تشکیل شده که در پایه های دهم یازدهم و دوازدهم گرایش فرش تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ اثر در این رویداد هنری به نمایش گذاشته شده است، ابراز کرد: این نمایشگاه از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ به روی علاقمندان به صنایع دستی به خصوص دست بافت ها و تابلو فرش باز است.

نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی هنرستان فنی و حرفه‌ای شهدای هفتم تیر شاهرود تلاش دارد که صنایع دستی را با هنرها و سلیقه های نسل امروز تلفیق و تاثیرگذاری بیشتری را در بین مخاطبان داشته باشد.

کد خبر 6092804

دیگر خبرها

  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل