Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@15:02:00 GMT

کشته شدن5عضو"الشباب"در سومالی

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۰۷۹۱

ارتش سومالی از کشته شدن پنج عضو گروه تروریستی «الشباب» و زخمی شدن تعدادی دیگر در جنوب غربی این کشور خبر داد. ناطقان: ارتش سومالی امروز شنبه اعلام کرد که در عملیات نظامی ارتش در اقلیم «بای» واقع در جنوب غربی این کشور، دستکم پنج عضو الشباب کشته و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.

این عملیات ارتش سومالی با حمایت برخی نیروهای منطقه‌ای در خارج از شهرک استراتژیک «دینسور» واقع در فاصله ۳۶۹ کیلومتری جنوب غربی موگادیشو پایتخت سومالی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«ابراهیم عدن» فرمانده عملیات ارتش سومالی در این منطقه گفت که ارتش به پایگاه الشباب در اطراف شهرک دینسور در حالی حمله کرد که این گروه برای اجرای حملات علیه نیروهای دولتی برنامه‌ریزی کرده بود.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، عدن گفت که در این حمله دستکم پنج عضو الشباب از جمله دو فرمانده ارشد آن کشته و چند نفر نیز زخمی شدند.

شاهدان عینی گفتند که صدای تبادل آتش و تیراندازی شدید بین ارتش سومالی و عناصر الشباب به گوش می‌رسید.

از سوی دیگر وزارت امنیت سومالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله هوایی آمریکا در استان باکول واقع در جنوب غربی سومالی، تعدادی از فرماندهان ارشد الشباب کشته شدند.

این حملات هوایی در نزدیکی منطقه «مامودو» واقع در فاصله ۴۱۰ کیلومتری موگادیشو رخ داد.

گروه تروریستی الشباب در سال ۲۰۰۴ در سومالی اعلام موجودیت کرد و این گروه دارای گرایشات فکری وابسته به القاعده است و تاکنون مسئولیت عملیات‌های تروریستی زیادی را در سومالی پذیرفته است. منبع: فارس برچسب ها: کشته شدن ، عضو الشباب ، سومالی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کشته شدن عضو الشباب سومالی ارتش سومالی جنوب غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه فردا دوشنبه در برخی ساعات در مناطقی از غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و دیگر مناطق کشور جو آرامی دارند گفت: روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به‌تدریج بارش‌ها در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد آغاز می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب کشور تقویت شده و گستره فعالیت آن جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور را در برمی‌گیرد.

او  با بیان اینکه روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی، مرکز و نیمه جنوبی ایران ادامه دارد گفت: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ۳ روز آینده شرق و جنوب خلیج‌فارس مواج است.

وی همچنین از صدور هشدار هواشناسی برای نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه تا پنج شنبه  به همراه ناپایداری‌های همرفتی خبر داد و گفت: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و غرب خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری را شاهد هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به اسرائیل
  • کشته شدن ۴ نظامی صهیونیست در جنوب غزه
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند