Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:25:31 GMT

۱۵۰ هزار سند در موزه شهدای زنجان نگهداری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۱۰۳۴

۱۵۰ هزار سند در موزه شهدای زنجان نگهداری می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: ۱۵۰ هزار سند شهدا با محتوای خوبی برای تولید برنامه‌ها و ایده‌ها در حوزه ایثار و شهادت در موزه شهدای استان نگهداری می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی کاظمی بر لزوم تقویت تبیین یاد و خاطره شهیدان در جامعه تاکید کرد و گفت: نسل امروز باید با رشادت‌های ایثار گران به خوبی آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در استان زنجان ۴۸ حسینیه شهدا داریم، افزود: حسینیه‌های شهدا به عنوان مرکز فرهنگی در منزل شهیدان راه اندازی می‌شود و از این طریق رشادت و سبک زندگی شهدا و ایثارگران استان را می‌توان به جامعه منتقل کرد و این حسینیه‌ها تحت نظر اداره‌کل بنیاد استان زنجان و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می‌کنند.
مدیرکل بنیاد استان زنجان گفت: حسینیه شهدا توسط والدین شهدا به ویژه مادران و همسران آنها در محله‌های مختلف استان مدیریت می‌شود.
کاظمی از وجود سه شهید مدافع حرم در استان خبر داد و تاکید کرد: سه شهید مدافع حرم هم بومی زنجان هستند و در استان‌های دیگر تشییع و تدفین شدند.
وی با بیان اینکه موزه شهدای زنجان رنگ و بویی از ایثار و شهادت در دل خود جای‌داده است، ابراز داشت: ۱۵۰ هزار سند شهدا با محتوای خوبی برای تولید برنامه‌ها و ایده‌ها در حوزه ایثار و شهادت در موزه شهدای استان نگهداری می‌شود.
مدیرکل بنیاد استان زنجان بر معرفی شهدای شاخص در استان تأکید کرد و افزود: جامعه ایثارگری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به‌ویژه ایثار اجتماعی پیشتاز هستند و در این میان نیاز است به جامعه به خوبی معرفی شوند. امروز دشمن با انواع ترفندها وارد عرصه شده تا جوانان را مورد هجمه قرار داده که در این میان می‌طلبد فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خوبی تبیین شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خانواده های شهدا ایثار و شهادت استان زنجان موزه شهدای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر عصر دوشنبه در جلسه‌ای را که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، با بیان اینکه همه مردم از هر قوم، زبان و دینی در دفاع مقدس سهم داشتند، اظهار کرد: هیچ فردی نمی‌تواند دفاع مقدس را انحصاری کند چرا که همه اقشار جامعه در آن نقش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم، افزود: این داشته باید به عنوان میراث از آن نگهداری شود تا در اختیار آیندگان قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: اگر چه به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس زیاد پرداخته نشده است اما باید گفت نقش این قشر از جامعه کمتر از مردان نبود و نباید آن را به فراموشی سپرد.

وی یادآور شد: تا کنون اقدامات خوبی از سوی استان گلستان برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است که بسیار مورد توجه است.

کار گر از افتتاح پنج موزه دفاع مقدس در پنج استان کشور خبر داد و اظهار کرد: این پروژه امسال در سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در استان‌هایی چون گلستان، لرستان، گیلان، زنجان و قزوین به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6098778

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است