Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رجبی رئیس انجمن شرکت‌های حمل ونقل ریلی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هنوز بعد از گذشت ۹ ماه تسهیلات که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای شرکت‌های حمل ونقلی در نظر گرفته شده بود پرداخت نشده است گفت: با وجود مشکلات و بحران‌هایی که در حوزه حمل ونقل ریلی به ویژه بخش مسافری ایجاد شده شاید این حوزه سال ۱۴۰۰ را نبیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بانکی که مسئول پرداخت این تسهیلات بوده ۹ ماه است که تسهیلات را پرداخت نمی‌کند و همه شرکت‌های ریلی از این موضوع گلایه‌مند هستند، افزود: تاکنون چندین بار بانک مرکزی برای پرداخت این تسهیلات نامه زده و حتی خود وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه آهن هم تاکنون چندین بار جلسه با مدیرعامل بانک گذاشته‌اند، اما هیچ اثر بخشی نداشته است.

بیشتر بخوانید

شرکت‌های هواپیمایی در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند

به گفته این مقام مسئول مدیرعامل یکی از بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات کرونایی به شرکت رجا، باید به دادستانی پاسخ بدهد که چرا از اعطای تسهیلات به این شرکت‌ها سر باز می‌زند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: تسهیلاتی که برای ما در نظر گرفته شده بود حدود ۳۱۲ میلیارد تومان طبق، مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست؛ بانک مرکزی به بانک عامل دستور داده است تا آن را هر چه سریع‌تر پرداخت کند. سه بار از بانک مرکزی نامه آورده‌ایم؛ از معاون اول رئیس جمهور و مسئول دفتر رئیس جمهور نامه داریم که بانک مذکور در پرداخت تسهیلات کرونایی تعجیل کند، اما اتفاقی نیفتاد؛ و هربار شرایط جدیدی را برای ما تعیین می‌کنند.

رجبی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی با مدیرعامل بانک تماس گرفته و گفته است آیا لازم است حضوری به دفتر مدیرعامل بانک بیایم افزود: مگر بانک عامل فکر می‌کند می‌خواهیم کالای لوکس وارد کنیم؟ نمی‌توانیم کالا‌های ضروری صنعت ریلی حتی روغن صنعتی خریداری کنیم؛ جریان نقدینگی شرکت به خطر افتاده است.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی افزود: معوقه در پرداخت مطالبات شرکت‌های طرف قرارداد داریم؛ ۵ هزار نفر پرسنل داریم که باید حقوق شان را پرداخت کنیم.

او با تاکید بر اینکه مدیرعامل راه آهن و وزیر راه بار‌ها از بانک عامل پیگیری کرده‌اند، اما پاسخی نشنیده‌اند، افزود: برای شرکت رجا ۳۱۲ میلیارد تومان وام کرونایی تعیین شده بود ما حتی حاضر به دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان هم بودیم، ولی هیچ رقمی به ما پرداخت نشده است.

رجبی با یاد آوری این موضوع که بسیاری از شرکت‌های حمل ونقلی از جمله رجا، فدک با فروش دارایی‌ها سر پا مانده است و تا کنون ۲۷ واگن فروخته‌ایم تا به حیات شرکت  را ادامه دهیم اظهار کرد: تاکنون از سازمان تأمین اجتماعی ۸۰ میلیارد تومان گرفته‌ایم.

این مقام مسئول یادآور شد: نرخ سود تسهیلات کرونایی ۱۲ درصد تعیین شده است و مابه ازای آن خواستار ترهین واگن‌ها بودیم آن‌ها هم قبول کردند هر درخواست دیگری داشتند، پذیرفته‌ایم، اما باز هم وام را پرداخت نکردند.

او با اشاره به اینکه امیدواریم هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی شود، افزود: شرکت‌های حمل ونقلی به امید پرداخت تسهیلات تاکنون سرپا مانده‌اند امیدواریم هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل ناوگان ریلی ویروس کرونا شرکت های حمل میلیارد تومان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا در نشست با بانک‌ها پیرامون پرداخت تسهیلات مسکن روستایی گفت: حدود ۵ هزار و ۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند که انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی واحد‌های روستایی در سطح کشور ۵۵ درصد بوده، اما در استان ۶۲ درصد است که نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است. روستا بر کوتاه شدن زمان پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به متقاضیان تاکید کرد و گفت: بانک ها موظفند زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را ، کاهش کنند. وی به نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان تاکید کرد و گفت: تسهیلات اگر در جای درست خود هزینه شود دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود. به گفته معاون استاندار در جلسات کارگروه امور زیربنایی طرح‌های گردشگری مصوب می‌شوند و اعتبار دریافت می‌کنند، اما این اعتبارات در جای درست خود هزینه نشدند که حوزه مسکن نباید اینگونه باشد.  روستا با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحد‌های خسارت دیده در زلزله سال ۱۳۹۹ شهر سی سخت گفت: از مجموعه یک هزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله دچار خسارت شد ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است که در حال پیگیری اختصاص اعتبار به این واحد‌ها هستیم. مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۳ درصد واحد‌های مسکن روستایی مقاوم سازی شدند و در صورتی که تسهیلات بانکی پرداخت شود به ۷۲ درصد خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن