Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از برگزاری نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان شمالی خبر داد.

«رضا رضایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه در دنیـای معاصـر، بـا رشـد و پیشـرفت تکنولـوژی، تعاریـف برخـی از نیازهـای بشـر تغییـر کـرده است، افزود: انسـان امـروزی گاهـی به دلیـل اینکـه آنچـه از پیشـینیان خـود در دسـت دارد، بـرای زندگـی امـروزش قابـل اسـتفاده نیسـت؛ محصـولات و خدمـات برجــای مانــده از بوم‌فرهنگــش را به عنــوان عنصــری تزئینــی اســتفاده می‌کنــد، در صورتــی کـه تمامــی آن محصـولات و خدمــات، در راسـتای کاربـرد به وجــود آمــده بودنــد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی و امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه ایــن نیــاز بشر به واســطه شــرایط موجــود در بــوم، شــکل گرفتــه و ایـن ظاهـر مـوزه ای، مدنظـر نبـوده است، اظهارکرد: ایـن دقیقـا همـان نقطـه‌ای اسـت کـه نیـاز بـه تمرکـز در عمـق دارد تـا انسـان معاصـر بتوانـد بـا شـناخت در بـوم خـود، محصولاتی را تولیــد کنــد کــه ابتــدا در شــرایط فعلــی کاربــردی باشــد و در تعریفــی درســت‌تر نیــازی از انســان را بــرآورده کنــد و همچنین همســو بــا بوم‌فرهنــگ باشــد.

 

وی با بیان اینکه اگر این محصـولات و یا خدمـات در راسـتای رفـع نیازهـای فرهنگـی به وجـود آید، زیباتر و کارا تر خواهد بود، در این راستا به برگزاری نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: باتوجــه بــه اینکــه بــازار محصــولات و خدمــات فرهنگــی در راســتای بوم‌فرهنــگ کمــی کــم رمــق شــده، این جشنواره تصمیــم دارد کمک حــال ایــن بازارهــا باشــد و در صــورت تــداوم درســت، فرصتــی مناســب بــرای ســرمایه گذاری در ایــن زمینــه ایجــاد کنــد.

 

رضایی، شناخت عمیق‌تر بوم‌فرهنگ و ظرفیت های موجود در آن، کاربردی کردن بوم‌فرهنگ برای انسان امروزی، رونق کسب و کارهای فرهنگی با اتکا به ظرفیت های بومی و کمک به شناسایی بازارهای پنهان در حیطه محصولات و خدمات فرهنگی بومی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

 

وی موضوعات پیشنهادی را در چهار حوزه کســب و کارهــای فرهنگــی نوپایــه، نوشــت افــزار، اسباب بازی و عروسک و هدایـای فرهنگـی نام برد و افزود: شـرکت کننـدگان در هر کـدام از بخش هـا می تواننـد محصـولات یـا خدماتـی را به صـورت خلاقانه در بخش های موجـود ارائـه دهنـد.

 

معاون فرهنگی و امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، مهلت ارسال آثار را تا 26 بهمن ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: داوری آثار راه یافته به جشنواره 30 بهمن بوده و مرحله اعلام برگزیدگان و اهدای جوایز ششم اسفندماه سال جاری انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه در هر بخش سه برگزیده اول تا سوم خواهیم داشت، جوایز نفر اول در هر بخش را بیست میلیون ريال، نفر دوم در هر بخش را پانزده میلیون ریال و نفر سوم در هر بخش را 10 میلیون ریال اعلام کرد.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: بوم فرهنگ جشنواره کالای فرهنگی کسب و کار فرهنگی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم نکوداشت ششمین سالگرد ارتحال آیت الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد و نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

این آئین با سخنرانی آیت الله فیاضی نماینده فعلی مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۱۵:۳۰ روز پنج‌شنبه در حرم امام زاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار می‌شود.

کد خبر 6087282

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد