Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:36:45 GMT

مصرف 183 میلیون مترمکعب سی ان جی طی 10 ماه در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۱۱۴۷

مصرف 183 میلیون مترمکعب سی ان جی طی 10 ماه در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: میزان مصرف سوخت سی ان جی در 10 ماهه گذشته سال 99 به مقدار 183 میلیون مترمکعب بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.6 درصد افزایش داشته است.

 سید حجت مدنی در بازدید از جایگاه‌های سی ان جی اردبیل با اعلام این خبر افزود: طی این مدت کاهش مصرف بنزین با جایگزینی نزدیک به 42 درصد سوخت سی ان جی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی تا آخر دی‌ماه سال جاری، تعداد هزار و 200 دستگاه خودرو دوگانه‌سوز شده است، افزود: طی این طرح مخزن سوخت گاز سی ان جی در خودروهای عمومی مانند تاکسی، وانت، نیسان بار، تاکسی ون و کامیونت بنزین سوز نصب شده است.


مدنی با بیان اینکه اجرای این طرح در چهار کارگاه مجاز تبدیل در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و گرمی انجام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی لازم جهت افزایش یک مرکز دیگر در شهرستان اردبیل صورت‌گرفته است تا دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی در استان با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شود.


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل افزود: دارندگان خودروهای عمومی جهت استفاده از این تسهیلات رایگان هرچه سریع‌تر در سامانه اطلاعات جامع خودروهای دوگانه‌سوز به آدرس اینترنتی GCR.niopdc.ir  مراجعه و ثبت‌نام کنند زیرا در نصب مخزن اولویت با کسانی است که زودتر ثبت‌نام خود را انجام دهند.


وی از اعلام سهمیه گاز مایع خانوارهای شهری و روستایی ویژه بهمن‌ماه سال جاری به میزان ۴۴ کیلوگرم برای هر خانوار خبر داد و اضافه کرد: سهمیه گاز مایع مرحله هفتم خانوارهای شهری و روستایی فاقد لوله‌کشی گاز طبیعی، ویژه بهمن‌ماه سال ۹۹ به میزان ۴۴ کیلوگرم برای هر خانوار است.   


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل بیان کرد: برای دریافت این سهمیه‌ها باید سرپرست خانوارها با مراجعه به عاملین توزیع سهمیه خود را که با زیرساخت بانکی و به‌صورت الکترونیکی می‌باشد، دریافت کنند.
به گفته مدنی، این سهمیه تا آخر بهمن‌ماه سال جاری اعتبار دارد و ذخیره نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سي ان جي دوگانه سوز خودروهای عمومی دوگانه سوز سی ان جی ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان حمید سلامتی گفت : بیشترین مدیریت این حجم سیلاب ناشی از بارش باران در ۶ و هفتم فروردین ماه سال جاری بود.

وی ادامه داد: سال قبل نیز ۲۰ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۸۳۵ مترمکعب مدیریت سیلاب با انجام طرح‌های آبخیزداری در مناطق اولویت‌دار استان صورت گرفت که نقش زیادی در پیشگیری از خسارت بارش‌ها و کنترل و تزریق آب به سفره‌های زیرزمینی منطقه داشت.

به گفته وی مدیریت سیلاب در این سطح به دنبال هفت مورد بارش بود که بیشترین بارش به ترتیب، در 30 آبان با هفت میلیون و ۱۲۸ هزار مترمکعب، ۱۱ اردیبهشت با چهار میلیون و ۷۲۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و ۱۶ دی ماه با چهار میلیون و ۱۴۰ هزار و ۸۲۵ متر مکعب ثبت شده است.

به اعتقاد کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری در گلستان، پروژه‌های تغذیه مصنوعی آبخوان، تغییر الگوهای مکانی و زمانی بارش و سیلاب ناشی از آن را تبدیل به فرصتی برای مدیریت سیلاب و تغذیه آبخوان در گلستان می‌کند که با افزایش سطح تراز آب زیرزمینی و تقویت آن، روند فزاینده فرونشست زمین کاهش یافته و از بروز خسارت به تاسیسات و زیرساخت‌ها جلوگیری خواهد شد.

گلستان با مساحت بیش از ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی مشتمل بر ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع و ۲۱ هزار هکتار زمین ساحلی است که حدود ۳۳۰ هزار هکتار از مراتع نوار مرزی این استان به دلیل خشکسالی‌ سال‌های اخیر، پایین بودن نزولات جوی و نزدیکی به بیابان‌ قره قوم ترکمنستان و ضعف پوشش گیاهی در معرض بیابانی شدن شدید قرار دارد.

گلستان از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از غرب با مازندران همسایه است.

دیگر خبرها

  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای