Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: مجموع تسهیلات پرداختی به دانشجویان علوم پزشکی در سال ۹۹ بیش از سه برابر رشد داشته است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت بهداشت، بهروز رحیمی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به افزایش تسهیلات پرداختی به دانشجویان گفت: حمایت از اقشار کم درآمد و ایجاد زمینه تحصیل دانشجویان مستعد محور اصلی تلاش‌های ما در صندوق رفاه است و تلاش می‌شود تا بستری فراهم شود که دانشجویان با دغدغه کمتری به تحصیل خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه هر قدر که تصور کنیم برگزاری کلاس‌ها در فضای مجازی و عدم حضور دانشجویان در فضای خوابگاهی هزینه آن‌ها را کاهش خواهد داد؛ اما به واقع دانشجویان هزینه‌های بیشتری دارند و معتقدم که رفع نیاز دانشجویان در شرایط کنونی در اندازه همین وام‌های دانشجویی نیز امری قابل توجه است و بر همین اساس تلاش خواهیم کرد تا بیشترین آرامش را برای دانشجویان ایجاد کنیم.

رحیمی ضمن تاکید بر این مهم که همواره سعی ما بر ارتقای سرانه وام‌های پرداختی به دانشجویان هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت بوده است، گفت: امسال نرخ رشد مجموع تسهیلات اعطایی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به دانشجویان نسبت به میزان مشابه در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است و تا پایان دی ماه سال ۹۹ مطابق با جدول منابع، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال وام پرداخت کرده ایم که پیش بینی می‌شود این مبلغ تا پایان سال به بیش از ۳ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش مبلغ وام‌های دانشجویی در سال جدید، اظهار داشت: برخی از وام‌های ما با درصد کمتر و برخی نیز با درصد بیشتری افزایش یافته اند؛ اما به طور متوسط سرانه وام‌های دانشجویی بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با تشریح جزئیات برخی از وام‌ها ادامه داد: تسهیلات اعطایی در قالب وام‌های تحصیلی، دستیاری، مسکن، ضروری، ودیعه مسکن و شهریه به دانشجویان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور پرداخت می‌شود.

وی گفت: وام تحصیلی بیشترین سهم را بین وام‌های اعطایی صندوق دارد که به منظور تسهیل در روند تحصیل به تمام دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تعلق می‌گیرد که مبلغ این وام در یک سال تحصیلی برای دانشجویان متاهل در سال ۹۸ معادل ۳۰ میلیون ریال بوده که با رشد بیش از ۴۰ درصدی به ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در سال ۹۹ افزایش یافته است.

رحیمی خاطرنشان کرد: به منظور تشویق امر مقدس ازدواج در بین جوانان، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در سال ۹۹ نسبت به افزایش بیش از ۲۵ درصدی تعداد وام‌های ودیعه مسکن اقدام کرده است و در مورد وام مسکن دانشجویی نیز با توجه به افزایش اجاره بهای مسکن، صندوق در سال ۹۹ میزان سرانه وام مسکن را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی و عدم حضور دانشجو در دانشگاه یادآور شد: تمامی مراحل ثبت نام وام‌های دانشجویی به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور دانشجو انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وام های دانشجویی دانشجویان علوم پزشکی تسهیلات پرداختی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت پرداختی به دانشجویان وام های دانشجویی علوم پزشکی سال ۹۹ وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی

وزیر بهداشت از رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی خبر داد و سهم شرکت کنندگان خانم و آقا در این آزمون را به ترتیب ۵۲ و ۴۸ درصد عنوان کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از ۱۲ هزار پزشک در این آزمون تخصصی، تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر خانم یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان و ۵۹۳۴ نفر آقا یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می دهند. 

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار می شود، افزود: داوطلبان شرکت کننده می توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درمورد رشته هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته ها صورت گرفت. 

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعرفه ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

وزیر بهداشت با اشاره به افرایش حقوق دستیاران در دولت مردمی، خاطرنشان کرد: در سال جاری حقوق دستیاران مجرد ۱۲ میلیون تومان و دستیاران متاهل ۱۵ میلیون تومان درنظر گرفته شد و از طرف دیگر مراکز درمانی نیز از درآمدهای اختصاصی خود کارانه ای را به دستیاران پرداخت می کنند که این موضوع باعث شده که امسال استقبال بیشتری برای ورود به دوره دستیاری را شاهد باشیم.

امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از محل برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده