Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از ۵۰ پروژه منابع طبیعی با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد و ۶۴۸ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش برنا؛ احمدی با تبریک فرارسیدن  چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدای انقلاب اسلامی گفت: همزمان با دهه فجر ۵۰ طرح آبخیزداری، مرتعداری، بیابان زدایی و جنگل‌کاری با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد و ۶۴۸ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان در جنوب کرمان اجرایی و به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: دولت‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون طی ادوار مختلف خدمات فراوانی به مردم ارائه داده اند  که پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی را در برداشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه از مجموع ۵۰ طرح ۲۸ طرح به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی ۲۲ طرح نیز آغاز می شود بیان داشت: بیش از ۴۰۰۰ خانوار در هفت شهرستان جنوبی از مزایای این طرح ها بهره‌مند و زمینه اشتغال ۱۵۰۰ نفر نیز فراهم می‌شود.

احمدی توصیه ها  و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را کلید واژه طرح های مورد بهره برداری در این ایام  دانست و افزود: عمده پروژه هایی که در دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت در راستای تدبیر و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مجموعه منابع طبیعی کشور و تحت عنوان پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی می باشد.

او با بیان جزییات طرح هایی که در دهه فجر به بهره برداری می رسند گفت: این طرح ها شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری نظیر بندهای سنگی ملاتی، خاکی و همچنین پروژه های بیومکانیکی شامل احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری، نهال‌کاری همراه با آبیاری و مراقبت بوده که با هدف کنترل سیلاب های مخرب، موجب تغذیه سفره های آب‌ زیر زمینی، آبدهی چاه ها، قنوات و احیاء عرصه های منابع طبیعی نظیر جنگل ها و مراتع هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در پایان بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولین هفت شهرستان جنوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد  و گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم، گام بلندی در راستای ارتقاء سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف سازمانی مورد نظر دست یابیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منابع طبیعی کرمان منابع طبیعی و آبخیزداری بهره برداری جنوب کرمان دهه فجر پروژه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت