Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه نخجوان برای آینده منطقه قفقاز بسیار حیاتی خواهد بود، گفت: باید کاری کنیم که تجربه تلخ جنگ در این منطقه تکرار نشود.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز (شنبه) در پایان دیدار با رئیس مجلس جمهوری خودمختار نخجوان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از جناب واصف طالب‌اف برای میزبانی گرم و صمیمانه ایشان در جمهوری خودمختار نخجوان بسیار تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشحالم که این سفر منطقه‌ای را با باکو آغاز کردم و در نخجوان به اتمام رساندم.

ظریف با بیان اینکه جمهوری خودمختار نخجوان برای آینده منطقه صلح‌دار قفقاز بسیار حیاتی و مرکزی خواهد بود، اظهار کرد: ما باید کاری کنیم که دیگر تجربه تلخ جنگ در این منطقه تکرار نشود و تنها راه از طریق همکاری مفید محقق خواهد شد.

وی افزود: در این همکاری و در ایجاد جاده‌های مواصلاتی، جمهوری خودمختار نخجوان نقش محوری را ایفا خواهد کرد. بر اساس گفتگو‌هایی که من در ۵ کشور داشتم امیدواریم که بتوانیم یک همکاری همه جانبه برای اتصال در این منطقه، چه کریدور شمال- جنوب و چه کریدور جنوب-غرب، ایجاد کنیم.

وزیر امور خارجه گفت: از این طریق می‌توانیم خلیج فارس را به روسیه و خلیج فارس را به دریای سیاه وصل کنیم. در همه کریدور‌ها جمهوری خودمختار نخجوان نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد.

ظریف با تشکر از مهمان‌نوازی مردم نخجوان، گفت: امیدوارم آینده این منطقه آینده بسیار بهتری نسبت به گذشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه وزارت امور خارجه جمهوری خودمختار نخجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدجواد ظریف در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

دانشجویان معترض آمریکایی که در دفاع از مردم فلسطین توسط نیروهای امنیتی ایالات متحده سرکوب می شوند بر خادمان حرم های شریف، شرف دارند.

دولت ها بر اساس کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ موظف به اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی هستند و نه تشویق نسل کشی از طریق عادی سازی با مجرمان.

کد خبر 849414 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه محمدجواد ظریف ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • رایزنی گروسی و امیر عبداللهیان در تهران
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد