Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: نشست خبری مجازی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با حضور سید محمد مهدی طباطبایی نژاد دبیر جشنواره برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی در ابتدا گفت: فرا رسیدن دهه فجر را تبریک می‌گویم امیدوارم ۱۰ روز پیش رو با شور و در نشاط باشد و همه چیز بر وفق مراد پیش برود. زمانی که که گفتیم جشنواره برگزار شود وضعیت کرونایی قرمز بود و قرار شد در ابتدا برای داوران برگزار شود، اما الان که شرایط بهتر شد در دو سطح دیگر نیز برگزار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود:امسال در شرایط عادلانه همه علاقه‌مندان در همه استان‌ها می‌توانند آثار را ببینند و در آراء مردمی هم شرکت کنند. تمام تلاشمان را کردیم که جشنواره‌ای ایمن را برگزار کنیم و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

در بخش پرسش و پاسخ رسانه‌ها، دبیر جشنواره درباره راه یابی تعداد پایین آثار به جشنواره و دو روز نمایش تکراری گفت: از ابتدا گفته شده بود که فیلم‌ها برای سیمرغ داوری می‌شوند و نه نمایش. طبق زمان‌بندی قرار شد جشنواره را در هشت روز برگزار کنیم و روز بیستم و بیست‌ویکم را به نمایش نامزد‌های بهترین فیلم اول و بهترین فیلم جشنواره اختصاص دهیم چرا که تعداد آثار به گونه‌ای نبود که هر ده روز برنامه پر شود.

وی درباره اکران فیلم‌های خارج از بخش مسابقه بیان کرد:اگر می‌خواستیم با تعدادی آثار خارج از بخش مسابقه آغاز می‌کردیم که باید از صبح آغاز می‌شد از این رو گرفتاری‌های خودش را داشت و از نظر رعایت دستورالعمل هم مشکل داشتیم از سویی هر تعدادی هم انتخاب می‌کردیم بقیه صاحبان آثار به این موضوع نقد می‌کردند پس به این نتیجه رسیدیم که صرف نظر کنیم.

دبیر جشنواره درباره همکاری با سمفا گفت: همه تمهیدات لازم برای این سامانه و فروش بلیت‌ها در سامانه‌های دیگر صورت گرفته و انشاءلله جشنواره در این بخش بدون کاستی پیش می‌رود و تماشاگران توسط سمفا آرای خود را در بخش بهترین فیلم تماشاگران ثبت خواهند کرد.

وی درباره ترکیب داوران بخش مستند و کوتاه و داستانی و عملکرد آن‌ها اظهار کرد: این ترکیب کامل و موفقی بود. در هیئت داوران داستانی نیز ترکیبی همدل، جوان، کوشا و ... هستند و اگر غیر از این ترکیب بود شاید نمی‌توانستند ۵۷ اثر را ببینند و رای نهایی را صادر کنند؛ این ترکیب‌ها کاملا قابل دفاع است.

پاسخ دبیر جشنواره فجر به اکران شدن فیلم توقیفی «قاتل و وحشی»

طباطبایی نژاد درباره اکران «قاتل و وحشی» در جشنواره و یا حداقل برای خانم‌ها اظهار کرد: این در حوزه تصمیم جشنواره فجر نیست اگر شورای نظارت و ارزشیابی و مسئولان سینمایی اجازه بدهند ما مشکلی نداریم و در مورد نمایش برای خانم‌ها در حوزه اختیار من نیست.

دبیر جشنواره گفت: حامی جشنواره، شهرداری تهران است و تلاش می‌کنیم با کمترین بودجه آن را برگزار کنیم. الان در سه سطح برگزار می‌شود و شاید از آن چیزی که در جلسه اول گفتم بیشتر شود، اما بلافاصله پس از اتمام جشنواره اعلام می‌کنیم.

معرفی مجریان نشست‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

دومین نشست خبری مجازی دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد با صحبت‌های مسعود نجفی ادامه یافت. او حمیدرضا مدقق، محمدرضا مقدسیان، محمود گبرلو و علیرضا غفاری را به عنوان مجریان امسال نشست‌های جشنواره معرفی کرد.

وی در خصوص برگزاری مجازی جشنواره گفت: با خیلی از تهیه کنندگان صحبت کردم و می‌دانستم به علت قاچاق فیلم‌ها قبول نخواهند کرد ضمن اینکه به شخصه می‌دانستم احتمال سرقت وجود دارد پس هیچ وقت قبول نمی‌کردم و طبیعی بود از این ماجرا پرهیز کنیم.

فروش ۶ هزار قطعه بلیت برای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی گفت: تا کنون ۶ هزار قطعه بلیت فروش رفته است.

وی گفت: جشنواره مشکل اکران را زیاد نمی‌کند و اتفاقا با وجودی که سینما باز شده و فیلمی برای نمایش نیست به معضلی تبدیل شده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: جشنواره فجر فیلم فجر قاتل و وحشی صراط سی و نهمین جشنواره فیلم فجر دبیر جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مقام ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادها

کسب مقام سوم تیم ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادهای برتر ورزشی، قضاوت داوران استان در لیگ دسته دو فوتبال و دعوت هندبالیست استان به اردوی تیم ملی از خبرهای مهم ورزشی خراسان جنوبی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، بانوان خراسان جنوبی در رشته ووشو منطقه‌ای و در رده سنی نوجوانان بخش ساندا در شهر زاهدان دهکده المپیک خانه ووشو که با شرکت پنج استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان برگزار شد، موفق به کسب مقام سوم در این رقابت‌ها شدند.

یاسمن آهنی ووشو کار تیم بانوان استان در وزن 42کیلو‌گرم مقام دوم، ستایش هژبری در وزن 45کیلو‌گرم نفر دوم، هستی حاجی‌پور در وزن 52کیلو‌گرم نفر اول، زهرا یل در وزن 60کیلو‌گرم نفر سوم شدند.

در پایان این مسابقات تیم‌ها به ترتیب تیم‌های فارس با کسب 4 طلا، یک نقره و یک برنز، سیستان و بلوچستان با کسل یک طلا، 2 نقره و 3 برنز و تیم خراسان جنوبی با کسب یک طلا، 2 نقره و یک برنز به ترتیب مقام‌های اول تا سوم این مسابقات را از آن خود کردند.

داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دو فوتبال سوت می‌زنند

قضاوت دیدار حساس این فصل از لیگ دسته دو فوتبال کشور به داوران خراسان جنوبی سپرده شد.

براساس ابلاغ کمیته داوران فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران مهزیار محمدی‌پور به عنوان داور و فرشاد مالک و سجاد سمائی به عنوان کمک داور، بازی دو تیم شهرداری بم و شهدای بابلسر را قضاوت می‌کنند.

این دیدار که از دیدار‌های مهم فصل 1402-1403 به شمار می‌آید، روز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 17:00 برگزار می‌شود. استادیوم فجر شهر بم میزبان این دیدار حساس است.

هندبالیست خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی دعوت شد

کادر فنی تیم ملی هندبال ساحلی از احسان کارگر هندبالیست آیسکی دعوت کرد تا در اردوی این تیم شرکت کند.

تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان خود را برای حضور در سومین دوره مسابقات هندبال ساحلی نوجوانان آسیا که 25 مهر تا یک آبان در بانکوک برگزار می‌شود آماده می‌کند.

کادر فنی تیم ملی هندبال ساحلی از احسان کارگر هندبالیست آیسکی دعوت کرد تا در اردوی این تیم که 16 تا 21 اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود شرکت کند.

 

انتهای پیام/ 251/

دیگر خبرها

  • آزمون انتخابی تیم‌های کایاک زیر ۲۳ سال و جوانان برگزار شد
  • برگزاری یادواره شهدای تخریب چی در فسا
  • جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود
  • کسب مقام ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادها
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می‌شود
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • شیراز قهرمان رقابت های کشتی آلیش بانوان