Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@16:14:43 GMT

به آب اندازی ناوهای چین و پاکستان در شانگهای+عکس

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۹۹۵۷

به آب اندازی ناوهای چین و پاکستان در شانگهای+عکس

صنایع دریایی چین در شهر بندری شانگهای یک ناو محافظ برای پاکستانی ها و یک ناو بالگرد بر برای ارتش چین را به آب انداختند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، در یک روز تقریبا شلوغ برای صنایع دریایی چین یک ناو محافظ کلاس Type 054 A/P برای نیروی دریایی پاکستان در تاسیسات دریایی شهر بندری شانگهای به آب افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دومین شناور در این کلاس است و پاکستانی ها در کل 4 فروند از این ناوهای محافظ را به چین سفارش داده اند و در دو سال بعد تحویل میگیرند. ناوهای محافظ این کلاس به مجموعه ای از رادارهای ساخت چین مثل رادار جستجو گر سه بعدی تایپ 382، رادار هدف یاب ماوراء افق تایپ 344 و یا رادارهای کنترل آتش موشک های سطح به هوا و سطح به سطح مجهز است. سامانه ارتباط ماهواره ای در باند Ku ، گیرنده هشدار راداری و سامانه جمع آوری سیگنالهای الکترونیکی که همه ساخت چین است از دیگر سامانه های الکترونیکی این ناو به حساب می آید.در بخش تسلیحات این شناور چینی به 32 موشک سطح به هوای HQ-16 و 8 فروند موشک سطح به سطح کروز C-803 با قابلیت حمله به اهداف در روی سطح آب و خشکی مسلح شده است. یک توپ 76 میلی متری و دو توپ 7 لول 30 میلی متری به همراه اژدرهای 324 میلی متری و راکت های ضد زیردریایی تسلیحات این ناومحافظ چینی را تشکیل می دهند. این ناو همچنین توان حمل یک فروند بالگرد مثل کاموف 28 یا Z-9C را دارا می باشد.

ناو محافظ پاکستانی

ناو بالگرد بر چینی

در این روز همچنین سومین شناور بالگرد بر Type 075 نیروی دریایی چین نیز به آب افتاد. این شناور سومین و آخرین ناو در این کلاس برای نیروی دریایی چین به حساب می آید.این کلاس از شناورها می‌تواند صدها نفر نیروی نظامی و نزدیک به 30 فروند بالگرد را حمل کرده و بعد از شناورهای کلاس Wasp و America آمریکا، سنگین‌ترین شناور جهان در کلاس خود به حساب می‌آید.این ناوها می‌توانند تا 30 فروند بالگرد تهاجمی را میزبانی کنند.این شناورها در بخش تسلیحاتی به دو قبضه توپ گاتلینگ 30 میلی متری مدل  H/PJ-11 و دو پرتاب‌گر موشک‌های کوتاه برد سطح به هوای HQ-10 مجهز است.هر دو این سامانه‌ها ساخت چین بوده و در نهایت این کشور قصد دارد که سه فروند از این شناورها را در اختیار بگیرد.شناورهای تهاجم آبی خاکی در سال‌های اخیر اولویت ویژه‌ای در دکترین نظامی نیروی دریایی ارتش چین پیدا کرده، چرا که چین با خارج شدن از لاک دفاعی سنتی در حال تبدیل شدن به یک قدرت تهاجمی با قابلیت عملیات در آب‌های دور از خانه است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی چین پاکستان شانگهای ناو محافظ ناو بالگردبر نیروی دریایی دریایی چین میلی متری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس آمارهای رسمی، تجارت ایران و پاکستان در شرایطی تقریبا پایاپا در حال رشد است و بر اساس ظرفیت های دو کشور، برای رساندن رقم تجارت دو جانبه به 5 میلیارد دلار برنامه ریزی شده است.

کد خبر 849423 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ایران و پاکستان تجارت خارجی پاکستان

دیگر خبرها

  • توقیف لنج تجاری با ۶۰ میلیارد کالای قاچاق در خلیج فارس
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟(+عکس)
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟
  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • مدیر ورزشی بایرن مونیخ: ماندن توخل غیرممکن است
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود