Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:06:01 GMT

فرهنگ حفاظت از محیط زیست در خلخال احیا شد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۸۹۰۰

فرهنگ حفاظت از محیط زیست در خلخال احیا شد

به گزارش ایرنا ، باقر نریمانی روز شنبه در بازدید از مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت مشترک  شهرستان‌های خلخال و کوثر در جنوب استان اردبیل افزود: برنامه‌های آموزشی ارائه شده از سوی ادارات حفاظت محیط زیست خلخال  وکوثر در افزایش جمعیت وحوش مناطق حفاظت شده و افزایش حساسیت مردم به مخاطرات زیست محیطی مفید واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهارکرد: افزایش برنامه‌های آموزشی با محوریت تنوع زیستی در ارتقای فرهنگ و اخلاق زیست محیطی در بین اهالی ساکن در داخل و یا حریم این منطقه در حفاظت از گونه‌های نادر جانوری کارساز بوده است.

وی گفت: با توجه به قابلیت‌های زیست محیطی ، چشم‌اندازهای طبیعی و تنوع حیات وحش این منطقه افزایش مشارکت مردمی در حفظ و حراست این موهبت الهی در منطقه موجب افزایش حفاظت از داشته‌های طبیعی و جانوری منطقه می‌شود.

وی با ارائه رهنمودهای لازم برای چگونگی و نحوه اقدام قضایی علیه متخلفان شکار و صید در مناطق حفاظت شده، افزود: در صورت وقوع و گزارش هرگونه شکار و صید غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت محیط زیست از سوی مرجع قضایی بخش با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد.

نریمانی با تقدیر از تلاش محیط‌بانان در برخوردر قاطع با متجاوزان و غارتگران حیات وحش منطقه اظهارکرد: با هدف افزایش سطح مراقبت از مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع به پرونده‌های قضایی تخلفات شکار و زیست محیطی خارج از نوبت و بدون وقت قبلی رسیدگی می‌شود.

مهدی کسائی ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال نیز گفت: بازدید رئیس حوزه قضایی بخش خورش‌رستم خلخال از چند زیستگاه منطقه شکار ممنوع دربند مشکول که تحت مدیریت مشترک ادارات محیط زیست خلخال و کوثر است، موجب دلگرمی محیط‌بانان فعال در این منطقه شده است.

او افزود: محدوده منطقه شکار ممنوع دربند مشکول به وسعت تقریبی ۲۹  هزار و ۸۰۰ هکتار در جنوب شهرستان کوثر قرار دارد که از این مساحت بیش از هشت هزار هکتار در بخش خورش‌رستم خلخال واقع شده و پرونده‌های متخلفان شکار و صید این محدوده در حوزه قضایی بخش خورش‌رستم مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.   

 یوسف رشیدی ، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر نیز در این بازدید گزارشی در خصوص تاریخچه منطقه شکار ممنوع دربند مشکول ، حدود اربعه و وسعت آن،  تنوع زیستی (گونه‌های جانوری و گیاهی) و مشکلات و سختی‌های فعالیت محیط‌بانان در این منطقه ارائه کرده و از افزایش گونه‌های مختلف جانوری با افزایش سطح مراقبت از وحوش و ارتقای مشارکت مردم در حفظ و حراست از وحوش خبرداد.

منطقه شکار ممنوع دربند مشکول با طی مراحل مطالعاتی و قانونی از سال ۱۳۹۰ با درج آگهی در روزنامه رسمی ابتدا به مساحت ۲۳ هزار هکتار و با تعیین حدود و ثغور دقیق و اصلاحیه محدوده آن در سال ۱۳۹۶ به مساحت ۲۹ هزارو ۸۰۰  هکتار افزایش و تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

برچسب‌ها عملکرد زیست محیطی خلخال اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عملکرد زیست محیطی خلخال اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل عملکرد زیست محیطی خلخال اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل اخبار کنکور منطقه شکار ممنوع دربند مشکول مناطق حفاظت شده حفاظت محیط زیست زیست محیطی تحت مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عوامل موثر در آلودگی هوا و محیط‌زیست این استان را تشریح گرد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،در رابطه با عوامل مؤثر در آلودگی زمین، هوا و محیط‌زیست در استان، اظهار داشت: قم، یکی از کلان شهرهاست و در کلان شهرها علاوه بر بحث مدیریت شهری و اجتماعی، فعالیت‌های شهری که خود منشأ تولید برخی آلودگی هاست، قرار دارد و این استان به لحاظ طبیعی با بحث ریزگردها و گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش یافته اطراف شهر و آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، خودروها، کارخانه‌ها، فاضلاب و نابسامانی در حوزه مدیریت پسماند مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و اکولوژی قم، که منطقه ای خشک و بیابانی است میانگین بارش سالانه در استان بسیار کم بوده و جزو استان‌های کم برخوردار در این زمینه است و با توجه به موقعیت مکانی و عبور و مرور انواع خودروها و صنایع هیتوکربنی که آلودگی‌های خاصی دارد و همچنین تولید فولاد و سرب و روی و غیره زمینه ساز و مستعد آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا است که به شکل‌های مختلف در تابستان و زمستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی همچون؛ منطقه حفاظت شده پلنگ درّه که بیش از 30 هزار هکتار است، با پوشش جانوری و گیاهی مناسب و حدود 5 تالاب که در فهرست تالاب‌های ملی کشور است، داریم.

بازگیر عنوان‌ کرد: بخشی از منطقه حفاظت شده کویری، با بیش از 80 هزار هکتار دارای پتانسیل‌های خوب در این استان است؛ پتانسیل‌هایی چون، گنبد نمکی که می‌تواند به یکی از میراث‌های طبیعی_تاریخی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان