Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ۱۸ طرح شیلاتی با اعتباری افزون بر ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

عبدالرسول دریایی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با افتتاح و بهره‌برداری از این تعداد طرح برای ۶ هزار و ۷۰۰نفربه صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح این تعداد طرح ادامه داد: ۲ طرح بزرگ پنج هزار و ۵۰۰تنی پرورش ماهی در قفس به ترتیب در شهرستان‌های قشم و بندرلنگه افتتاح می‌شود.

به گفته مدیرکل شیلات هرمزگان، طرح پرورش ماهی در قفس پنج هزار تنی قشم توسط یک شرکت دانش بنیان با ظرفیت ‌یک‌هزار و ۲۰۰ تن به عنوان بزرگترین طرح شیلاتی هرمزگان است.

دریایی، اعتبار این طرح را افزون بر ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد که تمام این میزان از سوی بخش خصوصی و بدون اعتبار دولتی سرمایه‌گذاری شده و برای ۱۶۵ نفر به صورت مستقیم و ۳۳۰ نفر غیرمستقیم  ایجاد شغل می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح هشت طرح پرورش میگو با اعتباری افزون بر ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال درشهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، جاسک و میناب با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گفت: این میزان از طرح افتتاحی پروش میگو با زیرکشت رفتن افزون بر یک‌هزار و ۴۴۰ هکتار از اراضی برای افزون بر یک‌هزار و ۴۴۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کنند.

مدیرکل شیلات هرمزگان، افتتاح بازار عمده فروشی ماهی در سیریک(گروک)، احداث جایگاه سوخت کوهستک، تجهیز، ساماندهی و بهسازی بندر صیادی کنگ با سرمایه گذاری ۷۲۰میلیارد ریال توسط بخش خصوصی را از دیگر این طرح‌ها عنوان کرد.

دریایی، افتتاح اسکله شناور بندر صیادی گرزه، برق رسانی به مجتمع پرورش میگو دوستکو، ایجاد مجتمع پرورش میگوی کانی قشم، تامین برق مجتمع‌های پرورش میگو در غرب قشم و ایجاد زیربناهای مجتمع آبزی پروری حسینه با حدود ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و استانی را بخش دیگری از این طرح‌ها اعلام کرد.

وی همچنین از آغاز عملیات مرکز تکثیر میگو به ظرفیت ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو، ۸ طرح تکثیر و پرورش میگو به ظرفیت تولید ۴۵۰ میلیون قطعه بچه میگو، شش طرح پرورش ماهی در قفس به ظرفیت تولید ۲۹هزار تن، یک طرح پرورش میگو متراکم به ظرفیت ۳۰۰تن و یک طرح پرورش ماهی خاویاری به ظرفیت ۱۰ تن را بخش دیگری ازطرح‌های محوری شیلات هرمزگان عنوان کرد.

شیلات استان هرمزگان با کسب عنوان نخست صید و صیادی و آبزی‌پروری توانسته افزون بر یک چهارم تولیدات شیلاتی کشور را  به خود اختصاص دهد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شیلات هرمزگان میلیارد ریال پرورش ماهی پرورش میگو طرح پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است

محمد اله بخش امروز در بازدید مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل از پروژه های پرورش ماهی در شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: استان اردبیل ظرفیت بی‌نظیری برای اجرای طرح های آبزی پروری داشته و می‌توان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نیز رفع موانع سرمایه گذاری در استان به ظرفیت مطلوبی در این حوزه دست یافت.

مدیرکل شیلات استان اردبیل یکی از اهداف مهم این اداره کل را توسعه همه‌ جانبه فعالیت های شیلاتی و استفاده از همه ظرفیت ها در کنار حفظ منابع عنوان کرد.

به گفته او، بدون شک رهنمودها و راهنمایی های دستگاه های نظارتی همچون دیوان محاسبات می تواند در این مسیر چراغ راه باشد.

اله بخش با بیان اینکه ظرفیت های آبی و رودخانه ای استان اردبیل بستری برای ایجاد طرح های اصولی پرورش آبزیان است، افزود: با استفاده از خروجی طرح های مطالعاتی و کارشناسی شده ظرفیت تولید استان را به نحو مطلوبی ارتقا خواهیم داد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • پرورش هزار و ۷۰۰ نفر شتر در داورزن
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است