Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهور با اشاره به عملکرد مناسب در تخلیه و بارگیری کالا و در شرایط تحریم، از تخلیه و بارگیری ۱۲۲ میلیون تن کالا در ۱۰ ماه از سال جاری خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اسحاق جهانگیری صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح و بازدید از چند طرح عمرانی و بررسی مشکلات خرمشهر و آبادان، تصریح کرد: خرمشهر و آبادان در یاد و خاطره ملت ایران به عنوان نماد و اسوه پایداری، استقامت، ایثار، تاب آوری، استقامت و از خودگذشتگی ثبت شده است؛ همه مردم ایران به ویژه مردم خرمشهر و آبادان در روزهای دشوار حمله متجاوزان، ایستادگی و مقاومتی بزرگ کرده‌اند تا ملت ایران در برابر دشمنان به پیروزی رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه پاسخگویی به مطالبات مردم آبادان و خرمشهر از مهمترین وظایف دولت است،
وی افزود: در ابتدای دولت وقتی در خصوص وسعت منطقه آزاد اروند در حد شهرهای آبادان و خرمشهر بحث می‌شد فکر می‌کردیم که با چنین اقدامی توسعه و تحول جدی در منطقه انجام شود و انصافاً منطقه آزاد هم کارهای بزرگی انجام داده است که باید قدردان زحمات آنها باشیم که نمونه آن فرودگاه بین المللی آبادان است.

جهانگیری با اشاره به اینکه دو اقدام مهم برای توسعه منطقه با دولت عراق در دست اجرا داریم که امیدوارم زودتر به نتیجه برسد، اظهار داشت: خوشبختانه روابط دو کشور به عنوان دولت‌های دوست و برادر در حوزه سیاسی و اقتصادی به خوبی گسترش یافته است، یکی از توافقات اصلی لایروبی اروند رود است که درسفر رییس جمهور کشورمان به بغداد انجام شد ولی هنوز اجرایی نشده است و قطعاً لایروبی این رودخانه و آمد و رفت کشتی‌های تجاری و باری تحول جدی در اقتصاد خرمشهر و آبادان ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: طرح دوم که با عراقی‌ها به نتیجه رسیده‌ایم و در هفته‌های گذشته هم گفتگوهای لازم در مرز انجام شده است، احداث راه آهن شلمچه به بصره است این خط ریلی برای دو کشور بسیار اهمیت دارد و اگر به سرعت اجرایی شود، به یکی از بزرگترین مسیرهای ریلی دنیا مبدل خواهد شد؛ با ایجاد این خط می توان از چین تا دریای مدیترانه کالاها را به صورت ریلی کالا جابجا کرد و یکی از مهمترین کانون‌های حمل و نقل در دنیا ایجاد خواهد شد.

جهانگیری، بندر امام(ره) را از مهم‌ترین بنادر کشور و شاهراه اصلی واردات کالاهای اساسی دانست و گفت: در دوره سخت تحریم‌ها که واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم جزو اصلی‌ترین سیاست‌های دولت در مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران بود، واردات کالاهای اساسی عمدتاً با محوریت بندر امام خمینی(ره) و استان خوزستان انجام شد.

معاون اول رییس جمهور افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری در حوزه صادرات و واردات کشور رکوردهای خوبی ثبت شده است به گونه‌ای که بنادر کشور توانستند عملیات تخلیه و بارگیری ۱۲۲ میلیون تن کالا انجام دهند که این امر اتفاق بسیار مهمی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جهانگیری بارگیری کالا تحریم تخلیه و بارگیری خرمشهر و آبادان رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره

احمد جاسم نعیم در گفتگو با ایرنا و در  نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره در بندر خرمشهر اظهار کرد: هدف اساسی این نشست بررسی فنی، تخصصی و نهایی برای فعال شدن این خط مسافری دریایی است که امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده به صورت رسمی شاهد برقراری سفر دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس باشیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که تعرفه‌ سفر دریایی از بندر خرمشهر به مقصد بصره و برعکس را به حداقل‌ترین میزان کاهش و یا آن را از بین ببریم و آمادگی کاملی برای استقبال از مسافران خط دریایی عازم از بندر خرمشهر به بصره در کشور عراق داریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق گفت:سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق آماده استقبال از سرمایه‌گذاران ایرانی برای ایجاد فضای گردشگری دریایی و اقدامات مربوط به آن است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • بارش باران در اروند
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲