Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:51:21 GMT

۹۶ درصد پرونده‌های قضایی معوق کردستان رسیدگی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۸۵۲۶

۹۶ درصد پرونده‌های قضایی معوق کردستان رسیدگی شد

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام سید حسین حسینی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری شهرستان مریوان اظهار داشت: در ۲ سال اخیر شتاب فزاینده‌ای در پیشرفت و تحول در دستگاه قضایی ایجاد شده است که آثار و برکات آن را می‌شود در مبارزه با فساد، حرکت به سمت دادرسی الکترونیک و هوشمند و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستگاه قضا از مهمترین و حساس‌ترین دستگاه‌های کشور است که هیچ دستگاهی به حساسیت این دستگاه نیست چونکه جان، مال و ناموس مردم در دست همکاران قضایی است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه در دوره مسوولیت آیت‌الله رییسی شاهد تحول در نگاه به زندان و زندانی بودیم اضافه کرد: حضور زندانی در جامعه جایز نیست و به این دلیل توسط قاضی روانه زندان می‌شود اما باید همچنان رصد شود که به محض اینکه در او اصلاح و تنبه ایجاد شد از زندان آزاد شود.

وی یادآور شد: بالا بردن کیفیت آرا و سطح علمی همکاران و انتشار برخط و عمومی آرا از دیگر تحولات بود که انتشار آرا در توجه بیشتر قاضی به اینکه رای که صادر می‌کند جامع، کامل، مانع، مستدل و مستند بودن آن اثر می‌گذارد.

رییس کل دادگستری کردستان با اشاره به سند تحول قضایی گفت: ۴۷ عامل و مشکل ریشه‌ای دستگاه قضایی در این سند احصا شد و توجه ویژه به برخی ماموریت‌های قانون اساسی از جمله احیای حقوق عامه، حفظ آزادی‌های مشروع شده و تغییرات اساسی در دستگاه قضایی، صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: ستاد راهوری به زعامت شخص ریاست قوه، یک دبیرخانه مرکزی و متناظر آن در استان‌ها تشکیل شده که ضمانت اجرای سند تحول باشد و سند تحول قضایی یک مطالبه مردمی بوده و در مجموع همان انتظارات مردم از دستگاه قضایی است که امیدواریم با اجرای آن  شاهد افزایش رضایت مردم باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: دادگستری یک نهاد مستقل بوده، قاضی استقلال دارد و بر بالای سر خود خدا و در مقابل خود قانون را می‌بیند.

پیش از این ستار اکبری مسوولیت ریاست دادگستری مریوان را برعهده داشت و اکنون این سمت بر عهده علیرضا جعفری قرار گرفته است، جعفری قبلا  دادستان شهرستان کامیارن بود.

برچسب‌ها دادگستری کل استان کردستان مریوان کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کل استان کردستان مریوان کردستان دادگستری کل استان کردستان مریوان کردستان اخبار کنکور دستگاه قضایی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر

آفتاب‌‌نیوز :

دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • لزوم توجه جدی دادستان‌ها به عملکرد حوزه‌های تحت امر/ اهمیت رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد