Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده عملیات « ایرینی » از تهیه ۱۸ گزارش درباره نقض قطعنامه شورای امنیت در خصوص ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شورای امنیت  در سال 2016 قطعنامه ای صادر کرد که بر اساس آن ارسال هرگونه سلاح،  مهمات و تجهیزات نظامی به لیبی ممنوع است. بر اساس این قطعنامه ناظرانی از اتحادیه اروپا انتخاب شدند تا بر اجرای قطعنامه مزبور از طریق هوا و دریا نظارت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان در سواحل لیبی شناورهایی که به مقصد این کشور در حرکت هستند، مورد بازرسی قرار می‌دهند.عملیات این ناظران اروپایی تحت عنوان «ایرینی» شناخته می‌شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

فرمانده ناظران اروپایی بر ممنوعیت ورود سلاح و تجهیزات نظامی به لیبی  دیروز ( جمعه ) گفت: تاکنون 18 گزارش درباره نقض قطعنامه ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی به سازمان ملل ارائه کرده‌ام.

فابیو اجوستینی  با بیان اینکه ورود سلاح به لیبی توسط نیروهای موسوم به ارتش ملی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر و دولت طرابلس صورت می‌گیرد، اظهار داشت: انتقال سللاح به لیبی تنها از طریق دریا نیست بلکه از هوایی نیز  انجام می‌شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به نوشته پایگاه خبری الوسط – لیبیا، وی تصریح کرد: وظیفه ایرینی تهیه گزارش درباره نقض قطعنامه شورای امنیت  درباره ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی است . اکنون این  شورای است که بایستی درباره نقض این قطعنامه تصمیم بگیرد و کمیته مجازات شورای امنیت  در این زمینه تدابیری اتخاذ کند.

از سوی دیگر، سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر گفت : یگان دفاع هوایی این نیرو یک فروند پهپاد بیگانه را بر فراز منطقه هراوه واقع در شرق سرت رهیگیری کرد.

سرتیپ احمد المسماری با بیان اینکه پهپاد مزبور بدون اطلاع قبلی وارد حریم هوایی لیبی شده بود، اظهار داشت: برخی کشورها می‌خواهند با انجام چنین اقداماتی نیروهای مسلح را وادار به واکنش کند تا آتش بس در لیبی  نقض شود و به دنبال ان روند سیاسی در این کشور شکست بخورد.

گوترش: مزدوران بیگانه فورا خاک لیبی را ترک کنند

دولت‌های طرابلس و طبرق در مهرماه گذشته توافق کردند که مقررات آتش بس در سراسر لیبی اجرایی شود و به همین منظور یک کمیته نظامی امنیتی مشترک ( 5-5 ) تشکیل دادند تا بر روند آتش بس نظارت داشته باشد.

اکنون دو طرف به مقررات آتش بس پایبند هستند و در سایه آن توانسته‌اند روند گفت‌وگوهای سیاسی را  تحت نظارت سازمان ملل پیش ببرند.

گروه‌های لیبیایی  در روند گفت‌وگوهای سیاسی خود توافق کرده‌اند که دولت وحدت ملی تشکیل شود و انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در 24 دسامبر سال جاری میلادی برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار لیبی اخبار لیبی گزارش درباره نقض سلاح به لیبی شورای امنیت آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح‌ های جدید کلاشینکف، آسمان را تسخیر می‌کنند (+عکس)

در 19 آوریل 2024، گروه کلاشینکف از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) خود با نام‌های SCAT 350 M و Coliseum-RU در نمایشگاه روز نوآوری نیروی هوایی روسیه رونمایی کرد.

به گزارش گجت نیوز، این سلاح های جدید کلاشینکف آخرین و به روز ترین فناوری‌های صنعت هوایی و شناسایی را دارند و به همین خاطر مدتی نیز آنها را در اوکراین مورد استفاده قرار دادند. در واقع این پهپادها نشان می‌دهند که این شرکت در طول چندین سال فعالیت خود تا چه حدی توانسته در نوآوری به نبوغ برسد.

البته طبق اعلام کلاشینک، پهپاد SCAT 350 همراه با پهپادهای کامیکازه در اوکراین در حال استفاده بوده و تولید انبوه آنها نیز شروع شده است. SCAT 350 به طور کلی برای نظارت هوایی و تشخیص اشیا در طیف‌های نوری و مادون قرمز طراحی شده و به گفته سازندگان، این پهپاد نتیجه نوسازی بازطراحی گسترده پهپاد Supercam 350 است.

پهپاد SCAT 350 M

طراحان و متخصصان کلاشینک با در نظر گرفتن تجربه‌های عملیاتی استفاده از چنین سلاح های شناسایی، قابلیت‌های آیرودینامیکی آن را اصلاح کرده و حتی تجهیزات کنترل زمینی را نیز ارتقا داده‌اند.

سلاح های جدید کلاشینکف؛ پهپادهای شناسایی

پهپاد SCAT 350 با بال‌های 3.2 متری می‌تواند حدود 240 دقیقه پرواز کرده و نهایت سرعت خود را به 120 کیلومتر در ساعت برساند. این سلاح قدرت خود را از یک موتور الکتریکی با پیکربندی کششی تامین می‌کند. علاوه بر این برد ارتباط رادیویی این پهپاد به لطف تغییرات در نظر گرفته شده حالا به 70 تا 100 کیلومتر می‌رسد. وزن 15 کیلوگرمی این سلاح جدید باعث می‌شود تا حداکثر بتواند در ارتفاع 300 تا 2000 متر پرواز کند که برای پرتاب نیز از منجنیق الاستیک یا پنوماتیک استفاده می‌شود.

به گفته شرکت دولتی Rostec، مجموعه کوادکوپترهای SCAT 350 کلاشینکف در حال حاضر به عنوان جنگ افزار مورد علاقه نیروهای روسی در درگیری با اوکراین شناخته می‌شوند

در همین نمایشگاه، پهپاد Coliseum-RU نیز معرفی شده که با استفاده از سیستم چند منظوره مبتنی بر هگزاکوپتر می‌تواند هم در شب هم در روز کار کند. طراحی این پهپاد به گونه‌ای است که می‌تواند گزینه مناسبی برای نظارت هوایی، حمل و نقل محموله و انجام وظایف مختلف دیگر باشد.


پهپاد Coliseum-RU

جای تعجب ندارد که می‌بینیم ارتش روسیه ناوگان پهپادهای خود را روز به روز گسترش می‌دهد؛ چراکه اهمیت حیاتی حضور پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ روسیه و اوکراین به خوبی شناخته شده و هر دو طرف درگیری در حال حاضر تمام توان خود را برای گسترش فناوری و افزایش قدرت پهپادها در متمرکز کرده‌اند. البته روسیه و اوکراین در کنار توسعه سیستم پهپادهای خود، روی سلاح های ضدپهپاد نیز کار می‌کنند تا هم قدرت تهاجمی و هم قدرت دفاعی داشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • سلاح‌ های جدید کلاشینکف، آسمان را تسخیر می‌کنند (+عکس)
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد