Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مسئول نشریه دانشجویی «فطرس» گفت: نشریات دانشجویی باید ماهیت علمی خود را حفظ کنند و بتوانند در حوزه تخصصی که نویسندگان و اعضای هیئت تحریریه آن تحصیل کرده‌اند، مهم‌ترین مسائل علمی را به چالش بکشند.

مهدی زربخش، مدیر مسئول و سردبیر نشریه دانشجویی «فطرس» در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص سوژه‎ای که شانزدهمین شماره این نشریه به آن پرداخته است، گفت: نشریه «فطرس» با قدمتی سه ساله به همت بسیج دانشجویی دانشکده علوم زیستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه به بررسی مسائل روز علم و فناوری در حوزه علوم زیستی و پزشکی می‌پردازد؛ البته تفاوتی که این نسخه با شماره‌های گذشته خود و یا دیگر نشریات دارد، ورود تخصصی و علمی به بحث واکسن کرونا، تولید نوع ایرانی و واردات آن است. مسئله‌ای که واقعا جای خالی آن در رسانه‌های دانشجویی حس می‌شد.

وی اضافه کرد: به عقیده بنده نشریات دانشجویی باید ماهیت علمی خود را حفظ کنند و بتوانند در حوزه تخصصی که نویسندگان و اعضا هیئت تحریریه آن تحصیل کرده اند؛ مهم‌ترین مسائل علمی را به چالش بکشند و نتایج آن را به جامعه دانشجویی و همچنین مردم ارائه کنند؛ از این رو ما از اواخر آذرماه موضوع نشریه را به بررسی واکسن کرونا اختصاص دادیم و به مصاحبه و تحقیق در این زمینه پرداختیم؛ زیرا این مسئله مهم روز کشور است. در این راه با چند تن از محققان تیم‌های واکسن سازی کشور صحبت کردیم و مصاحبه گرفتیم که متاسفانه بنا بر یکسری از مسائل و اهمیت بالای بحث واکسن کرونای ایرانی، تایید این افراد مبنی بر رسانه‌ای کردن مصاحبه را نتوانستیم بگیریم.

زربخش در ادامه افزود: موفق شدیم با احسان عارفیان، دکترى ویروس شناسى و عضو هیئت علمى دانشگاه تهران مصاحبه‌ا‌ی را تدارک بدهیم؛ صحبت‌هایی که وی در آن زمان ارائه داد، مباحثی علمی و بروز درباره ماهیت ویروس کرونا و انواع واکسن‌ها در جهان، ایران و چالش‌های ساخت واکسن داخلی بود؛ حتی پس از تاریخ این مصاحبه کم کم رسانه‌های داخلی به تشریح این موضوعات پرداختند و برای ما جالب بود قبل از اینکه موضوع واکسن کرونا در کشور تیتر شود و رسانه‌های بسیاری روی آن کار کنند، آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب، به این مساله که دغدغه و مساله‌ ما نیز بود پرداختند و بار مسئولیت ما به عنوان یک تشکل انقلابی را بیش از پیش سنگین کردند و ما هرچه تحقیقات و گفتگوهایمان با متخصصین این حوزه جلوتر می‌رفت به اهمیت گفته‌های ایشان بیشتر پی می‌بردیم.

 

این فعال دانشجویی تصریح کرد: با توجه به سابقه سیاست‌های آمریکا و دیگر قدرت‌های جهان، نمی‌توان به آنها اعتماد کرد و طبیعتا اولویت اصلی آن ها واکسینه کردن مردم کشور خودشان و پس از آن متحدانشان است و اگر دلسوز و نگران کشور ما بودند، ابتدا تحریم‌های دارویی که سال‌هاست بر کشور ما اعمال کرده‌اند را بر می‌داشتند.

 

مدیر مسئول نشریه «فطرس» گفت: باید قدردان محققان زیست شناسی و داروسازی و پزشکی کشور بود که طی سالیان اخیر بعضی از این داروها و واکسن‌ها را به مرحله تولید داخلی رساندند و نتایج خوبی گرفته اند؛ هرچند که در مباحث کلان کشوری قطعا دلایل گوناگونی بررسی خواهد شد که تخصص بنده نیست؛ اما توان داخلی محققان کشور را نباید دست کم گرفت که به گواه نتایج علمی در حال حاضر ما از نظر تولید واکسن جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم و گروه‌های زیادی بر روی واکسن کرونا کار می‌کنند.

 

زربخش گفت: با توجه به آخرین اخبار واکسن‌های مطرح خارجی که در نروژ و شیلی تزریق شده است، از تعداد فوتی دریافت کنندگان این واکسن‌ها بازهم این نتیجه برداشت می‌شود که هنوز این واکسن‌های خارجی در مرحله آزمون و خطاست و نباید فریب جو سازی‌های رسانه‌ای را خورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشریات دانشجویی واکسن کرونا بسیج دانشجویی نشریه علمی واکسن کرونا واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۸۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه علمی قم از از اعتراضات دانشجویی در آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در روزهایی که سران دولت های غربی و در رأس آنان آمریکا، چشمان خود را به جنایت های پرشمار رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه بسته اند، خیزش دانشجویی در ایالات متحده آمریکا، خواب را از چشمان قاتلان کودکان و زنان فلسطینی در غزه ربوده است.

این اعتراضات دانشجویی البته با سرکوبگری پلیس آمریکا روبرو شده ولی همچنان موج اعتراضی دانشجویان و اساتید ادامه دارد.

جامعه دانشگاهی قم هم اقدام دانشجویان آمریکایی را شجاعانه می دانند و ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه توقف برخورد سرکوب گرانه پلیس آمریکا با خواسته به حق جامعه علمی این کشور را خواستار شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • حمایت جامعه علمی قم از از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟