Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا حبیبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: دهه فجر امسال یک تفاوت با سال‌های دیگر دارد، گرچه هر ساله دشمنان با یک اقدام نسنجیده باعث وحدت بیشتر مردم ایران می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: دلیل تفاوت آن، اضمحلال سران کاخ سفید است، گروهی از نظام سلطه شعار می‌دادند مانع برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب می‌شویم اما در این روزها می‌بینیم همان افراد به چه روزی افتادند و علاوه بر پیروزی انقلاب، این اضمحلال نظام سلطه را نیز گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبت افزایش خدمت‌رسانی صادقانه مسؤولان فرا رسیده است

وی تصریح کرد: همه این اتفاقات نشانه‌ای برای کسانی که شکرگزار و صبور هستند، به ویژه در بحث معیشت که بسیار به مردم سخت گذشت، مردم ما در همه میادین خوب عمل کردند و نجابت به خرج دادند امروز بیشتر از همه مسؤولان باید افزایش خدمت صادقانه به مردم را برای شکرگزاری داشته باشند.

حبیبی عنوان کرد: ما مسؤولان وظیفه داریم به وظایف حساس خود که شاید تا به حال نتوانستیم به خوبی اجرا کنیم، عمل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: مسؤولان و احزاب و افراد شاخص سیاسی ما باید در این ایام توجه داشته باشند که در ایام نزدیک به انتخابات در جهت وحدت و رفع مشکلات مردم تبلیغات خود را ضمن رعایت رقابت سالم آغاز کنند و به صحنه مسابقه خدمت بیشتر تبدیل کنند.

وی اظهار کرد: این اتفاقات که در آمریکا رخ می‌دهد نشان می‌دهد که همان نقشه‌هایی که برای ملت ما در انتخابات‌های گذشته داشتند، امروز برای خودشان اتفاق افتاده است.

حبیبی بیان داشت: همه اراده استکبار بر خاموش کردن نور الهی بود، ما جدای از وجود برخی عملکردهای غلط ماهیت نظام را نظام ناب اسلامی می‌دانیم که همه سعی می‌کردند آن را خاموش کنند‌.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه از زمان تصدی آیت‌الله رئیسی تقریبا دو سال می‌گذرد، افزود: ایشان با شعار وحدت تحول برنامه محور حتی قبل از اینکه منصوب شوند، برنامه‌ای را به رهبر معظم انقلاب ارائه دادند و پیش از اینکه دو سال خدمت ایشان تمام شود، سند تحول قوه قضائیه را ارائه کردند یعنی در این دوسال آن برنامه را بررسی و کارشناسی کرده و سند تحول ارائه شد.

وی ادامه داد: برنامه قوه قضاییه از این به بعد در جهت اجرایی شدن این سند است، تحقق بخشی از آن کوتاه مدت است و تا تابستان سال آینده باید اجرایی شود و این اقدامات باید در هر سه قوه اجرایی شود.

اصلاح قوانین فرسوده با همکاری قوه مقننه

حبیبی تصریح کرد: برخی قوانین فرسوده شده و پاسخگوی نیاز امروز نیست، در این خصوص معاونت حقوقی قوه قضائیه به طور جدی ورود پیدا کرده و مجموعه‌ لایحه تحت عنوان اصلاح پاره‌ای از قوانین دادگستری در حال آماده شدن است، که بخش عمده‌ای از قوانین که نیاز به اصلاح دارد را پس از کارشناسی کردن قضات و اساتید اصلاح می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: بسیاری از بخش‌های این برنامه بار مالی بالایی دارد، بودجه قوه قضائیه هنوز جایگاه خود را به عنوان یک قوه تأثیرگذار از نظر مالی پیدا نکرده است، در این قسمت نیز معاونت مالی به دنبال آن هستند که این مسأله هم با همکاری قوه‌ها حل شود.

وی با اشاره به اینکه بحث حوزه فناوری اطلاعات یک بخش از این سند است، افزود: قوه قضائیه چند سالی است که می‌خواهد از روش‌های سنتی جدا شود مثلاً در بحث ابلاغ این اتفاق رخ داد که مردم واقعاً استقبال کردند، طبق سند تحول باید این مسأله سرعت گیرد و موارد سنتی را به صفر برسانیم.

بیش از ۹۳ درصد از ابلاغ‌ها الکترونیکی ارسال می‌شود

حبیبی عنوان کرد: بیش از ۹۳ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد، بحث دادرسی الکترونیک خصوصاً در کرونا خیلی خوب جواب داد، به دلیل در انتقال زندانیان و امکان آلوده شدن آن‌ها به کرونا، همه زندان‌ها به سیستم تجهیز شد و قضات هم درصد بالایی از پرونده زندانیان را به صورت سیستمی رسیدگی کردند و بدون انتقال شخص به بیرون از زندان دادگاه را برگزار کردند و حتی به صورت بین استانی هم این مسأله رخ داد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: کاهش اطاله دادرسی مشکلی است که قوه قضاییه سال‌ها با آن رو به رو بوده است، در حال حاضر این رسیدگی دیگر زیر سه ماه رسیده و بیشتر از یک سال نداریم.

وی عنوان کرد: تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه در اولویت هستند، فقط در مقطع تجدید نظر ۱۰ هزار پرونده را تعیین تکلیف کردند و تا پایان ماه موجودی به پایین ۶ هزار خواهد رسید، ۹۰ درصد شعب تجدیدنظر موجودی پرونده‌هایشان مطلوب است، در دیگر بخش‌ها و حوزه‌ها نیز به همین شکل است.

حبیبی با بیان اینکه بحث پیشگیری همیشه مورد توجه بوده است، افزود: استفاده از شورای حل اختلاف باید بیشتر شود، حتی پرونده‌هایی که می‌شود را به شورا سپرده تا حل شوند و از ظرفیت این شورا استفاده شود، در قانون جدید نیز شورای حل اختلاف فقط به صلح و سازش تبدیل و در آن‌ها حکمی صادر نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در خصوص برنامه قضازدایی و پیشگیری افزود: به صورت فصلی جلساتی با کارشناسان و اساتید و فعالان اجتماعی داریم که معضل کم فرزندی، افزایش سن ازدواج و افزایش طلاق داریم که نقطه نظرات خوبی بیان و برنامه‌ای ارائه کردند.

وی عنوان کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اینگونه نیست که دیگر هر کسی جرم انجام دهد به زندان نرود، بلکه در برخی پرونده‌ها که بار اول آن‌ها است و جرم سبک است و می‌توان مجازات جایگزین ارائه کرد، از رفتن به زندان جلوگیری شود اما در پرونده‌های سنگین اصلاً اینگونه نیست و با شدت بیشتری با آن‌ها برخورد می‌شود.

تشکیل شورای سه نفره برای بررسی قرارهای تأمین

حبیبی افزود: اخیرا یک شورای سه نفره در هر استان برای بررسی قرارهای تأمین تشکیل شده که مسؤولان قوه قضائیه به صورت آنلاین آمار ورودی زندان را رصد می‌کنند و لیست آن صادر می‌شود؛ این سه نفر باید به این پرونده‌ها مراجعه کنند و اگر قاضی کم کاری کرده، مشخص شود.

رئیس دادگستری استان اصفهان هم‌چنین افزود: اگر مشخص شد ضابطان بی دلیل به قاضی اصرار کردند و دلیل‌سازی کردند و گزارش خلاف دادند و قاضی به تبع آن گزارش تصمیمی گرفت، ضابطان هم مواخذه خواهند شد که تا به حال کمتر رخ می‌داد.

وی افزود: کارگروهی در مرکز و استان‌ها تشکیل شده که به صورت فصلی و سالیانه آرا جمع‌آوری می‌شود و بدون اسامی افراد منتشر می‌شود و قضاتی که آرا برتر داشته باشند، تشویق خواهند شد و اگر نیاز به بازآموزی باشد انجام خواهد شد.

سوت‌زنی نباید باعث افزایش تهمت و افترا شود

حبیبی اظهار داشت: در این دو سال در بحث مبارزه با فساد تعارف کنار گذاشته شده و شفافیت یکی از شعارها بوده است، البته این مطالب نباید به افزایش تهمت و افترا منجر شود، بحث سوت زنی خطر باعث افزایش تهمت و افترا است که در آینده نسبت به آن اقدام و برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: در عین مبارزه با فساد، حمایت جدی از فعالان اقتصادی در برنامه است، ستاد پیگیری اقتصاد مقاومتی را مدت‌ها است در قوه قضائیه داریم که دبیری این شورا را به دادستان محول کردند.

وی عنوان کرد: چند واحد تولیدی مهم با رصد این شورا مانند کاشی اصفهان، پلی‌اکریل و... به حیات خود ادامه دادند.

ثبت بیش از ۱۵۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سال جاری

حبیبی بیان داشت: بحث دیگر در سند، جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز است که در همین امسال بیش‌ از ۱۵۰۰ مورد داشتیم که یا شروع به تغییر کاربری و یا حکم نهایی آن صادر شده بود، ثبت شد اکثراً در بستر زاینده‌رود بودند، پیشنهاد می‌دهیم که قبل از ورود قوه قضائیه خود مالکان به این مسأله رسیدگی کنند.

از شورای تأمین استان برای عواقب افزایش قیمت بنزین تذکر دادیم

رئیس کل دادگستری استان اصفهان پیرامون وضعیت پرونده اعتراضات و اغتشاشات آبان ماه ۹۸ گفت: میان فردی که معترض است با کسی که می‌خواهد سواستفاده کند تفاوت وجود دارد، در زمینه اتفاقات آبان‌ماه ۹۸ در همان زمان هم از شورای تأمین بارها گفتیم که افزایش قیمت بنزین اقدام نسنجیده‌ای بود و بارها نسبت به آن تذکر داده بودیم اما این اتفاق رخ داد، این افزایش قیمت باید در فضای مناسب و با فاصله زمانی و کارشناسی بیشتر انجام می شد، اما بی توجهی به این مسائل باعث اعتراضات شد.

قرار گرفتن مصدومان بی‌گناه آبان‌ماه ۹۸ تحت پوشش بنیاد شهید

وی افزود: در زمان بروز این اتفاقات، افراد به دسته‌های مختلف تقسیم شدند و حتی مصدومان بی‌گناه تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتند اما تعدادی از افراد دستگیر شده هم بودند که ارتباطاتی با خارج از کشور داشتند و با تحریک آن‌ها به تخریب و از بین آسیب بردن اموال عمومی دست زدند، پرونده تعدادی از افراد هنوز در دست بررسی است.

حبیبی تصریح کرد: در دفاتر قضایی گزارشاتی از تراکم داریم که راهکار آن افزایش تعداد دفاتر است اما تا به حال سیاست قوه قضائیه بر این مسأله نبوده است، اما تعداد مراجعان ساختمان‌های قضایی به شدت کاهش یافته است و به همین دلیل علاوه بر کاهش اشتباهات، سرعت رسیدگی هم افزایش یافته است.

پرونده تخلفات احتمالی فولاد مبارکه در استان بررسی نمی‌شود

رئیس کل دادگستری استان اصفهان پیرامون سوالی در خصوص ابراز تخلفات احتمالی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: این پرونده در سطح ملی است و در استان اصفهان پرونده‌ای تشکیل نشده و در تهران بررسی خواهد شد، به همین دلیل از جزییات آن اطلاعاتی نداریم اما آنچه اهمیت دارد این است که با توجه به مسأله تولید و کارگران مشغول در این صنایع باید بدون ضرر رسیدن به تولید و اشتغال کارگران به آن رسیدگی شود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مسأله آب به ویژه در زمان سفر آیت‌الله رئیسی به استان اظهار داشت: پیش از تأمین آب کشاورزی باید توجه کرد که تأمین آب‌ شرب مردم دچار مشکل نشود، مسأله آب موضوع ملی است و همه استان‌های مربوطه باید با وحدت برای بازگشت منابع آبی که در حال هدر رفتن به خلیج فارس است، به حوزه تلاش کنند.

آخرین وضعیت شرکت آرد جرعه

حبیبی پیرامون مشکلات شرکت آرد جرعه با بیان اینکه مدیران این شرکت خودشان در ابتدا درخواست ورشکستگی کردند، افزود: مدیران این شرکت خواستار قرارداد ارفاقی بودند که این اقدام صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان همچنین در پایان با تأکید بر اهمیت مطالبه‌گری و حمایت قوه قضائیه از مطالبات مردم، لزوم توجه به جلوگیری از تهمت و افترا را نیز متذکر شد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ر۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان اصفهان محمدرضا حبیبی اغتشاشات آبان ماه سند تحول بنیادین ابلاغ الکترونیکی رئیس کل دادگستری استان اصفهان قوه قضائیه پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به دستگیری چند مظنون به جاسوسی علیه چین این اتهامات را تهمت دانسته وتاکید کرد که آلمان موظف است به این طنز سیاسی ضد چینی پایان دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گره بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، خشم در برابر اتهامات جاسوسی وارد شده به چین از طرف آلمان افزایش یافته و لحن این کشور تشدید شده است. دولت چین اعلام کرده که اینها تهمت‌ هستند و آلمان موظف است "به طنز سیاسی ضد چینی پایان دهد."

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پس از اتهامات جاسوسی علیه چین و احضار سفیر آلمان، پکن بار دیگر به صورت شفاهی بر بی گناهی خود در این ماجرا تاکید کرد: پرونده به اصطلاح جاسوسی چین یک اختراع خالص است.

وانگ ادامه داد: پکن قاطعانه از خود در برابر هرگونه تهمت و تحقیر چین دفاع می کند. پکن از آلمان می‌خواهد که در برابر تلاش‌ها برای آسیب رساندن به روابط دوجانبه هوشیار باشد و به نمایش مسخره سیاسی ضد چینی پایان دهد.

پس از دستگیری چهار مظنون در آلمان که متهم به جاسوسی برای چین هستند، پاتریشیا فلور، سفیر آلمان در پکن روز پنجشنبه توسط مقامات چین احضار شد. با این حال، فلور اجازه نداد این مانور او را بترساند وبا اعتماد به نفس گفت: این "یک حرکت بسیار روشنگر" بود، اما حداقل فرصت خوبی برای توضیح چند چیز بود. وی در پیام رسان X نوشت: "ما جاسوسی را در آلمان تحمل نمی کنیم. دموکراسی آلمان با ابزار قانون اساسی محافظت خواهد شد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه گفت که رهبری پکن بلافاصله پس از این دستگیری ها با عصبانیت واکنش نشان داد: این اتهامات در خدمت "تهمت و سرکوب چین" بود. به گفته وی در اینجا مسئله "از بین بردن فضای همکاری بین چین و اروپا" مطرح است. کارمندانی که در آلمان روی این پرونده ها کار می کنند باید "ذهنیت جنگ سرد خود را کنار بگذارند."

چهار شهروند آلمانی در ابتدای هفته به اتها جاسوسی برای چین بازداشت شدند. مورد بازداشت جیان جی، کارمند ماکسیمیلیان کرا، کاندیدای برتر حزب افراطی جایگزینی برای آلمان برای انتخابات اروپا، ، به ویژه برجسته است. به گفته دادستان کل فدرال، جیان متهم است که به عنوان مامور یک سرویس مخفی خارجی در یک پرونده بسیار جدی عمل کرده است.

سفارت چین در رابطه با دستگیری اتباع آلمانی به اتهام انجام خدمات مخفی و جاسوسی برای چین گفت: ما از طرف آلمانی می‌خواهیم که از اتهامات جاسوسی برای دستکاری سیاسی وجهه چین و بدنام کردن این کشور دست بردارد.

دفتر دادستانی فدرال آلمان یکی از دستگیر شدگان را متهم می کند که به اطلاعاتی در مورد فناوری های نوآورانه ای دست یافته است که می تواند به نمایندگی از چین مورد استفاده نظامی قرار گیرد. گفته می شود او برای این منظور از یک زوج آلمانی استفاده کرده است. هر سه مظنون متهم به عمل به عنوان مامور سرویس مخفی و نقض قانون تجارت خارجی هستند.

بعد از آن رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که دادستان کل فدرال آلمان جیان جی، دستیار نامزد اصلی حزب افراطی جایگزینی برای آلمان برای انتخابات اروپا راهم با اتهامی مشابه بازداشت کرده است.

وی به عنوان دستیار ماکسیمیلیان کرا، نماینده پارلمان اروپا از حزب افراطی جایگزینی برای آلمان کار می کند و گفته می شود که در بروکسل و درسدن زندگی می کند. بازرسان بر این باورند که وی در این نقش اطلاعاتی را از عملیات پارلمانی به وزارت امنیت دولتی چین (MSS) مخابره کرده است. بخصوص آنها او را به جاسوسی از اعضای مخالف چین در آلمان متهم می کنند.

در انگلیس نیز اخیرا یک کارمند پارلمان بریتانیا و یک دانشمند انگلیسی به جاسوسی برای چین متهم شدند. سرویس دادستانی سلطنتی (CPS) روز دوشنبه اعلام کرد، این پرونده مربوط به جرایم ادعایی بین پایان سال 2021 و فوریه 2023 است که "به گونه ای طراحی شده اند که مستقیم یا غیرمستقیم برای دشمن مفید بوده اند.

دیدار وزیر دفاع ایران با وزرای دفاع روسیه و چینچین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند