Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:07:22 GMT

صدور ۱۵۶ میلیون دلار کالا از فارس طی ۱۰ ماه

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۸۲۴۷

صدور ۱۵۶ میلیون دلار کالا از فارس طی ۱۰ ماه

ایسنا/فارس مدیرکل گمرکات فارس گفت: طی ۱۰ ماه منتهی به ابتدای بهمن امسال، بیش از ۱۵۶ میلیون دلار کالا از گمرک‌های استان به خارج از کشور صادر شده است.

خداداد رحیمی گفت: طی ۱۰ ماه منتهی به پایان دی ۳۷۷ هزار و ۹۷۲  تُن کالا به ارزش ۱۵۶ میلیون ۲۸۱ هزار و ۱۱۴ دلار از طریق گمرکات فارس به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۳۰درصد و ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گمرک فارس، رحیمی افزود: در ده ماهه امسال کالاهای صادراتی از فارس به ۵۶ کشور جهان صادر شده که عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، چین، کویت، آلمان، امارات متحده عربی، قطر و ویتنام عمده کشورهایی مقصد صادرات کالاهای فارس بوده است.

رحیمی ادامه داد: محصولات صادراتی استان فارس عبارتند از اوره، آلومنیوم، گوجه فرنگی، محصولات لبنی، شیره و عصاره شیرین بیان، استعمران، رزین‌های آلکید اصلاح شده، دستگاه‌های مبدل حرارتی و انجیر که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل گمرکات فارس بیان کرد: در همین مدت بین کالاهای صادراتی استان رزین‌های آلکید اصلاح شده از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۳۲۶ درصد و ۱۹۸درصد درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

رحیمی خاطرنشان کرد: در ده ماه منتهی به پایان دی ماه امسال مقدار ۲۱ هزار و ۲۳۸ تن کالا به ارزش  ۸۷ میلیون و ۶۷۲  هزار و ۵۸۸ دلار از طریق گمرکات فارس به کشور وارد شده است.

او عنوان کرد: کالاهای وارداتی از ۳۴ کشور جهان وارد شده که عمده آن‌ها از چین، برزیل، ترکیه، اسپانیا، آلمان، امارات متحده عربی، انگلستان، اندونزی و پاراگوئه و هند است.

رحیمی به تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی فارس هم اشاره و اضافه: طی ده ماهه گذشته با توجه به محدودیت‌های مسافری فرودگاه‌های بین‌المللی و کاهش چشمگیر پروازهای خارجی مجموعا تعداد  ۳۳ هزار و ۷۳۶ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان به کشور وارد شده‌اند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۵۸۲ نفر ایرانی و ۷۱۵۴ نفر هم خارجی بوده‌اند.

او همچنین افزود: تعداد ۳۲ هزار و ۶۲۰ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده‌اند که از این تعداد ۲۶هزار و ۱۹۵ نفر ایرانی و ۶۴۲۵ نفر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل گمرکات فارس گفت: طی مدت مذکور همشهریان فارس تعداد ۵۶۶ بسته کالاهای هدیه و سوغات به ارزش ۱۶ هزار و ۷۳۷ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت و تعداد ۴۳۲۷ بسته پستی به ارزش ۵۹ هزار و ۷۰۶ دلار به خارج از کشور ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گمرکات فارس صادرات کالا المان گمرکات فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده قاچاق ۲۵ قلم انواع لواز خانگی شامل سرخ کن، چای ساز و ... به ارزش ۵۲۴ میلیون ریال در شعبه دوم ویژه مبارزه با قاچاق کالا وارز تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک معتبر گمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

نجف زاده افزود: همچنین شعبه متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال معادل ارزش ریالی کالا بابت حمل کالای قاچاق و در مجموع به پرداخت یک میلیارد و ۴۸ میلیون ریال محکوم شد.

نجف زاده گفت: ماموران انتظامی شهرستان مهاباد کالا‌های کشف شده را در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به  تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان